افتتاح کارخانه سیگار سازی در ساری

حرف آنلاین: فاز نخست کارخانه سیگار سازی با سرمایه گذاری یک شرکت خارجی و مجتمع دخانیات مازندران در شهرستان ساری به بهره برداری رسید. کارخانه سیگار سازی محصول مشترک شرکت tdr کرواسی و شرکت دخانیات ایران می باشد که قرار است در نهایت با شش خط تولید تکمیل شود.بر اساس اعلام مسئولان 42 میلیون یورو […]

حرف آنلاین: فاز نخست کارخانه سیگار سازی با سرمایه گذاری یک شرکت خارجی و مجتمع دخانیات مازندران در شهرستان ساری به بهره برداری رسید.

کارخانه سیگار سازی محصول مشترک شرکت tdr کرواسی و شرکت دخانیات ایران می باشد که قرار است در نهایت با شش خط تولید تکمیل شود.بر اساس اعلام مسئولان 42 میلیون یورو سرمایه گذاری خارجی در ایجاد این واحد تولیدی سرمایه گذاری شده است.

این واحد تولیدی در دو طبقه به مساحت 11 هزار متر مربع برای جانمایی ماشین‌آلات، انبارها بهره‌برداری اولیه رسید.

این کارخانه در سه فاز تعریف شده که فاز اول شامل دو خط ماشین سیگار سازی و بسته‌بندی با تولید سالانه یک میلیون و 800 هزار نخ سیگار، خط دو ماشین سیگارت سازی با تولید سالانه 2 میلیون نخ و فاز سوم با تولید دو میلیون و 400 هزار نخ در سال و از ظرفیت اشتغال 150 نفر در مجتمع دخانیات مازندان افتتاح شده است.

گفتنی است شهرستان ساری به لحاظ قرار داشتن در میان دو استان گیلان و گلستان که از سطح زیر کشت مناسب توتون برخوردار هستند و نزدیکی به پایتخت و بندر امیر امیرآباد شرایط بسیار مناسبی برای احداث این واحد تولیدی می باشد. بر اساس اعلام مسئولان دخانیات، بخشی از تولیدات این شرکت به کشورهای هدف صادر خواهد شد.

شرکت تی دی آر در سال 2006 میلادی 87 درصد از سهم بازار سیگار کرواسی را در اختیار داشت ضمن این که صادرات این شرکت نیز در سال 2008 به بیش از 6.7 هزار تن رسید.این شرکت در فاز نخست برند رانهیل خود را در ایران به تولید رسانده و قرار است در فاز بعدی سیگار سوپر اسلیم خود را نیز در پروژه مشترک با ایران به تولید برساند.این شرکت کرواسی از سال 2008 استراتژی خود را گسترش حضور در بازارهای نوظهور مانند خاورمیانه اعلام کرد و درهمین راستا دفاتر خود را در دوبی امارات افتتاح کرد.

مهندس طاهایی استاندار مازندران، نجفیان مدیر عامل شرکت دخانیات ایران، استفان مسیچرئیس جمهور سابق کرواسی، مدیر مجتمع دخانیات مازندران، شجاعی نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی، مدیر عامل شرکت سرمایه گذار خارجی و برخی از مدیران کل استان در مراسم افتتاحیه این واحد تولیدی حضور داشتند.