استاندار مازندران:

بخش گردشگری تالاب میانکاله می‌تواند عنوان بزرگترین منبع درآمد برای مردم مازندران باشد

استاندار مازندران گفت: تالاب میانکاله می تواند به عنوان بزرگترین منبع درآمد برای مردم مازندران باشد.

به گزارش حرف آنلاین، تالاب میانکاله در استان مازندران به عنوان ذخیرگاه زیست محیطی استان محسوب می‌شود‌ که استاندار مازندران، مدیرکل حفاظت از محیط زیست مازندارن و برخی از مدیران از ظرفیت های بخش گردشگری آن بازدید کردند.

سید محمود حسینی‌پور استاندار مازندران در این بازدید، بخش‌های مختلف گردشگری را با یکدیگر متفاوت عنوان کرد و اظهار داشت: باید براساس شرایط و ظرفیت‌های مختلف اقلیمی و بومی محلی هر منطقه شیوه‌نامه نوشته شود.

حسینی‌پور یادآور شد: بسیاری از‌ شیوه‌نامه‌ها به شکل ملی نوشته شده اما در هنگام اجرا قابلیت جایگزینی یک منطقه خاص را ندارد.

به گفته این مقام عالی دولت در مازندران، با توجه به تجربیاتی که افراد بومی و کارشناسان استانی شیوه‌نامه نحوه بهره‌برداری از بخش گردشگری تالاب میانکاله تدوین و اجرایی شود.

وی تالاب میانکاله را به عنوان بزرگ‌ترین مقصد گردشگری مازندران دانست و با اشاره به اینکه این منطقه باید به تمام مردم ایران و همچنین به گردشگران خارجی سرویس دهد، گفت: مدیران شهرستانی و استانی باید به دنبال سرمایه‌گذاری کلان در این منطقه باشند تا تورهای گردشگری با حفظ شرایط زیست محیطی از منطقه بازدید کنند.

حسینی پور خطاب به مسئولان بخش گردشگری و زیست‌محیطی، تاکید کرد: اگر‌ این منبع درآمدی ایجاد نشود، نشان از بی‌مدیریتی است.

وی عنوان کرد: در این منطقه براساس تمامی ملاحظات زیست‌محیطی یک نقشه راه برای حضور گردشگری بین‌المللی ایجاد شود.

به گفته وی، در صورتی تالاب مورد توجه گردشگران بین المللی قرار بگیرید، حمایت مدیریت کلان نیز جهت صیانت و تامین نیازهای تالاب بیشتر خواهد شد.

در انتظار شیوه‌نامه‌ گردشگری در تالاب میانکاله

در این بازدید روح‌الله اسماعیلی معاون محیط طبیعی حفاظت از محیط زیست مازندران نیز، با اشاره به اینکه براساس بررسی انجام شده دریافتیم که بخش گردشگری با چه ظرفیت و در کدام بخش‌ها قابلیت اجرا دارد، اظهار داشت: بررسی ظرفیت گردشگری تالاب میانکاله حدود ۹۰ درصد آن انجام شد.

اسماعیلی افزود: در طی این بررسی‌ها به دنبال روش‌هایی هستیم که بتوانیم بخش گردشگری را با کیفیت بهتری اجرا کنیم‌.