استقرار سازمان برنج مازندران در بابل

فرماندار بابل خبرداد : در حال رایزنی جهت استقرار سازمان برنج مازندران در لاله آباد شهرستان بابل هستیم.

به گزارش حرف آنلاین؛ قاسم عزیززاده گرجی در همایش تجلیل از اعضای شوراهای اسلامی شهرها و بخش‌های شهرستان بابل با بیان به اینکه شوراها برخاسته از آراء و افکار مردمی هستند که این مزیت جایگاه اجتماعی شورا را متفاوت از دیگر جایگاه ها قرار داده است، اظهار کرد: خدمتگذاری به مردم باید صادقانه و بی منت باشد.

وی تصریح کرد: بیان نیازهای اولویت دار مردم از سوی شوراها گام موثری در رفع مشکلات اساسی شهروندان است.

فرماندار بابل تقویت مدیریت های محلی و شهری را مورد تاکید قرار داد و یادآور شد: فلسفه تشکیل شورا تمرکز زدایی امور از سطوح بالاتر به پائین تر برای تقویت مدیریت محلی و شهری بوده است.

عزیززاده گرجی حل مشکلات محلات شهری و روستایی را نیازمند مدیریت یکپارچه برشمرد و گفت: مشارکت مردم در ساختار تصمیم گیری یکی از نیازهای ضروری است که به واسطه شوراها محقق می‌شود.

وی با بیان اینکه شوراها باید مدیریت مشارکتی را در اداره محله ایجاد و تقویت کنند، افزود: هروقت کار به مردم سپرده شد موفق‌تر از دستگاه‌های اجرایی عمل کردند.

فرماندار بابل اختلاف، افتراء، تشتت آراء و چنددستگی را آسیب جدی به کار جمعی و شوراها دانست و اظهار کرد: هرجا که منافع مردم در میان است باید از اختلاف پرهیز کرد، در حال حاضر نیازمند یکپارچگی، همدلی و همزبانی هستیم چون مسئولیت پذیرفتیم باید به مصلحت مردم توجه کنیم.

عزیززاده گرجی با اشاره به اینکه از وظایف جدی شوراها مراقبت از دهیار، شهردار و همچنین کنترل و نظارت بر حسن اجرا مصوبات است، ادامه داد: باید پایبند اصل تعامل عملی با ارتباط موثر و مستمر باشیم و بین اعضای شورا، دهیار و شهردار فضای صمیمی حاکم باشد.

وی افزود: شوراها باید بررسی کنند چقدر از تصمیمات آنها متناسب با نیازهای جدی شهر و روستاست، باید معیار تصمیمات مشخص و متناسب با نیازهای واقعی مردم باشد.

فرماندار بابل، رشد متوازن و همه جانبه در ابعاد مختلف را نیاز شهر و شهروندان دانست و خاطرنشان کرد: آنچه به شورا ارزش می دهد مصوبات درست، بررسی و شناخت کمبودها و ارائه طرح‌های متناسب با نیاز شهراست.

این مسئول با اشاره به اینکه ما نمی توانیم یک تصمیم واحد برای ۶ بخش شهرستان داشته باشیم ضروریست شوراها در تصمیمات بخشی به ما طرح و برنامه متناسب با نیاز و اولویت منطقه ارائه دهند، یادآور شد: در حال رایزنی برای استقرار سازمان برنج مازندران در لاله آباد هستیم.

عزیززاده افزود: برای جمع آوری و ساماندهی زباله و پسماند ضروری است شرکت تعاونی دهیاران فعال شود.