استقرار دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در بندر امیرآباد

نماینده شرق استان در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه بندر امیرآباد به‌عنوان بزرگ‌ترین بندر حاشیه دریای خزر میزبان تعداد زیادی از مشتریان و سرمایه‌گذاران خارجی می‌باشد گفت جهت رفع موانع ورود و خروج و کنسولی آن‌ها ، دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در بندر امیرآباد ایجاد می‌شود. علی‌محمد شاعری و محمدرحیمی گرجی مشاور معاون اداری […]

نماینده شرق استان در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه بندر امیرآباد به‌عنوان بزرگ‌ترین بندر حاشیه دریای خزر میزبان تعداد زیادی از مشتریان و سرمایه‌گذاران خارجی می‌باشد گفت جهت رفع موانع ورود و خروج و کنسولی آن‌ها ، دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در بندر امیرآباد ایجاد می‌شود.

علی‌محمد شاعری و محمدرحیمی گرجی مشاور معاون اداری و مالی وزارت امور خارجه ج.ا.ا با حضور در منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد ضمن بازدید میدانی از مناطق عملیاتی و اراضی پس‌کرانه ، در جلسه‌ای با مدیران این بندر به بررسی و نحوه ایجاد دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در بندر امیرآباد پرداختند.

نماینده شهرستان‌های بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی ، بندر امیرآباد را مزیت اقتصادی و بازرگانی شرق استان مازندران برشمرد و بر تجهیز سخت‌افزاری ، اداری و همچنین بر ارتقاء دیپلماسی اقتصادی با ایجاد دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه تأکید کرد.

وی با اشاره به اینکه بندر امیرآباد پیشران توسعه مازندران و منطقه‌ای تأثیرگذار در اقتصاد کشور محسوب می‌شود اظهار داشت در این راستا اقداماتی از قبیل افزایش ظرفیت اسمی تخلیه و بارگیری کالا به ۷,۵ میلیون تن ، ارتقاء سطح گمرک امیرآباد به اداره کل و تلاش برای تبدیل منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد به منطقه آزاد انجام‌شده است.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد نیز در این جلسه ضمن تبیین برنامه‌ها و راهبردهای اقتصادی این بندر به تشریح عملکرد بندر امیرآباد در حوزه‌های مختلف پرداخت.سیاوش رضوانی با تأکید بر استفاده از تکنولوژی روز جهت تخلیه و بارگیری کالا به رشد ۳۱ درصدی تخلیه و بارگیری کالا از آغاز سال جاری تاکنون نسبت به مدت مشابه سال قبل اشاره کرد و از سهم ۶۶ درصدی بندر امیرآباد در بین بنادر شمالی کشور در این بخش خبر داد.

وی همچنین به رشد ۸۱ درصدی صادرات بندر امیرآباد در این مدت اشاره کرد و یادآور شد بندر امیرآباد در صادرات ، تخلیه کالاهای اساسی و تخلیه غلات به ترتیب سهم ۷۸ ، ۶۷ و ۶۴ درصدی را در بنادر شمالی کشور  داراست.

مدیر بزرگ‌ترین بندر حاشیه دریای خزر در تشریح عملکرد بخش سرمایه‌گذاری و تأکید بر فرصت‌های بی‌نظیر سرمایه‌گذاری در بندر امیرآباد گفت تاکنون ۱۳ هزار و ۶۱۲ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری بخش خصوصی انجام‌شده که از این میزان ۶ هزار و ۷۰۴ میلیارد ریال پروژه‌های در حال ساخت و ۶ هزار و ۹۰۸ میلیارد ریال پروژه‌های به بهره‌برداری رسیده است ضمن اینکه میزان سرمایه‌گذاری بخش دولتی در این بندر ۸۵۰۰ میلیارد ریال می‌باشد.

رضوانی در پایان ضمن قدردانی از حضور نماینده وزارت امور خارجه در بندر امیرآباد ، استقرار دفتر نمایندگی این وزارت خانه در بندر امیرآباد را اقدامی محرک در رقابت‌پذیری این بندر با سایر بنادر حاشیه دریای خزر عنوان کرد.