تامین نیاز بنزین شهرهای غرب مازندران در ایام نوروز/ سوخت‌گیری فقط با کارت شخصی

اسحق پاک نیا: مدیر شرکت پخش فرآورده های نفتی مازندران منطقه ساری از هماهنگی ملی برای تامین بنزین شهرهای غرب مازندران در ایام نوروز خبر داد.

الهام حسین زاده:  سبحان رجبی در نشست خبری به مناسبت روز ملی صنعت نفت، با بیان اینکه تدابیر لازم برای  تامین بنزین در ایام نوروز صورت گرفته است، گفت: اخیرا با حضور وزیر نفت و مدیران شمال کشور، جهت تامین بنزین در جایگاه های سوخت شهرهای غرب استان برنامه‌ریزی لازم صورت گرفته است.

وی به برخی کمبودها در تولید و توزیع بنزین اشاره کرد و اظهارداشت: ناترازی در تولید بنزین و ترافیک شدید در توزیع دلیل عمده در مشکلات تامین بنزین است اما انتظار است مردم در ایام پیک سفر صرفه جویی داشته باشند تا دچار کمبود نشویم.

به گفته وی، در حال حاضر سه برابر وضعیت عادی بنزین مصرف می شود.

تمهیداتی نوروزی شرکت نفت مازندران منطقه ساری

مدیر شرکت پخش فرآورده های نفتی مازندران منطقه ساری به تعطیلات بی سابقه در بهمن امسال و افزایش مصرف اشاره کرد و گفت: پیش بینی تعطیلات از ۲۴ اسفند صورت گرفته است‌ و ۱۰ روز ایام پیک پیش بینی شده است و هماهنگی با جایگاه داران و توزیع کننده ها انجام شد. بازدیدهای اختصاصی و مشترک از جایگاه‌ها نیز در حال انجام است.

به گفته وی ، ۳۳۲۷۰۱۳۸ تلفن واحد کشیک ستاد فعال جهت دریافت گزارشات مردمی در ایام نوروز فعال است و ذخیره‌سازی کافی نیز صورت گرفته است.

سوخت‌گیری فقط با کارت شخصی

مدیر شرکت پخش فرآورده های نفتی مازندران منطقه ساری درباره حذف کارت سوخت از جایگاه نیز گفت: براساس تصمیم ملی، از ابتدای سال آینده سوخت‌گیری فقط از طریق کارت های شخصی امکان پذیر خواهد بود و صرفا جهت تمهیدات خاصی، یک کارت سوخت آزاد در جایگاه پیش‌بینی شده است.

وی به افزایش هزینه صدور کارت سوخت المثنی به ۱۰۰ هزار تومان برای سال ۱۴۰۲ اشاره کرد و افزود: سایت برای کارت های گمشده فعال است و جایگاه های سوخت نیز به مدت سه ماه کارت گمشده را نگهداری می‌کنند. البته ۹ ماه ذخیره سهمیه در کارت ها و سهمیه ۱۵۰ لیتری بنزین آزاد نیز ادامه خواهد یافت.

رجبی با اشاره به اینکه بیش از ۳.۵ میلیارد لیتر انواع فراورده نفتی توزیع در ۱۱ماهه امسال توزیع شد، افزود: تامین سوخت نیروگاه نکا ، علی آباد گرگان و نوشهر نیز انجام شد و در ۱۱ ماه امسال نیز ۱.۲۰۰ میلیارد لیتر بنزین با ۲۰ درصد رشد مصرف انجام شد.

وی ادامه داد: سوآپ فرآورده نفتی پس از چند سال بیش از ۸۰ میلیون لیتر از طریق بنادر شمالی انجام شد و اتصال خط و لوله نفت و گاز به نیروگاه نکا نیز با ظرفیت ۸۰ میلیون لیتر انتقال در سال اجرایی شد.

به گفته وی، در جایگزینی سوخت نیز امسال افت فشار زودهنگام بوجود آمد و  گاز صنایع پرمصرف قطع شد و به بیش از ۹۲۶ مصرف کننده نفت و گاز در زمستان توزیع شد.

مدیر شرکت پخش فرآورده های نفتی مازندران منطقه ساری با بیان اینکه ۲۴ مورد تعمیرات عمده با ۴۷میلیارد تومان هزینه با ۳۰۵ درصد افزایش صورت گرفته است، تصریح کرد:

رجبی درباره ارزیابی شرکت های برند های جایگاه سوخت برای سال جدید نیز گفت: بنا بر افزایش کیفیت خدمات با فعالیت برندها بود اما برخی شرکت‌ها انتظارات را برآورده نکردند ، با وجود آنکه صدرو مجوز و فعالیت این شرکت‌ها بصورت ملی است اما برای سال آینده ارزیابی عملکرد این شرکت ها صورت خواهد گرفت.