تقابل ژن خوب و مسئولان آملی در برابر تاکسیهای اینترنتی
آمل-خبرنگار حرف تاکسی های اینترنتی رقیب جدید ناوگان حمل و نقل خصوصی و عمومی در شهرهای بزرگ هستند. در شهرهایی مانند تهران که از جمعیت بالایی برخوردار است میزان حضور این تعداد خدمات دهی شاید در روند درآمدزایی سیستم گذشته تاثیری نداشته باشد اما در شهرهای مازندران که از جمعیت بسیار کمتری برخوردار است این […]

آمل-خبرنگار حرف
تاکسی های اینترنتی رقیب جدید ناوگان حمل و نقل خصوصی و عمومی در شهرهای بزرگ هستند. در شهرهایی مانند تهران که از جمعیت بالایی برخوردار است میزان حضور این تعداد خدمات دهی شاید در روند درآمدزایی سیستم گذشته تاثیری نداشته باشد اما در شهرهای مازندران که از جمعیت بسیار کمتری برخوردار است این رقیب جدید شاید دردسرساز باشد.
اسنپ در قائم شهر و ساری در حال عضوگیری و فعالیت است، استقبال هم شده است اما این میزان استقبال در حال فروکش کردن هم هست. نبود خدمات دائمی و عدم اطمینان به رانندگان این خودروها موجب فروکش کردن تب تاکسی اینترنتی شده است.
افزایش تعداد سرویس های خدماتی حمل و نقل در شهر آمل اما به نظر می رسد که دیگر ظرفیتی برای حضور سیستم جدید حمل و نقل باقی نگذاشته باشد.
بنا بر اعلام شهرداری آمل، هم اکنون حدود 2703 دستگاه تاکسی، 300 دستگاه بی سیم (1838)، 78 دستگاه اتوبوس و مینی بوس، 50 دستگاه تاکسی دیجیتال (1814) و تعداد 3800 دستگاه سواری در قالب آژانس های شهری و روستایی تحت پوشش حمایت کامل سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر این شهر قرار دارند.
ژن خوب
مجموعه حمل و نقل و مسئولان آملی اعتقاد دارند که ظرفیت سیستم حمل و نقل این شهرستان تکمیل است و نیازی به ظرفیت های جدید نیست اما نکته مهم فشار برخی لابی ها در سطح شهرستان برای راه اندازی این خدمات حمل و نقلی است.
اعتراض سیستم حمل و نقل فعلی موجب شده است که شهرداری آمل به این سیستم مجوز ندهد اما فشارهای وارده در این راه بسیار است تا این خطوط در آمل راه اندازی شود.
شنیده شده یکی از وابستگان به بزرگان شهرستان با اخذ مجوز کشوری این تاکسیهای اینترنتی بنا داشت مراسم آغاز به کار این سیستم را با مهمانان 800 نفری جشن بگیرد که با ورود مسئولان این مراسم برگزار نشد.
این افراد مجوز شهرداری را برای راه اندازی سیستم خود لازم نمی دانند اما شهردار آمل فعالیت های برخی شرکت های حمل و نقل اینترنتی در سطح شهر آمل را خارج از پوشش حمایتی سازمان مدیریت حمل ونقل بارومسافر این شهرداری دانست.
به گزارش اداره روابط عمومی شهرداری آمل، احمدامیرسلیمانی گفته است: اخیرا چند شرکت تاکسی اینترنتی در سطح شهر آمل اقدام به فعالیت غیرقانونی دربخش جابجایی مسافر می کنند، درحالی که مجوز و صلاحیت فعالیت این شرکت ها مشخص نیست.
وی با بیان اینکه به استناد ماده (9) قانون توسعه و دستورالعمل و قانون مرتبط مدیریت حمل و نقل بار و مسافر در محدوده شهر و حومه برعهده شهرداری است، ادامه داده است: هرگونه تاسیس و فعالیت شرکت های حمل ونقل سنتی و اینترنتی بدون مجوز از سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری آمل مغایر با قانون است و پیامدهای ناشی از تخلف های احتمالی از سوی شرکت و یا راننده های آنها برعهده فرد متقاضی خواهد بود.
شهردار آمل با بیان اینکه این شهرداری تحت هر شرایطی خود را درقبال ارائه خدمات حمل و نقل عمومی به شهروندان متعهد می داند، گفته: همه خودروها و راننده ها دارای آرم و هویت مشخص شده می باشند و روزانه در حال سرویس دهی به دهها هزار شهروند آملی می باشند که نیاز به توسعه ناوگان حمل و نقل و تاکسی اینترنتی نخواهیم داشت تا امنیت شغلی دارندگان پروانه و فعالین حوزه حمل و نقل مسافر به مخاطره نیفتد.
حال باید دید و منتظر ماند که پیروز این قائله مسئولان آملی خواهند بود یا ژن های خوب و سیستم جدید حمل و نقل اینترنتی.
ارسال دیدگاه
مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0