مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای مازندران و گلستان خبر داد؛

افتتاح ۱۹ پروژه توسط برق منطقه‌ ای مازندران و گلستان در هفته دولت

حرف آنلاین: مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای مازندران و گلستان از افتتاح ۱۹ پروژه کلیدی در استان‌های مازندران و گلستان با صرف اعتباری حدود هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان در هفته دولت سال جاری خبر داد.

کوروش موسوی تاکامی مدیرعامل برق منطقه ای مازندران و گلستان امروز در نشست خبری به‌مناسب هفته دولت در سالن وحدت برق منطقه‌ای مازندران گفت: در هفته دولت سال ۱۴۰۱، ۱۲ پروژه کلیدی در مازندران با اعتبار ۹۲۳ میلیارد تومانی و همچنین افتتاح ۷ پروژه در استان گلستان به مبلغ ۳۷۲ میلیارد تومان افتتاح خواهند شد.

وی افزود: به‌واسطه اقدامات مهم صورت گرفته در شرکت برق منطقه‌ای مازندران و گلستان در سال جاری با خاموشی مواجه نشدیم و پیش‌بینی می‌شود با افتتاح پروژه‌های جدی در هفته دولت در سال ۱۴۰۲ نیز شاهد خاموشی نباشیم.

تا سال ۱۴۰۲ خاموشی نخواهیم داشت 

موسوی تاکامی میزان ظرفیت نیروگاهی نصب شده در استان‌ها را ۴ هزار مگاوات اعلام کرد و گفت: امسال توانستیم ۵ هزار مگاوات نیاز استان مازندران و گلستان را بدون هیچ نوع خاموشی برطرف کنیم.

کوروش موسوی تاکامی با اشاره به جزییاتی از افتتاح ۷پروژه کلیدی در گلستان در هفته دولت عنوان کرد: احداث پست فوق توزیع گمیشان با صرف اعتبار ۱۱۰ میلیارد تومان، احداث یک دستگاه فیدر ۶۳کیلوولت در پست فوق توزیع علی آباد با هزینه ۱۰ میلیارد تومان، افزایش ظرفیت پست فوق توزیع علی آباد با صرف اعتبار ۳۹ میلیارد تومانی، افزایش ظرفیت پست فوق توزیع عطاآباد با هزینه ۳۵ میلیارد تومانی، افزایش ظرفیت پست فوق توزیع کردکوی با اعتبار ۱۵ میلیارد تومانی، احداث دوبی خط ۲۳۰ کیلوولت در پست ۲۴۰/۶۳ فجر گنبد با صرف اعتبار ۴۳ میلیارد تومان و احداث نیروگاه مقیاس کوچک ۸/۵ مگاواتی شهرک صنعتی اترک با صرف اعتبار ۱۴ میلیارد تومان از جمله این پروژه‌ها هستند.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای مازندران و گلستان یادآور شد: ۱۲ پروژه کلیدی که در هفته دولت در مازندران افتتاح می‌شوند شامل؛ نصب و راه اندازی ترانسفورماتور ۳۸۵ مگاوات آمپر پست ۴۰۰/۲۳۰ کیلوولت ناریوران در بابل با صرف اعتبار ۷۴ میلیارد تومان، افزایش ظرفیت پست ۶۳/۲۰ کیلوولت تنکابن سه با اعتبار ۱۳ میلیارد تومانی، افزایش ظرفیت پست فوق توزیع دریاسر بابلسر با صرف اعتبار ۳۶ میلیارد تومانی، خط ارتباطی تغذیه‌کننده پست ۲۳۰/۶۳ بهشهر با صرف اعتبار ۲۳ میلیارد تومان، نصب و راه اندازی ترانفسورماتور ۱۸۰ مگاولت در آمل با اعتبار ۵۴ میلیارد تومانی، جایگزینی هادی پرظرفیت خط ۶۳ کیلوولت قائمشهر با صرف اعتبار ۴ میلیارد تومان، افزایش پست فوق توزیع بشل در سوادکوه شمالی با اعتبار ۳۵ میلیارد تومانی، احداث نیروگاه مقیاس کوچک ۹/۶ مگاواتی آمل با اعتبار ۱۳۵ میلیارد تومانی، احداث نیروگاه مقیاس کوچک ۶مگاواتی شهرک صنعای گوهرباران با صرف اعتبار ۸۴ میلیارد تومانی، نصب و راه‌اندازی ترانفسورماتور ۳۱۵ مگاوات آمپر در ساری با اعتبار ۶۵ میلیارد تومان، احداث پست ۲۳۰/۶۳ کیلوولت بهشهر با صرف اعتبار ۳۶۶ میلیارد تومان و افزایش ظرفیت پست ۶۳/۲۰ کیلوولت بابلکنار با صرف اعتبار ۳۴ میلیارد تومان است‌.

مشکل احصای زمین در مسیر کریدورها

این مسئول در ادامه بیان کرد: ما بالغ بر ۳۵ هزار ترانسفورماتور در سطح توزیع داریم و بزرگترین تولیدکننده برق از واحدهای مقیاس کوچک هستیم، از نظر نیروی فنی و متخصص مشکلی نداریم.

وی مشکل احصای زمین در مسیر کریدورهای انتقال خطوط را چالش مهم شرکت دانست و گفت: برای رفع این پشکل همه باید کمک کنند که ما نیروگاه‌ها را نصب کنیم مردم کمک کنند که خطوط امتقال را عبور بدهیم اما دخالت معارضین منطقه‌ای موجب توقف پروژه‌ها می‌شود که در این رابطه کمک اداره محیط زیست موثر خواهد بود.

موسوی تاکامی تاکید کرد: شرکت برق منطقه‌ای مازندران و گلستان با هدف برترین شدن ظرف مدت پنج سال پیرو فرمان مقام معظم هوشمندسازی و اقدامات نوینی را در دستور کار قرار داده است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای مازندران و گلستان ضمن تاکید بر لزوم اصلاح الگوی مصرف، اعلام کرد: الگوی مصرف در مازندران به جای ۴۰۰ مگاوات ساعت ۵۷۵ مگاوات ساعت است و با اصلاح الگوی مصرف میتوانیم به کاهش مصرف ‌کمک کنیم.

 

این مسئول در پایان اذعان داشت: به‌طور متوسط در استان‌های به ۲ هزار تا ۲هزار و ۵۰۰ مگاوات برق بیشتر نیاز نداریم و نیروگاه‌های موجود برای تامین این انرژی کافی هستند اما برای تامین انرژی در زمان پیک نیاز به احداث نیروگاه‌های جدید داریم.