مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران:

برای هر یک کیلومتر آسفالت روستایی نیازمند ۵ میلیارد تومان اعتبار هستیم

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مازندران با اعلام اینکه در حوزه ابنیه فنی برای ۳۳ دستگاه پل با ۳۸ میلیارد تومان هزینه شده است، ادامه داد: در نقاط رانشی ۶ میلیارد تومان هزینه شده است و همچنین برای هر یک کیلومتر آسفالت روستایی نیازمند ۵ میلیارد تومان اعتبار هستیم.

به گزارش حرف آنلاین ؛ حسن جهانیان امروز در نشست خبری به مناسبت گرامیداشت هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری، اظهار کرد : در هفته حمل و نقل دیدار با خانواده شهدا، بازدید از شرکت‌های حمل و نقل، نشست با راهداران، دیدار با استاندار، نواخته شدن زنگ راهداری و ایمنی در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه امسال روند آهنگ پروژه‌ها تندتر شده است، تصریح کرد: در هشت ماه امسال هزار و ۷۰۰ کیلومتر از راه‌ها خط‌کشی و از ۱۳ نقطه حادثه‌ساز، چهار نقطه پرتصادف ایمن‌سازی و اصلاح شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران با اعلام اینکه ۱۹۲ کیلومتر از راه های استان با هزینه ۳۲۵ میلیارد تومان روکش شده است، افزود: ۲۵ هزار تن آسفالت برای لکه‌گیری راه‌ها با اعتبار ۱۱۸ میلیارد تومان انجام شده است.

این مسئول با اعلام اینکه در حوزه ابنیه فنی برای ۳۳ دستگاه پل با ۳۸ میلیارد تومان هزینه شده است، ادامه داد: در نقاط رانشی ۶ میلیارد تومان هزینه شده است و همچنین برای هر یک کیلومتر آسفالت روستایی نیازمند ۵ میلیارد تومان اعتبار هستیم .

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مازندران با اشاره به اینکه امسال باران‌های سیل‌آسا در شهرستان عباس‌آباد، چالوس، نوشهر، آمل، نور و بابل خسارت به حوزه راه‌ها وارد کرده است، گفت: سیل امسال ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان خسارت به راه‌ و ابنیه‌های فنی استان زده است و از آنجایی که در این حوزه منابع اعتباری ابلاغی نداریم اما مطالعات برخی از این پل‌ها آغاز شده است.

جهانیان با بیان اینکه با اعتبار ۲۰۰ میلیارد تومان ۱۹۱ کیلومتر راه روستایی آسفالت و روکش شده است، گفت: راهدارخانه‌های سطح استان تجهیز، مرمت و چند راهدارخانه به مدار اضافه شده است.

وی بیان کرد :۴۶ مجتمع خدمات رفاهی در استان فعال است و همچنین احداث ۱۲ مجتمع خدمات رفاهی آغاز شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران با اعلام اینکه در حوزه حمل و نقل کالا ۱۴ میلیون تن کالا جابجا شده و ۴۷ درصد رشد داشته است، تصریح کرد: در حوزه مسافر امسال ۶۳۰ هزار سفر اتفاق افتاد که ۳ میلیون مسافر جابجا شده است.

این مسئول اظهار کرد: رونمایی از چهار سامانه راهبردی و دانش‌بنیان در استان در حوزه مدیریت سوخت، مدیریت کنترل پروژه، مدیریت ردیف اعتباری پروژه‌ها و سامانه جامع آمار و اطلاعات در دستور کار قرار دارد .

جهانیان یادآور شد :برای اولین‌بار در کشور سامانه مدیریت جامع روشنایی توسط یک شرکت دانش‌بنیان طراحی شده است.

وی با بیان اینکه در حوزه حمل‌ونقل برای ساماندهی بار مشکلاتی داشتیم و امروز در پایانه بار نکا نوبت‌دهی مکانیزه از امروز آغاز می‌شود تا شفافیت و عدالت انجام شود، گفت: ۳‌۳ اکیپ ثابت و سیار با ۳۵۰ نفر و ۲۵۰ دستگاه ماشین‌آلات در بخش راهداری زمستانی فعالیت دارند و نمک و ماسه در انبار راهدارخانه‌ها به اندازه کافی داریم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران بیان کرد: امسال ۴۰۰ میلیارد اعتبار راه روستایی مصوب داریم و تخصیص‌ها برای ۲۰۰ ردیف اعتباری در حوزه روستایی به صورت دوره‌ای انجام می‌شود.