اعزام دانش آموز مازندرانی به المپیاد جهانی ریاضی ژاپن

دانش آموز آملی با عضویت در تیم ملی شش نفره المپیاد ریاضی جمهوری اسلامی به ژاپن اعزام می شود.

الهام حسین زاده : پوریا رحمانی دانش آموز آملی و دارنده ی طلای المپیاد ریاضی کشور در گفت و گو با حرف آنلاین با بیان اینکه در مدرسه ی استعدادهای درخشان، معلمان برجسته ی سطح شهر فعالیت می کنند ، گفت : مدیر مدرسه شهید بهشتی تیزهوشان آمل کمک بسیار زیادی به بنده کردند تا بتوانم روند المپیاد خوانی را به درستی در پیش بگیرم.

وی با اشاره به اینکه پیش زمینه ی کلاس های المپیادی با بهترین استادهای سطح کشور برای ما فراهم شد ، افزود : توانستیم از امکانات مشابهی که در مدارس تیزهوشان تهران وجود دارد بهره مند شویم.

رحمانی با اذعان به اینکه مشوق اصلی بنده والدینم بودند تا بتوانم به این مرحله برسم، خاطرنشان کرد : این مسیر، مسیر سختی است اما با روحیه ای که از والدینم دریافت کردم، توانستم این مسیر را ادامه دهم.

این دانش آموز آملی، المپیاد جهانی ریاضی یا IMO را از قدیمی ترین المپیاد علمی دنیا در بین سایر علوم دانست و اظهار کرد : این مسابقات از تاریخ ۱۱ تا ۲۲ تیرماه سال جاری در ژاپن در ۲ روز متوالی برگزار خواهد شد و مدت زمان این آزمون ۴ ساعت است که در قالب ۳ سوال طرح می شود.

او تصریح کرد : متقاضیان ابتدا در مرحله ی نخست آزمون المپیاد ریاضی شرکت می کنند که از بین این متقاضیان، ۶۰۰ نفر می توانند به مرحله دوم راه یابند.

دارنده ی طلای المپیاد دانش آموزی ریاضی کشور در آمل با اعلام اینکه آزمون مرحله دوم مشابه سیستم المپیاد جهانی برگزار می شود ، بیان کرد : به طور استاندارد ۶۰ نفر می توانند پس از قبولی به مرحله سوم المپیاد راه پیدا کنند و تعداد آزمون های مرحله سوم بیشتر از مراحل قبلی است و معمولا در قالب ۴ آزمون برگزار می شود و هر آزمون مربوط به یک درس خواهد بود و به ۱۲ نفر برتر مدال طلای کشور و مابقی نقره و برنز اهداء می شود.

پوریا رحمانی تاکید کرد : بنده در سال تحصیلی دهم مدال طلای آزمون مرحله سوم را دریافت کردم و پس از آن در سال تحصیلی یازدهم در آزمون مرحله ۴ که انتخابی تیم است شرکت کردم و جزء ۶ نفر اعزامی تیم ملی ایران به مسابقات IMO ژاپن شدم.

رحمانی چین ، آمریکا، کره جنوبی و روسیه را از کشور های برتر در المپیاد ریاضی دانش آموزی دنیا دانست و ادامه داد : درگیر شدن مغز با مباحث ریاضی می تواند باعث افزایش تجزیه و تحلیل شود و از لحاظ رشد فکری مؤثر باشد.

وی گفت : قصد دارم در آینده در رشته مهندسی کامپیوتر تحصیل کنم و در زمینه برنامه نویسی خدماتی را به کشور خود ارائه دهم.

دانش آموز آملی اعزام شده به IMO ژاپن با تاکید بر اینکه مهمترین عامل موفقیت، داشتن هدف است، یادآورشد : افراد باید بدانند که قرار است چه مسیری را دنبال کنند و طبق آن برنامه ریزی درستی داشته باشند تا بتوانند در این مسیر به هدف اصلی خود برسند.

پوریا رحمانی در پایان اشاره کرد : دانش آموزان باید بتوانند آرامش خود را حفظ کنند و در مسیر موفقیت خود با دشواری ها مقابله کنند.

قابل ذکر است؛ پوریا رحمانی دانش آموز نخبه و پرتلاش مرکز تیزهوشان آموزش و پرورش آمل، عضو تیم ملی المپیاد ریاضی جمهوری اسلامی ایران و اعزامی به شصت و چهارمین المپیاد جهانی ۲۰۲۳ ژاپن بوده و پنج نفر دیگر این تیم اهل تهران هستند.