برای صیانت از جان مردم نیازمند همت فرا دستگاهی هستیم

استاندار مازندران با بیان اینکه برای صیانت از جان مردم، نیازمند حمایت و همت فرا دستگاهی هستیم، گفت: یکی از مهمترین وظایف هلال احمر، حفظ و صیانت ازجان مردم در بحران است.

سید محمود حسینی پور امروز در آیین افتتاحیه طرح ملی منطقه ای ساماندهی سواحل و مانور امداد و نجات ساحلی در شهرستان فریدونکنار با بیان اینکه ساماندهی سواحل یکی از مهمترین بحث‌هاست که مورد توجه ۸۰ میلیون نفر جمعیت کشورمان قرارگرفته است، اظهار کرد: در طول سال مردم برای بهره مندی از سواحل مازندران به این استان سفر می‌کنند و در فصل تابستان بیشترین حجم مسافران را در مازندران داریم.

وی با اشاره به اینکه در طول سال های گذشته همواره تلاش همه دولت ها بر این بود که برای سواحل برنامه ی مدونی داشته باشند، افزود : ساماندهی سواحل جزء مسئولیت های مهم دولت بوده است.

حسینی پور اقدام آیت الله رئیسی برای آزادسازی سواحل در حریم ۶۰ متری را شجاعانه دانست و ادامه داد: ساماندهی سواحل دومین موردی است که اهمیت بیشتری دارد و این ساماندهی در کشور اسلامی سازو کار ویژه ی خودش را دارد.

استاندار مازندران تاکید کرد: ما نمی‌توانیم سواحل خود را همانند کشورهای دیگری که آزادی زیادی دارند، آزاد بگذاریم و باید مردم طبق ارزش های دینی از این نعمت خدادادی بهره مند شوند.

وی با اذعان به اینکه در یک ماه گذشته توافقی در وزارت کشور با مجموعه منابع طبیعی انجام شد، تصریح کرد: در این توافق مقرر شد که در امور دریایی، شهرداری ها متولی باشند و شهرداری ها باید بتوانند سرمایه گذارها را برای ساماندهی جذب کنند.

مقام عالی دولت در مازندران اظهار کرد: همه شهرداری های شهرستان های ساحلی باید طرح های خود را برای ساماندهی سواحل و ایجاد ساختارهای موقت ارائه دهند و فرمانداران نقش نظارتی داشته باشند .

حسینی پور حفظ و صیانت از جان مردم را از دیگر مسائل مهم در مازندران برشمرد و خاطرنشان کرد: دریای مازندران با دریای جنوب تفاوت دارد، متاسفانه در سال های گذشته شاهد از دست دادن هموطنانمان بودیم که از جاهای مختلف مهمان ما بودند ولی عزادار برگشتند که این موضوع مورد رضایت هیچکدام از مسئولین و مردم نیست.

این مقام مسئول بیان کرد: برای صیانت از جان مردم، نیازمند حمایت و همت فرا دستگاهی هستیم و یکی از مهمترین وظایف هلال احمر، حفظ و صیانت ازجان مردم در بحران است.

او با عنوان اینکه ناجیان غریق در طول سال ها با مسئولیت انسان دوستانه و جوانمردانه پای کار بودند، افزود: آمار ناجیان غریق ما در سال گذشته که نجات پیدا کردند قابل مقایسه نیست.

حسینی پور گفت: برای اینکه بتوانیم زیر ساخت دریا و ساحل را فراهم کنیم، باید از همکاری هلال احمر و ناجیان غریق بهره مند شویم.

استاندار مازندران با بیان اینکه امسال این تقاضا را داریم تا ناجیان غریق که سال ها افتخاری تلاش کردند، در یک برنامه ای به عضویت افتخاری هلال احمر در بیایند، اشاره کرد: باید بحث بیمه ناجیان غریق توسط معاون سیاسی و امنیتی پیگیری شود و امسال قطعا شاهد کاهش ۵۰ درصدی غریق در دریا هستیم.