انتقاد منصورعلی زارعی از عملکرد بانک‌های عامل مازندران در حوزه اقتصادی

حرف آنلاین: منصورعلی زارعی نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی از عدم همکاری بانک‌های کشاورزی، تجارت، سپه و غیره در استان در حوزه همکاری اقتصادی گلایه کرد.

منصورعلی زارعی در نشست خبری وزیر اقتصاد و دارایی با مجمع نمایندگان و فعالان اقتصادی استان مازندران اظهار کرد: نگاه مسئولین کشوری به سمت ایجاد صنایع بزرگ در استانهای شمالی مشکلاتی را ایجاد کرده است.

وی با اشاره به نامه آقای سلاجقه مبنی بر برداشته شدن بحث ماموریت احداث صنایع مادر در استان‌های شمالی، افزود: ما میتوانیم در استان خودمان همچون سمنان صنایع مادر داشته باشیم، در منطقه آزاد هم مشکلاتی داریم.

زارعی با بیان اینکه بانک‌ها میتوانند مشکلات اساسی استان را حل کنند، عنوان کرد: نگاهمان متاسفانه به سمت پروژه‌های بزرگ ضعیف است، حال سوال ما اینجاست که چطور در مازندران باوجود منابع کشاورزی همچون یک میلیون تن برنج، چهار میلیون تن مرکبات، ۱۲درصد گوشت سفید و مرغ، ۲۵ درصد؛ این منابع شیلات کجا میرود که بانک کشاورزی ما همکاری خوبی در پروژه‌ها ندارد بانک تجارت و سپه نیز همینطور رفتار می‌کنند و می‌گویند بیشتر سرمایه ما سرمایه در گردش است.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ما در طی دو سه سال اخیر با وجود تلاش‌های استاندار شاهد تغییری نبودیم در حالی که برگشت سرمایه ما نسبت به خیلی از استان‌ها سریع‌تر است و این جای سوال دارد.