بیش از ۱۵ هزار برنامه طی هفته بسیج در مازندران اجرا می شود

فرمانده سپاه کربلا مازندران با اعلام اینکه به مناسبت هفته بسیج بالغ بر ۱۵ هزار و ۵۲۶ برنامه اجرایی در ۵۹ عنوان در سراسر استان طراحی شده است، گفت: حدود ۹۰۹‌ برنامه در زمینه یادواره شهدا و ۱۱۳۹ برنامه هم ورزشی است.

به گزارش حرف آنلاین ؛ سردار سیاوش مسلمی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته بسیج برگزار شد، بسیج را مایه امید انقلاب دانست و اظهارکرد: حضور بسیج برای برطرف مشکلات بوده که همیشه در کنار انقلاب حضور دارد.

وی با اشاره به اینکه در مسیر انقلاب هر کجا مشکلاتی وجود داشته باشد، بسیج تمام قد آماده همکاری است، افزود: بسیج در تمام عرصه‌ها به ویژه امدادرسانی در زمان بحران و بلایای طبیعی در کنار مردم قرار دارد.

این مسئول با اشاره به چهل چهارمین سالگرد تاسیس بسیج مستضعفین که از دوشنبه ۲۹ آبان شروع تا پنج شنبه ۵ آذر ادامه دارد، تصریح کرد: شعاری امسال هفته بسیج مستضعفین “بسیج امید ملت ایران است” عنوان شد که به همین مناسبت در مازندران بالغ بر ۱۵ هزار و ۵۲۶ برنامه اجرایی در ۵۹ عنوان در سراسر استان طراحی شده است که حدود ۹۰۹‌ برنامه در زمینه یادواره شهدا و ۱۱۳۹ برنامه ورزشی است.

سردار مسلمی با اعلام اینکه به همین مناسبت، ۳۳۴ میز خدمت در مازندران جهت حل مشکلات کارگری و کارمندی طراحی شده است، افزود: در هفته بسیج بالغ بر ۶۰۰ نمایشگاه در مساجد استان طراحی شده است که در حوزه‌های  اقتصادی و اجتماعی است.

فرمانده سپاه کربلا مازندران به کیفیت و فعالیت اردوهای جهادی اشاره کرد و گفت: حدود ۵ هزار اردوی‌ جهادی برنامه‌ریزی شده است که بیش از ۷۰۰ اردو در هفته بسیج مستضعفین در زمینه پزشکی و عمرانی اجرایی می‌شود.

به گفته سردار مسلمی، دیدار با۱۹۵۰ خانواده شهید و  ۱۲۱۶ خانواده ایثارگر، همچنین ۱۱۵ کاروان بسیج شور آفرین در شهرهای مختلف در هفته بسیج اجرا می‌شود.

وی پروژه‌های قابل بهره‌برداری در هفته بسیج را در حوزه عمرانی و محرومیت زدایی اعلام کرد و گفت: امسال به همین مناسبت حدود ۳۰۲ پروژه در بخش راه روستایی و آبرسانی، برق رسانی و ۲۱ پروژه مدیریت بحران(احداث دیوار حفاظتی در بستر رودخانه‌ها) ۴ مورد لایروبی رودخانه‌ها در این هفته بهره برداری می‌شود.

فرمانده سپاه کربلای مازندران افزود: ۳ پروژه فیبر نوری به اعتبار ۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان، ۷ پروژه در زمینه  سایت مخابراتی به اعتبار ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان در این هفته به بهره برداری می‌رسد.

این مسئول با اشاره به اینکه منحصر به فردترین‌ مرکز ترک اعتیاد معتادین متجاهر در هفته بسیج با پذیرش  بیماران ترک اعتیاد از سوی سپاه کربلا استان در بابل افتتاح می‌شود، اظهار کرد: ظرفیت فعلی این مرکز ترک اعتیاد ۱۰۰۰ نفر است و تا ۲۰۰۰ نفر هم ظرفیت افزایش دارد که در مرحله اول ۲۰۰ نفر پذیرش بیمار خواهیم داشت .

وی به سایر پروژه‌هایی که با همکاری سپاه کربلا و بسیج استان به سرانجام رسیده است اشاره کرد و گفت: ۱۲پروژه جاده مزارع به طول ۵۰ کیلومتر، ۶۵ مسکن محرومین و ۲ پل دسترسی روستایی در هفته بسیج افتتاح می‌شود .

سردار مسلمی با بیان اینکه ۱۷۲ پروژه در زمینه اشتغالزایی با اعتبار ۶۲۹ میلیارد تومان در هفته بسیج افتتاح می‌شود، یادآور شد: در ۶ ماه نخست امسال حدود ۲۳۰۰ جهیزیه اهداء شد که در ۳ ماه آخر سال حدود ۱۰۰۰ جهیزیه اهدا می‌شود اما در هفته بسیج ۵۰۰ جهیزیه به نوعروسان اهدا می‌شود.