رئیس هیات سوارکاری استان مازندران؛

اولین رویداد استقامتی استانی مازندران برگزار شد

حرف آنلاین: رئیس هیات سوارکاری استان مازندران گفت: اولین مسابقه سوارکاری استقامت با اسب در مازندران در مسافت ۴۰ کیلومتر و ۶۰ کیلومتر با حضور ۱۵ سوارکار و با اهدای لوح طی مسافت به پایان رسید.

رامتین کولائیان در گفت‌وگو با حرف مازندران از برگزاری اولین مسابقه سوارکاری استقامت با اسب در مازندران در مسافت ۴۰ کیلومتر و ۶۰ کیلومتر با حضور ۱۵ سوارکار برگزار شد، اظهار کرد: به نفرات برتر شرکت کنندگان از سراسر استان لوح طی مسافت اهدا شد و در خاتمه مسابقه مسئولان شهری و استانی حضور داشتند.

وی با اشاره به حضور سه ناظر از فدراسیون برای کنترل کیفی سطح مسابقات، گفت: این وعده که بتوانیم مسابقات کشوری را در آینده نزدیک در مازندران برگزار کنیم را از ناظران گرفتیم.

کولائیان خاطرنشان کرد: تقریبا ۴ تا باشگاه به شکل حرفه‌ایی در پرورش سوارکاران و ورزشکار برای شرکت در مسابقات در حال فعالیت هستند که در مسابقات ثبت‌نام می‌کنند ولی برای مسابقه پرش آخر در سرخرود حدود ۵۸ تا سوارکار و برای مسابقات استقامت ۱۵ نفر ثبت‌نام کردند.

رئیس هیات سوارکاران مازندران با اشاره به جایگاه مازندران در کشور، گفت: هنوز رنکینگ جدیدی از سوی فدراسیون اعلام نشده اما از نظر فعالیت آموزشی و مسابقات بین ۱۰ تا اول هستیم که طبق ‌تقویم ورزشی هم در مسابقات و آموزش فعالیت به‌سزایی داریم که نسبت به سال‌های گذشته مازندران به صورت متفاوت عمل کرده که نماینده‌های فدراسیون در مازندران حاضر به همکاری و فعالیت شده‌اند.

این مسئول اذعان داشت: کمبودها و نیازهای رشته سوارکاری در استان، بنا به ساختاری که در آن فعالیت می‌کنیم، نیاز اصلی ما نگاه ویژه به باشگاه‌های بخش خصوصی که واقعا از نظر خوراک دامی با چالش روبه‌رو هستند و نیاز به کمک دارند و مسلما تو این دو سال هر کاری از دست ما بر آمد کوتاهی نکردیم.

وی گفت: آرش قهرمانی، جناب هامان صمدی، خانم آیت الهی، رضا شیخ الملوکی ناظرین فدراسیون، ناظرین فدراسیون بودند و امیرهومن محسن سجادی به‌عنوان ناظر استان مازندران حضور داشت.

اسامی نفرات برتر به شرح زیر است؛

در بخش مسابقه استقامت (40کیلومتر)؛

احمد رضا حیدری با اسب m-black

کاوه حسینی با اسب کهربا

علی یاری با اسب ماهور

مرتضی شالیکار با اسب پونه

در بخش 60کیلومتر؛

مهدی عزیزی با اسب دلبر

فاطمه زهرا عزیزی با اسب صدف

 

در بخش مسابقه پرش با اسب اسامی نفرات برتر موفق در ثبت رده ۹۰ سانتی ( مبتدی )؛

یوسف اونق سلطان خواه از مزرعه سامان

امیر مظفری (اسب فاروا) از مهرشاهرود

طاها رمضان (اسب سحرناز) از کاسپین

عمران دانشی (اسب کیارش) از دیزه

علیرضا رباط (اسب سزار)از سزار

یوسف اونق (اسب الکس) از سامان

امیرحسین قرائی (اسب پاپریکات) از مهرشاهرود

رضا عمرانی (اسب لیدی) از کاسپین

امیرحسام کاردار (اسب نیکل) از دیزه

محمدصادق باقرزاده (اسب آراز) از سزار

یوسف اونق (اسب دارمون) از سامان

امیرمحمدنادری (اسب کراندو) از سامان

امیرحسین رضایی (اسب یوز) از سامان

آریونادری (اسب اسپرانتو) از دیزه

عمران دانشی (اسب شهیار) از دیزه

یوسف اونق (اسب پاتیرا) از سامان

محسن کاظمی پور (اسب سردار) از سامان

امیرمحمد نادری (اسب گلدریور) از کاسپین

رضا عمرانی (اسب سحرناز) از کاسپین