ترافیک، زباله و گرانی ماحصل رتبه اول گردشگری نوروز

گزارش الناز پاک نیا: تلاش برای کسب رتبه برتر در ستاد خدمات سفر در نوروز یکی از برنامه های استان های مسافرخیز به شمار می رود. مازندران در سال های گذشته در رتبه های دوم و سوم حضور مسافران در نوروز قرار داشت اما به نظر امسال مازندران پیشتاز باشد. تا اینجا که اول بودیم […]

photo_2018-03-26_13-42-53

گزارش الناز پاک نیا: تلاش برای کسب رتبه برتر در ستاد خدمات سفر در نوروز یکی از برنامه های استان های مسافرخیز به شمار می رود. مازندران در سال های گذشته در رتبه های دوم و سوم حضور مسافران در نوروز قرار داشت اما به نظر امسال مازندران پیشتاز باشد. تا اینجا که اول بودیم اما ترافیک، زباله و گرانی.

در کنار درآمدزایی پراکنده و بدون برنامه ریزی و حضور پرشمار مسافران نوروزی، تبعاتی مانند ترافیک، زباله و گرانی ارزاق و خدمات نیز دامن گیر مازندران می شود.

ستاد خدمات سفر مازندران هم در روزهای نخست رونق ویژه ای نداشت، پایان تعطیلات چهار روزه مسئولان بیشتری را پای جلسات ستاد کشاند و استاندار نیز به همراه معاون سیاسی و امنیتی به این ستاد سری زدند تا هم از امار سخن بگویند و هم دردو دل ها از حضور مسافران نوروزی را بگویند و بشنوند.

رییس ستاد اجرایی خدمات سفر و استاندار مازندران در ستاد خدمات سفر استان از رفع مشکل ترافیک با  توسعه ریلی خبرداد.

محمد اسلامی اظهار داشت: نوروز فرصتی نو شدن برای انسان‌هاست تا با نگاه نو و رویکردی متفاوت سال جدید را شروع کنیم. تحول و دگرگونی ضرورت رشد و نمو جوامع بشری است و نیازمند تحول پیاپی است.رییس ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران با بیان این مطلب که جلوه حضور در این ستاد باید به جلوه ماندگار در دستگاه‌های اجرایی تبدیل شود؛یادآور شد: باید با هم بودن و همگرایی و هم‌افزایی را تکرار کنیم و تسری دهیم.

وی همچنین در ادامه گفت: پروژه راه‌آهن تهران مازندران و  آزاد راه کناره کمک می‌کند مسیر توسعه را سریع‌ تر طی کنیم، اینها پروژه‌هایی است که باید با جدیت پیگیری شود.

وی با اشاره به اینکه استاندار نمی‌تواند برای رفع ترافیک معجره کند؛ افزود: باید مسیر ریلی را توسعه دهیم تا مشکل ترافیک حل شود.

استاندار مازندران تاکید کرد: زیرساخت‌های اقامتی و پذیرایی باید برای وضعیت نرخ رشد آینده از اکنون پیش‌بینی شود. با بودجه دولتی نمی‌توان به سمت این مسائل رفت و سرمایه‌گذاری مردمی، تاثیر بیشتری در این مسیر دارد.اسلامی با بیان اینکه بازارچه‌ها و نمایشگاه‌های صنایع‌دستی و سوغات را باید به شکل دائمی برگزار کنیم، تصریح کرد: این فرصتی است که سوغات سفر بیشتر معرفی شود، گردشگران هم از این نمایشگاه‌ها استقبال می‌کنند.احمد حسین‌زادگان معاون سیاسی امنیتی استانداری مازندران نیز در ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران با بیان اینکه شهرداری‌ها، شهرها را همانند سنوات گذشته به‌خوبی آماده کرد و مشکلی در زیبایی شهر وجود ندارد، اظهار کرد: در حوزه امنیتی مشکل خاصی نداشتیم و نیروی انتظامی به‌خوبی امنیت و آسایش را برای هم‌استانی‌ها و گردشگران نوروزی فراهم کرد.

وی با اشاره به اینکه تعداد مسافر نسبت به سال گذشته 17 درصد افزایش یافت، ادامه داد: تصادفاتی که رخ داد نگران‌کننده است چراکه حتی یک نفر هم نباید جان خود را از دست بدهد. در مازندران 26 درصد افزایش ورود خودرو ثبت شده است.این مسؤول با بیان اینکه 33 درصد کاهش فوتی نسبت به مدت مشابه سال قبل در بیمارستان‌ها گزارش شده است، اضافه کرد: کل مأموریت انجام‌شده توسط اورژانس 115 حدود 11 درصد رشد داشته است.

حسین‌زادگان بیان کرد: یکسری تصادفات قابل پیشگیری است و باید فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی مناسب در این زمینه داشته باشیم.وی تأکید کرد: خوشحال هستیم مسافران زیادی به مازندران سفر می‌کنند اما باید ببینیم چقدر هنر داریم تا از این ظرفیت برای توسعه گردشگری و ایجاد شغل استفاده کنیم.معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران با بیان اینکه امسال پیش‌بینی می‌شود 17 میلیون مسافر وارد استان شوند، تصریح کرد: زیرساخت لازم را برای این میزان مسافر نداریم و اگر قرار است هر اتفاقی در حوزه توسعه رخ دهد، باید مردم پای کار باشند.

این مسئول خاطرنشان کرد: جنگل سرمایه ملی است و هیچ‌کسی خواهان این نیست این منابع خدادادی سوزانده شود چرا که بیشتر مسافران به‌خاطر طبیعت مازندران و مهمان‌نوازی مازندرانی‌ها  وارد استان می‌شوند.