تعامل نادرست مسئولین گذشته عامل بلاتکلیفی وضعیت موزه بابل است

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان اینکه وظیفه ما حفظ آثار تاریخی و باستانی است ، گفت : اگر مدیران گذشته همانند مدیرکل فعلی گردشگری ، میراث فرهنگی و صنایع دستی مازندران؛ تعامل و پیگیری خوبی داشتند، مشکل موزه گنجینه بابل حل می شد.

حجت الاسلام ابراهیم حیدری جناسمی در گفت و گو با حرف آنلاین با عنوان اینکه ملک موزه بابل وقف حوزه علمیه است ، گفت : این ملک در سال های گذشته طی قراردادی با اجاره بها مشخص دراختیار اداره گردشگری ، میراث فرهنگی و صنایع دستی قرار گرفت .

وی با بیان اینکه در مراحل صدور حکم تخلیه موزه ی گنجینه بابل اقدامی از سوی اداره گردشگری صورت نگرفت ، ادامه داد : حوزه علمیه در سال جاری پیگیر این قضیه شد و با حکم دادگاه قصد تخلیه آن را دارد.

حجت الاسلام حیدری خاطرنشان کرد : اجاره بهای این موزه به صورت همه وقت بوده اما مدتی پرداخت نشده است.

او به پیگیری‌های مدیرکل گردشگری ، میراث فرهنگی و صنایع دستی مازندران در عصر روز گذشته اشاره کرد و افزود: مقرر شد تا چند روز آینده جلسه ای برای رفع این مشکل برگزار شود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران تصریح کرد : اگر مدیران گذشته همانند مدیرکل فعلی گردشگری ، میراث فرهنگی و صنایع دستی مازندران؛ تعامل و پیگیری خوبی داشتند، این موضوع حل می شد و به این مرحله نمی رسید.

به گفته حجت الاسلام و المسلمین حیدری ، مدیریت ملک های وقفی این چنینی مربوط به حوزه های علمیه و ملک متعلق به آنها است و وضعیت آن با توجه به صدور حکم تخلیه ، مشخص است.

او با اذعان به اینکه از نظر شرعی و قانونی باید این موزه تخلیه شود و به مکان دیگری انتقال یابد ، یادآور شد : وظیفه ما حفظ آثار تاریخی و باستانی استان و کشور است و قطعا در صورت تخلیه این موزه، مکان دیگری را به آن اختصاص می دهیم ، زیرا ما نهادهای موازی هم هستیم و باید منزلت و شأن استان مازندران حفظ شود و صیانت از سرمایه های این کشور از وظایف ماست.