انسداد راه ها و آبگرفتی روستاهای آمل بر اثر بارش باران شدید

بارش باران باعث انسداد پنج راه فرعی و همچنین طغیان رودخانه‌ هراز به دلیل بالا آمدن حجم آب و آبگرفتگی برخی روستاهای آمل شد.

به گزارش حرف آنلاین ؛ مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران اظهارداشت: بارش شدید باران و در ورای آن طغیان رودخانه هراز باعث آبگرفتگی تعدادی روستا در منطقه امامزاده عبدالله (ع) در جاده هراز شده که در زمان حاضر نیروهای مدیریت بحران و راهداری در حال تخلیه آب و گِل و لای از این منطقه هستند.

 

حسینعلی محمدی شیرکلاهی با بیان اینکه در مجموع بارش شدید باران و برف در استان به ابنیه زیرساختی از جمله مخابرات، برق و آب آشامیدنی چندان خسارتی وارد نکرد، گفت: با ورود به‌موقع اکنون بسیاری از مشکلات مناطق خسارت دیده برطرف شده و دیواره حفاظتی رودخانه در منطقه در جاده هراز هم به زودی تعمیر و بازسازی خواهد شد.

 

وی افزود: در حال حاضر گروه‌های امداد و نجات هلال احمر، راهداری، پلیس راه و دستگاه های خدمات رسان آب، برق و گاز برای رصد ابنیه زیرساختی و همچنین فرمانداران، بخشداران و دهیاران شهرستان ها در آماده باش قرار دارند.

 

وی تصریح کرد: هم اکنون دستگاه‌های امدادی و خدماتی ضمن آماده سازی تجهیزات و ماشین آلات، آمادگی لازم برای برای هرگونه عملیات امداد و نجات و خدمات رسانی دارند.

 

مدیرکل مدیریت بحران استان مازندران از شهروندان خواست تا همچنان از تردد، تفرج و برپایی چادر در بستر و حاشیه رودخانه ها و مسیل ها خودداری کنند، رانندگان هنگام تردد در محورهای موصلاتی استان به ویژه در هنگام شب، ضمن رعایت نکات ایمنی با کسب اطلاعات از پلیس راهور و نیروهای راهداری با احتیاط کامل رانندگی کنند.

 

وی از کوهنوردان و گردشگران خواست در این مدت از صعود به ارتفاعات خودداری کنند، دامداران دام های خود را از بستر و حاشیه رودخانه ها و دهانه مسیل ها دور کنند و صاحبان واحدهای پرورش ماهی واقع در حاشیه رودخانه ها، تمهیدات لازم به منظور پیشگیری از بروز خسارات احتمالی سقوط بهمن را بعمل آورند.

 

محمدی شیرکلاهی توضیح داد که شهرداران و دهیاران استان نیز باید همواره آماده برای پاکسازی و لایروبی کانال ها و جوی های سطح شهر و روستاها باشند