تشریح فرمانده نیروی انتظامی مازندران از آمار سرقت ها

حرف آنلاین: سردار مرتضی میرزائی فرمانده نیروی انتظامی مازندران در نشست خبری با تسلیت ایام سوگواری امام حسین علیه السلام و گرامیداشت روز خبرنگار بر لزوم اهمیت واقعه عاشورا تاکید کرد و گفت: اهمیت انتقال اخبار و وقایع در عاشورا پس از شهادت امام حسین (ع) با یک سخنرانی توسط حضرت زینب (س) مشخص می‌شود و سمت و سوی مجالس را تغییر می‌دهد.

فرمانده نیروی انتظامی مازندران افزود: شکست یا پیروزی یک واقعه به نوع اخباری که در جامعه انعکاس می یابدبستگی دارد و در این بین خبرنگاران با آگاهی دادن به مردم در مقابل هجمه غول‌های رسانه ای دشمن در درون و بیرون نظام ایستاده اند.

در ادامه میرزایی درباره عملکرد این دستگاه گفت: ۴۸درصد سرقت‌ها در مازندران خرد است و برای ۵۲ درصد سرقت‌ها معمولا پرونده تشکیل می‌شود و از نرم کشوری ۳ درصد کمتر است.

فرمانده نیروی انتظامی مازندران ادامه داد: ۸۰ درصد درگیری و نزاع های فردی استان مربوط به مردم غیر بومی است و این استان رتبه دوازدهم در کشور را داراست.با توجه به اینکه مازندران یک استان پرتردد در گردشگری است ،این رقم زیبنده استان نبوده و باید در این زمینه فرهنگ سازی صورت گیرد و آستانه صبر و تحمل در جامعه را بالا برد.

این مسئول آمار جانباختگان تصادفات استان را ۳و نیم درصد امار کشور اعلام کرد و البته از نظر حجم تردد در سطح کشور رتبه اول هستیم و ستان مازندران در کشف قتل جزو استان‌های مطرح کشور است.

وی با تاکید بر اینکه مشکل جامعه در بخش فرهنگ‌سازی در بحث نزاع های فردی است، خواستار کمک اصحاب رسانه در بخش تنویر افکار عمومی در این زمینه شد.

به گفته سیدجعفر ساداتی معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی مازندران، از ۳هزار و ۴۴۰ اخبار منتشر شده در زمینه تحلیل ،گزارشات رزمایش و ترافیکی و سایر اخبار نیروی انتظامی ، ۳۳ درصد به حوزه سرقت ،۲۷ درصد در کشفیات قاچاق کالا ،۲۰ درصد مقابله با مواد مخدر و جمع اوری معتادین متجاهر، ۱۰ درصد حوزه عملکردی فرماندهی استان و ۱۰ درصد اخبار مربوط به گزارش‌های تحلیلی بوده است.

در پایان فرمانده نیروی انتظامی استان بصورت نمادین از چند خبرنگار با اهداء لوح تقدیر قدردانی کرد.