استاندار مازندران در بیان عملکرد سال ۱۴۰۱ چه گفت؟

استاندار مازندران در آخرین شورای اداری استان عملکرد یکساله ۱۴۰۱ را بیان کرد.

به گزارش حرف آنلاین،  سید محمد حسینی پور استاندار مازندران در آخرین شورای اداری سال ۱۴۰۱، به بیان گزارش عملکرد پرداخت که در این گزارش به مهمترین بخش‌های این سخنان پرداخته شده است.

سال سختی را پشت سر گذاشتیم، امسال دشمن تمام تلاش خود را انجام داد تا دولت نتواند به وظایف خود عمل نماید. دشمن بزرگترین عملیات سایبری را با محوریت آمریکا و اسرائیل و عربستان اجرا کرد تا اجازه ندهد جمهوری اسلامی ایران مسیر تعالی‌بخش را ادامه دهد.

شاید در نوع خودش این عملیات دشمن بی‌نظیر بودکه توانست برای اولین‌بار تمام امکانات خود را در خارج از کشور در یک مدار واحد قرار دهد.

ما در سیاست خارجی و در سیاست داخلی دارای برنامه هستیم، در سیاست خارجی عزت ملت یکی‌از مهمترین رویکردها دولت است. در سیاست داخلی نیز مردمی‌سازی همه عرصه‌ها رویکرد اصلی بود.

مجموعه مدیریتی استان مازندران تحقق عدالت را با برنامه ریزی، تلاش جهادی و استفاده از  ظرفیت نخبگان پیگیری کرد. سند تحول دولت مبنای تحول‌خواهی در استان بود.

طرح واکسیناسیون را نظیر دیگر استان‌های‌ کشور در کمتر از دو ماه بصورت جهادی اجرایی شد و در رتبه استان های اول کشور قرار گرفتیم.

جراحی اقتصادی از اقدامات شجاعانه دولت مردمی بود و مازندران با تامین مرغ و روغن کشور نقش بسزایی داشت. برنامه ریزی دقیق و منسجم در یکسال گذشته صورت گرفت که معاونان بخشی از آن را گفتند.

یکی از مهمترین مسائل بروکراسی اداری منفی اداری در استان بود که سرمایه گذاری در استان را به مخاطره انداخت، این طرح شروع شده اما به پایان نرسیده است. سالم سازی دستگاه های اجرایی و فساد ستیزی همچنان ادامه دارد.

از ظرفیت نمایندگان مجلس شورای اسلامی استفاده بهینه صورت گرفت و نمایندگان بیشترین رایزنی را در سطح ملی برای تامین اعتبار بیشتر انجام دادند.

حضور در میان مردم به عنوان محور و راهبرد اقدامات دولت در استان است که سفرهایی برای شهرستان ها داشتیم.

طراحی اقدامات بین بخشی از اقدامات یکساله است که در استانداری تغییرات مهمی در رویکردها و راهبردها داشتیم. حداقل ۵ سامانه موثر را برای تصمیم‌گیری طراحی و اجرایی شد که در سطح ملی نیز مورد استقبال قرار گرفت.

شخصیت های مهم ملی و بین المللی وارد استان شدند و استان مازندران از انزوای بین المللی خارج شد. فعال کردن کریدور شمال به جنوب را دنبال می کنیم و رقابت سختی با استان‌های دیگر داریم. بنابراین باید زیرساخت های استان را باید سریعتر آماده کنیم.

گزارشی که در جلسه توسط مسولان ارائه شد نباید ما را مغرور کند چون عقب ماندگی های استان همچنان پابرجاست. حتما می توانستیم اقدامات بیشتری داشته باشیم و حتی از نخبگان بیشتر استفاده کنیم که ضعف ها در برنامه سال ۱۴۰۲ باید جبران شود.

تلاش می‌کنیم حداکثر جذب سرمایه گذاری را داشته باشیم تا بهره‌وری اقتصادی را افزایش دهیم.

امروزه مدیریت سنتی منسوخ شده و باید از فناوری در مدیریت حداکثر استفاده شود. ارتقای دانش مدیریت امروزه به عنوان یکی از مولفه های مدیریت مدنظر است.

مدیر پشت میز نشین هیچ قرابتی با این دولت دارد و البته اکثر مدیران استان در این قالب هستند‌.

در فضای مدیریتی استان یک تعامل خوب وجود دارد اما باید تلاش کنیم تا سال ۱۴۰۲ متفاوت از سال ۱۴۰۱ باشد. در سال آینده باید ارتقای توان مدیریتی را ایجاد کنیم‌. باید براساس اخلاق حرفه ای ، منافع  استان را بر منافع شخصی ترجیح دهد.

تلاش کردیم از مشورت نمایندگان در انتصابات استفاده کنیم اما در برخی مواقع عده ای از جریان های سیاسی و رسانه ای به هدف اختلاف افکنی ، مسائلی را مطرح کردند که واقعیت نداشت.