بررسی بسته پیشنهادی سرمایه گذاری در کریدور شمال – جنوب با نقش آفرینی بندرامیرآباد

یک هیأت بانکی روسی به منظور آشنایی با امکانات و شرایط کاری موجود در بندرامیرآباد جهت توسعه روابط تجاری و سرمایه گذاری دوسویه ایران و روسیه در کریدور شمال - جنوب ، از این بندر بازدید کرد.

به گزارش حرف آنلاین؛ یک هیأت بانکی از کشور روسیه که با هدف بررسی و امکان سنجی همکاری برای توسعه و سرمایه گذاری در کریدور شمال – جنوب و احداث خط جدید ریلی سراسری ، به ایران سفر کرد ، عصر امروز (21 تیرماه 1402) با حضور در بندرامیرآباد از قابلیت های استراتژیک بزرگترین بندر حاشیه دریای خزر بازدید کرد.

در این بازدید که در راستای برگزاری چندی پیش اجلاس سه جانبه ایران ، هند و روسیه انجام شد ، امکانات و شرایط کاری موجود در بندرامیرآباد جهت تهیه بسته پیشنهادی سرمایه گذاری در کریدور شمال – جنوب، مورد ارزیابی قرار گرفت.

مدیرکل بنادرودریانوردی امیرآباد در این دیدار ضمن تبیین امکانات ، ظرفیت‌ها و آخرین دستاورهای عملیاتی بندرامیرآباد ، فرصت‌های سرمایه‌گذاری را برای حضور سرمایه‌گذاران خارجی در این بندر تشریح کرد.

محمدعلی موسی پور همچنین به ابتکار جمهوری اسلامی ایران در نشست سه جانبه ایران ، هند و روسیه مبنی ارائه طرح «ایران _ راه» به عنوان پنجره ای راهبردی برای استفاده فعالان عرصه تجارت ، لجستیک و ترانزیت ایران اشاره کرد وگفت بندرامیرآباد با امکانات کم نظیر ترانزیتی و لجستیکی و قدرت هم افزایی و همگرایی با شرکای ترانزیتی خود در منطقه ، طریق مناسبی جهت تأمین منافع مشتریان و تقویت پیوند ترانزیتی در کریدور شمال – جنوب به شمار می آید.