تاکید استاندار مازندران بر سرمایه گذاری شهرداران در سواحل استان

استاندار مازندران تاکید کرد : شهرداران اقدام به سرمایه گذاری در سواحل کنند و وضعیت همه شهرستان‌های استان در حوزه ساماندهی سواحل تا ۲ ماه آینده واکاوی شود.

به گزارش حرف آنلاین ؛ سید محمود حسینی پور استاندار مازندران در جلسه کارگروه ساماندهی سواحل استان، گفت: اولویت اصلی استانداری و دولت سیزدهم تعیین تکلیف وضعیت دائمی سواحل است که در اجرای زیباسازی در شهرستان‌ها می‌بایست شاهد طراحی الگوی مناسب و راهبردی باشیم.

وی افزود: پیاده سازی سواحل استان باید مبتنی بر ورزش همگانی و دوچرخه سواری باشد و در همین راستا کل مسیر‌های ساحلی می‌بایست به هم متصل شوند.

حسینی پور  با بیان اینکه برای حریم ۶۰ متری در غرب استان می‌بایست سازوکار جدیدی اتخاذ شود، تصریح کرد : شهرداران با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی نسبت به سرمایه گذاری در این راستا اقدام کنند و موجبات رضایتمندی مردم و سرو سامان یافتن حریم سواحل و عدم بروز تخلفات را فراهم کنند.

مقام عالی دولت در مازندران یادآور شد : بیشترین سفر و مراجعه به سواحل مازندران است و می‌بایست امکانات لازم برای استفاده و بهره مندی مردم از سواحل و خدمات دهی مطلوب تامین گردد.

استاندار مازندران با تاکید بر این که شهرداران و فرمانداران طرح‌های خود در حوزه ساماندهی سواحل را به معاونت هماهنگی امور عمرانی ارائه دهند، اظهار کرد : در مقوله توسعه زیرساخت‌های ساحلی، مسئول اصلی؛ معاونت هماهنگی امور عمرانی است و همه می‌بایست تحت فرمان این معاونت گام بردارند.

او با بیان اینکه در ۲ ماه آینده وضعیت همه شهرستان‌ها در حوزه ساماندهی سواحل واکاوی شود، خاطرنشان کرد : شهرداران نسبت به سرمایه گذاری در سواحل باید اقدام کنند و بخش خصوصی که تمایل به سرمایه گذاری در سواحل استان را دارند می‌بایست با سیاست‌های استان همخوانی داشته باشند و نباید شاهد پراکندگی و بی نظمی در سواحل باشیم.

حسینی پور بیان کرد : با توجه به فعالیت دریایی مقرر است اتوبوس دریایی در استان فعال شود و در هر شهرستان ساحلی می‌بایست اسکله دریایی فعالیت اش را آغاز کند و سکوی گردشگری برای هر شهرستان می‌بایست در این کارگروه تصویب شود.