برپایی بیمارستان صحرایی در مازندران منتفی است

سخنگوی علوم پزشکی مازندران گفت: تا اطلاع ثانوی برپایی بیمارستان صحرایی در مازندران منتفی است و از تمام ظرفیت بیمارستان‌ها برای بیماران کرونایی استفاده می‌شود. سیمین بابایی در پاسخ به اینکه آیا بیمارستان صحرایی در مازندران برپا می‌شود یا خیر گفت: در حال حاضر نیازی به برپایی بیمارستان صحرایی وجود ندارد و با جابجایی بخش‌ها […]

سخنگوی علوم پزشکی مازندران گفت: تا اطلاع ثانوی برپایی بیمارستان صحرایی در مازندران منتفی است و از تمام ظرفیت بیمارستان‌ها برای بیماران کرونایی استفاده می‌شود.

سیمین بابایی در پاسخ به اینکه آیا بیمارستان صحرایی در مازندران برپا می‌شود یا خیر گفت: در حال حاضر نیازی به برپایی بیمارستان صحرایی وجود ندارد و با جابجایی بخش‌ها و خالی کردن فضای بیمارستان، از تمام ظرفیت های موجود برای پوشش بیماران کرونایی استفاده می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه افرادی که علایم بیماری ندارند بلافاصله به بیمارستان مراجعه نکنند، تصریح کرد: بسیاری از بیماران نیاز به بستری و مراجعه به بیمارستان ندارند و در منزل تحت نظر پزشک خانواده درمان می شوند.

بابایی افزود: برای جبران کمبود فضای خالی بخش‌های کرونایی، بخش هایی از بیمارستان‌ها که خدمات غیر کرونایی می دهند را به بخش کرونایی تبدیل می‌کنیم تا از تمام ظرفیت بیمارستان‌ها استفاده شود. 

وی با اشاره به اینکه ابتلا به کرونا در مازندران همچنان افزایشی است، گفت: افرادی که با بیماری زمینه‌ای رو به رو هستند و یا در صورتی که تنگی نفس و تب بالای غیرقابل کنترل دارند به بیمارستان مراجعه کنند.

بابایی در پاسخ این سوال که حداقل زمان بهبودی بدون مراجعه به بیمارستان در صورت شدید نبودن علایم چند روز است و چقدر طول می کشد تا با استراحت در منزل علائم کمتر شود، خاطرنشان کرد: تغذیه مناسب، استراحت و نداشتن استرس در سرعت درمان بیماری بسیار موثر بوده و بیماران با هر شدت علایم باید حداقل دو هفته قرنطینه و استراحت داشته باشند.