برپایی نماز عید سعید قربان در امامزادگان استان مازندران

حجت الاسلام ابراهیم جناسمی مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مازندران گفت : نماز عید سعید قربان در ۱۱۰ بقعه امامزاده های شاخص استان برگزار شد. . به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران ، حجت الاسلام ابراهیم  حیدری جناسمی بابیان اینکه مردم خداجوی استان مازندران، در محل‌های اعلام شده […]

3

حجت الاسلام ابراهیم جناسمی مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مازندران گفت : نماز عید سعید قربان در ۱۱۰ بقعه امامزاده های شاخص استان برگزار شد. .

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران ، حجت الاسلام ابراهیم  حیدری جناسمی بابیان اینکه مردم خداجوی استان مازندران، در محل‌های اعلام شده در امامزادگان حاضر شدند و نماز عید قربان را با جماعت اقامه کردند افزود: نماز عید قربان از ارزش معنوی بالایی برخوردار بوده که با توجه به اهمیت آن همه‌ساله شاهد اقامه این نماز به شکلی گسترده و باشکوه در بقاع متبرکه و امامزادگان استان هستیم

وی ادامه داد:عید قربان  از اعیاد بزرگ امت اسلامی  است و مهم‌ترین اعمال این  عید غسل کردن ، شرکت در نماز عید و قربانی کردن میباشد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مازندران با اشاره به نامگذاری فاصله زمانی عید قربان تا عید غدیر با عنوان “دهه ولایت ” افزود : هیات امنای بقاع متبرکه به همراه جمعی از خیران به منظور کمک به نیازمندان در این دهه به آنها سرکشی می کنند .

مازندران یکهزار و ۳۶۱ بقعه امامزاده دارد که این بقاع در ایام خاص مذهبی و دینی محل برگزاری برنامه ها به شمار می روند .