استاندار مازندران خبرداد :

بررسی فرصت های تجاری و اقتصادی مازندران در سفر روسیه

استاندار مازندران با خبر اینکه هیأت مازندران از بخش دولتی حداقل اعضاء و در بخش خصوصی حداکثر اعضاء را دارد، تصریح کرد : در این سفر فرصت های اقتصادی 2 کشور و به ویژه استان مازندران مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

به گزارش حرف آنلاین ؛ سید محمود حسینی پور در نشست خبری پیش از سفر به روسیه در جمع خبرنگاران در فرودگاه ساری با بیان اینکه  اهدافی که در این سفر دنبال می شود در راستای سیاست دیپلماسی پویایی که دولت سیزدهم در پیش گرفته است ، گفت : یکی از محور های اصلی، تعامل دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران در کشور های همسایه بوده که در اولویت است.

وی کشور روسیه را یکی از کشورهای مهم و مؤثر در دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران دانست و افزود : با توجه به قدمت روابط جمهوری اسلامی ایران با دولت روسیه در طول 44 سال انقلاب ، ما قبل از انقلاب یعنی در دوران صفویه هم ارتباطاتی با دولت شوروی سابق داشتیم.

حسینی پور با اعلام اینکه در حال حاضر با توجه به اولویت های دیپلماسی، اقتصادی و تجارتی که در استان مازندران کسب کردیم ، اظهار کرد : این اولین سفر خارجه دولتی که از مازندران به کشور روسیه با هدف بررسی تعاملات تجاری و اقتصادی سه استان صورت می گیرد که در این سفر با مقامات هر سه استان مذاکراتی را خواهیم داشت.

استاندار مازندران با خبر اینکه هیأت مازندران از بخش دولتی حداقل اعضاء و در بخش خصوصی حداکثر اعضاء را دارد، تصریح کرد : در این سفر فرصت های اقتصادی 2 کشور و به ویژه استان مازندران مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به اینکه ما در زمینه نفت ، گاز ، ترانزیت ، نهادهای دامی ، محصولات کشاورزی و معدن در این سفر مذاکرات خود را دنبال خواهیم کرد، ادامه داد : با توجه به اینکه حوزه تجارت ما با روسیه یکی از اصلی ترین محور مذاکرات ما در این سفر خواهد بود ، امیدواریم بخش کریدور شمال – جنوب مازندران بتواند بیشترین سهم تجارت را به خود اختصاص دهد.

مقام عالی دولت در مازندران با اظهار اینکه در یک سال گذشته بیشترین محور مذاکراتی که دولت مرکزی روسیه با جمهوری اسلامی ایران داشت ، در رابطه با تجارت بین 2 کشور بود ، ذکر کرد : استان مازندران با دارا بودن سه بندر و سه فرودگاه مهم ، می تواند نقش اصلی را در این مسیر کریدور شمال – جنوب داشته باشد.

او یادآور شد : یکی از محوری ترین بحث ما این است که تحولات بزرگ اقتصادی و بیشترین سهم تجارت دریایی با داشتن سه بندر مهم استان ، به مازندران اختصاص یابد.

سید محمود حسینی پور با اعلام اینکه بیشتر شرکت های داخلی استان در این سفر مارا همراهی می کنند، گفت : این سفر حدود 6 ماه قبل برنامه ریزی و حوزه های کاری آن مشخص شد و یکی از برنامه های ما نشست با فعالان تجاری ، اقتصادی و اقتصاددانان ایرانی مقیم روسیه است.

استاندار با بیان اینکه به طور طبیعی این سفر دستاوردهای مهمی را درپی دارد، افزود : به دنبال این هستیم تفاهم نامه هایی که در گذشته امضا شد را منجر به قرارداد کنیم ، زیرا در گذشته تاکنون 17 تفاهم نامه با استان های مختلف روسیه داریم که متاسفانه هیچ کدام اجرایی نشده است.