افتتاح باشگاه کتاب‌خوانی شهید کشوری در کتابخانه عمومی سیمرغ

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی سیمرغ خبر از افتتاح باشگاه کتاب‌خوانی شهید کشوری در کتابخانه عمومی این شهرستان داد. به گزارش حرف، مصطفی فضلی‌قادیکلایی در حاشیه افتتاح باشگاه کتاب‌خوانی شهید کشوری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سیمرغ، اظهار کرد: هدف از این طرح همه‌گیر کردن کتاب و کتاب‌خوانی به‌ویژه در کودکان و نوجوانان است. […]

222

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی سیمرغ خبر از افتتاح باشگاه کتاب‌خوانی شهید کشوری در کتابخانه عمومی این شهرستان داد.

به گزارش حرف، مصطفی فضلی‌قادیکلایی در حاشیه افتتاح باشگاه کتاب‌خوانی شهید کشوری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سیمرغ، اظهار کرد: هدف از این طرح همه‌گیر کردن کتاب و کتاب‌خوانی به‌ویژه در کودکان و نوجوانان است.

وی افزود: وظیفه اصلی باشگاه‌های کتاب‌خوانی، بسترسازی برای جذب کودکان و نوجوانان به کتاب با استفاده از روش‌هایی همانند معرفی کتاب، مطالعه گروهی، نقد و بررسی، مبادله کتاب، خلاصه‌نویسی کتاب و نامه به نویسندگان است.

به گزارش فارس، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی سیمرغ به پایین بودن آمار مطالعه در ایران و لزوم توجه به بحث مطالعه به‌عنوان یکی از شاخص‌های فرهنگی اشاره کرد و گفت: این طرح برای ترویج کتاب‌خوانی در کودکان و نوجوان مؤثر است.

دبیر انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان سیمرغ در پایان گفت: در طرح باشگاه‌های کتاب‌خوانی، کودکان، فرهنگ کار مشارکتی و گروهی را یاد گرفته و در کنار هم تمرین می‌کنند، کتاب می‌خرند و آن‌ها را باهم مبادله و با حفظ احترام متقابل به‌نقد و نظر یکدیگر گوش می‌دهند.