فرماندار نوشهر مطرح کرد:

توسعه گردشگری نوشهر در انتظار مجوز مرز هوایی

حرف آنلاین :  فرماندار نوشهر با اشاره به مطالبه دریافت مجوز مرز هوایی ، اظهار داشت : یکی از مهم ترین ارکان توسعه اقتصادی و گردشگری فراهم کردن زیرساخت های حمل و نقل در بخش های زمینی، هوایی و دریایی است که دریافت مجوز مرز هوایی یکی از مهم ترین مطالبات مردم مناطق ساحلی و گردشگری غرب مازندران از دولت می باشد .

رستم زرودی در آیین تجلیل از خبرنگاران با اشاره به  توسعه گردشگری نوشهر و فرودگاه  اظهار داشت : این فرودگاه با طول باند 2300 متر قابلیت  میزبانی از هواپیماهای پهن پیکر برای حضور گردشگران خارجی را در این منطقه دارا می باشد که تحقق این موضوع نیازمند دریافت مجوز مرز هوایی است . فرماندار نوشهر با اشاره به جاذبه های متعدد تاریخی ، طبیعی و گردشگری شهرستان نوشهرخاطرنشان کرد : نوشهر علیرغم داشتن ظرفیت های فرودگاه، بندر و گمرک متاسفانه تاکنون نتوانسته از زیر ساخت های توسعه در بخش حمل و نقل هوایی به نحو مطلوب بهره ببرد.

وی با اشاره به اینکه از محل سفر رییس‌جمهور به مازندران در اسفندماه سال گذشته حدود ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار اعلام  شد اظهار داشت : از این میزان 12 میلیارد تومان اعتبار اختصاص پیدا کرده و باقی مانده این اعتبارات هم به زودی برای توسعه زیر ساخت‌ها و طرح‌های نیمه تمام اختصاص داده می شود.

رستم زرودی در ادامه این نشست به گرانی های افسارگسیخته بخصوص در بخش غرب مازندران و نوشهر اشاره کرد و یادآور شد : کمبود نیروی انسانی قضایی و تعزیراتی یکی از نقاط ضعف در برخورد با گرانی ها در این منطقه می باشد بطوریکه متاسفانه برای مقابله با گرانی تنها یک قاضی در سه شهرستان نوشهر، چالوس و کلاردشت وجود دارد .

وی در ادامه با اشاره به حجم ترافیک آخر هفته در محوز دوآب تا کدیر اظهار داشت : عدم راه دسترسی مناسب در این بخش یکی از علل اساسی محرومیت های اقتصادی این منطقه می باشد . فرماندار نوشهر گفت : عملیات ساخت راه مستقیم نوشهر – کجور به طول حدود ۴۰ کیلومتر از مصوبه های دولت نهم بود و اعتبارات میلیاردی برای اجرای طرح پیش بینی و اختصاص پیدا کرد اما با مخالفت محیط زیست رو به رو شد. زرودی خاطرنشان کرد: با جدیت پیگیر این مصوبه هستم زیرا در کنار اجرای پروژه ۸۰۰ میلیارد تومانی گاز رسانی به کجور به سرانجام رساندن این راه نقش بسزایی در مهاجرت معکوس مردم از شهر به روستاهای این بخش خواهد داشت.

ضرورت همکاری رسانه های در انعکاس اخبار امیدوار کننده

در ادامه این نشست نیز نماینده مردم شهرستان های نوشهر ، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره شرایط  اقتصادی و معییشت بر ضرورت همکاری رسانه ها در انعکاس اخبار امیدوار کننده تاکید کرد.

محمدعلی محسنی بندپی ضمن هشدار برای احتمال تکرار سیل در غرب استان خاطرنشان کرد : برای موضوع پیشگیری از وقوع سیل طی مکاتبه ای با وزارتخانه های نیرو و جهاد کشاورزی مورد پیگیری قرار گرفت اما این تلاش ها به طور مطلوب نتیجه بخش نبود.

نماینده مردم شهرستان های نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی در این زمینه خاطرنشان کرد: دولت باید در بعد پیشگیری ، مهار و مقابله با حوادثی به ویژه سیل توجه ویژه ای داشته باشد.