از کنایه فوتبالی روحانی به احمدی نژاد/ماجرای عجیب هنرپیشه‌های همراه تیم ملی/جلسات محرمانه برای یک منطقه ازاد/دعوا بر سر دختران جهاد نکاح

حرف آنلاین:مقصر اصلی ایران است، داعش گناهی ندارد! “صالح المطلق” معاون نخست وزیر عراق پس از سفر “نیچروان بارزانی” نخست وزیر اقلیم کردستان عراق به جمهوری اسلامی ایران، در گفت و گو با صدای امریکا (VOA) در اظهارات قابل تأمل، اتهاماتی را به جمهوری اسلامی ایران و نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی وارد ساخت. […]

حرف آنلاین:مقصر اصلی ایران است، داعش گناهی ندارد!
“صالح المطلق” معاون نخست وزیر عراق پس از سفر “نیچروان بارزانی” نخست وزیر اقلیم کردستان عراق به جمهوری اسلامی ایران، در گفت و گو با صدای امریکا (VOA) در اظهارات قابل تأمل، اتهاماتی را به جمهوری اسلامی ایران و نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی وارد ساخت.
“صالح المطلق” از رهبران سیاسی سنی عراق می باشد که در جریان تعقیب قضائی “طارق الهاشمی” به جرم حمایت و هدایت تروریست های عراق، انتقادات شدیدی را متوجه “نوری مالکی” نخست وزیر عراق کرد.
وی که از اهالی استان الانبار (مقر داعش و افراطیون سنی) می باشد، بارها اتهاماتی را متوجه نوری مالکی کرده است و در جریان حملات تروریستی داعش به استان های مختلف عراق، دولت نوری مالکی را مسبب اختلافات مذهبی در عراق معرفی کرده است.
المطلق در این مصاحبه می کوشد پس از موفقیت “ائتلاف دولت قانون” وابسته به جریان نوری مالکی در انتخابات پارلمانی عراق، ضمن تضعیف ارتش و نیروهای امنیتی عراق، دولت مالکی را دولتی غیر ملی و عامل اصلی اختلافات مذهبی در عراق معرفی نماید. او میگوید:
شرایط کنونی، بیش از اقدام نظامی، نیازمند یک راه حل سیاسی فوری است. اقدام نظامی بر خلاف مصالح عراق است و موجب بروز جنگ داخلی می‌شود. زیرا شبه نظامیان اکنون سلاح‌های ارتش را در دست دارند. ارتش پس از رویدادهای انبار و موصل روحیه خود را از دست داده و زمان نیاز دارد تا بتواند روحیه خود را بازیابد.
ارتش عراق بر مبنای نادرستی ایجاد شد. ارتش از ابتدا ارتشی میهنی نبوده و با شهروندان عراقی تعاملی ملی و میهنی نداشته؛ فرماندهان ارتش فاسد هستند. مردم را بازداشت و اذیت کرده و با رشوه آنها ار آزاد می‌کردند.
شهروندان تحمل این وضعیت را نداشتند. نخستین اعتراض‌های مسالمت آمیز شکل گرفت. ولی داعش به میان آمد. تظاهرات ملیونی مردم سنی یک سال جریان داشت. ولی بدون پاسخ گذاشتن مطالبات آنها، راه دیگر و آن هم قیام مسلحانه را به دنبال داشت.
این تحلیلی نادرست است که همه گناه این وضعیت را به گردن داعش انداخت. داعش یک گروه تروریستی و نامحبوب در بین سنی‌ها و شیعه‌های عراق است. عراقی‌ها نمی‌پذیرند گروهی مانند داعش بر آنها حاکم باشد. ولی ظلم و ستم دولت باعث سوء استفاده داعش شد. ظلم و ستم به داعش فرصت داد تا چنین شرایطی را ایجاد کند.
ایرانی‌ها به اشکال مختلف در عراق حضور دارند. نمی‌دانم در حال حاضر چه تعدادی از نیروهای ایرانی در عراق حضور دارند. ولی میدانم که ایران شبه نظامیان مجهز و آموزش دیده ای را از سال 2006 به عراق فرستاده که مردم را به قتل می‌رسانند.
امروز بدون حجب و حیا در داخل خیابان‌های عراق گشت زنی کرده و تحت پوشش دولت عراق در بین مردم نفوذ کرده و آدم کشی می‌کنند. تحرکات شبه نظامیان ایران تحت پوشش دولت عراق است. این وضعیتی خطرناک است که باید هرچه زودتر متوقف شود. هدف آنها اکنون مبارزه با داعش و سپس افزایش نقش این شبه نظامیان در عراق است.
***عربستان به ایران هشدار داد
ایرلند تایمز (Irishtimes): عربستان درمورد دخالت در درگیری های عراق به ایران هشدار داد.
شاهزاده سعود الفیصل، وزیرخارجه عربستان، در هشداری آشکار به ایران گفت: قدرت های خارجی نباید در درگیری های عراق دخالت کنند.
عراق، عربستان سعودی را به حمایت از گروه داعش متهم کرده است.
***دعوا بر سر دختران جهاد نکاح
تروریست ها بر سر دختران و زنان «جهاد نکاح» به اختلاف افتاده اند.
چند روزی است که گروهک تروریستی موسوم به دولت اسلامی عراق و شام (داعش) همراه با بعثی ها وارد عراق شده اند و اقدام تروریستی علیه دولت و مردم عراق می کنند.
خبرهای رسیده حاکی از آن است که تروریست ها بر سر دختران و زنان «جهاد نکاح» به اختلاف افتاده اند و در برخی نقاط به درگیری فیزیکی میان آنان منجر شده است.
گفته می شود علت اختلاف بعثی ها و داعشی ها بر سر تعداد دختران و زنان جهاد نکاح است. داستان از این قرار است که حدود 800 دختر و زن «جهاد نکاح» از مرز سوریه به عراق وارد شدند. در تقسیم آنها 600 تن از آنان در اختیارداعش و حدود 200 نفر در اختیار بعثی ها قرار گرفت.
از همین رو درگیری و اختلاف میان بعثی ها و داعشی ها بر سر زنا بالا گرفت. در همین حال منابع خبری از عراق گزارش داده که درگیری مسلحانه میان بعثی ها و داعشی ها رو به افزایش است.
***اختلافات عمیقی با ایران داریم
در حالی که اهل سنت و کردهای عراق در کنار شیعیان برای مبارزه با داعش اسلحه به دست گرفته اند رئیس جمهور آمریکا حمله تروریست های داعش به مردم عراق را حاصل “جنگ فرقه ای” خواند و از ایران خواست از شیعیان حمایت نکند.
از ابتدای حمله گروه تروریستی داعش به مردم شیعه، سنی و کرد عراق، رسانه ها و دولتمردان غربی تلاش کرده اند با تمرکز بر روی مذهب این تروریست ها، موضوع را فرقه ای و قبیله ای جلوه دهند.
تلاش رسانه ها و دولت های غربی در حالی صورت می گیرد که شیعه ها، سنی ها و کردهای عراق با وجود داشتن تفکرات و عقاید متفاوت قرن هاست با آرامش در کنار یکدیگر زندگی کرده اند.
افزون بر این، گروه تروریستی داعش بخشی از القاعده عراق است که با بحران سوریه نام خود را از “دولت اسلامی عراق” به “دولت اسلامی عراق و شام” تغییر داد. این گروه، نظرات افراطی، خشن و ضد دین دارد که بر هیچ مبنای اسلامی استوار نیست و حتی خود اهل سنت و کردهای عراق برای مبارزه با اقدامات ضدانسانی این گروه اسلحه به دست گرفته اند.
حال سؤال این جاست که چرا با وجود این واقعیت ها، دولت های غربی در جنگی رسانه ای می کوشند با بزرگنمایی مذهب تروریست های داعش از “جنگ فرقه ای” در عراق سخن بگویند؟
در رأس دولتمردان غربی، باراک اوباماست که در آخرین اظهاراتش از ایران خواسته از شیعیان عراق در برابر تروریست ها حمایت نکند تا به گفته او جنگ فرقه ای تشدید نشود.
به نوشته سایت بی بی سی فارسی (BBCpersian) باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا، می‌گوید که ایران می‌تواند نقش سازنده‌ای در حل بحران عراق داشته باشد و در این چارچوب مهم است که این کشور از اتخاذ سیاستی که بالقوه می‌تواند منجر به جنگ داخلی شود، پرهیز کند.
باراک اوباما [بدون اشاره به حمایت آمریکا از شورشی های سوریه] گفت که کشورش دارای اختلافات عمیقی با ایران است و افزود در سوریه، ایران به شدت از یکی از طرفین دفاع کرد.
او گفت اگر نگاه ایران به تحولات منطقه اینگونه و در چارچوب اختلافات فرقه‌ای باشد، آن موقع ایرانی ها خود را در بسیاری از نقاط منطقه درگیر خواهند یافت. وی در عین حال تاکید کرد که بسیاری در ایران این موضوع را خوب می‌فهمند اما به گفته آقای اوباما گویا عده‌ای در این کشور، نمی‌خواهند از عادت‌های گذشته خود به سادگی دست بردارند.
رئیس جمهور آمریکا در سخنان خود گفت که واشنگتن آماده است تا در صورت ضرورت عملیات “دقیق” نظامی در عراق انجام دهد.


***تواضع زیادی سید محمد خاتمی
نشریات زنجیره‌ای با انتشار اظهارات سید محمد خاتمی در صفحه اول خود از قول وی نوشتند «نمی‌خواهم به قدرت بازگردم».
روزنامه‌های ابتکار، آرمان، اعتماد و شرق با تیترهایی نظیر «نمی‌خواهم به قدرت باز گردم»، «ما نباید دیگر به قدرت باز گردیم»، «نه می‌خواهم و نه می‌خواهند به قدرت بازگردم» و «وداع خاتمی با قدرت»، اظهارات خاتمی را منتشر کرده‌اند.
نام خاتمی در سال 92 به عنوان نامزد اصلاح‌طلبان نیز مطرح بود اما وی صراحتاً گفته بود اگر نامزد شود، رد صلاحیتش قطعی است و او نمی‌خواهد رد صلاحیت نیز به پرونده‌اش اضافه شود.
گفتنی است طی سال‌های اخیر با وجود ابراز کناره‌گیری از قدرت و بازنشستگی سیاسی از سوی برخی چهره‌های سیاسی، شیادان حرفه‌ای به دقت ضرورت همین چهره‌ها را مانند یک سرباز صفر به میدان فراخوانده و به بازی گرفته‌اند.
***صادق زیباکلام از محکومیت خود خبر داد
صادق زیباکلام در فیسبوک خود نوشت: احکام حبس توسط دادگاه انقلاب اسلامی و در ارتباط با اظهارنظرهای او در مورد سیاست هسته‌ای جمهوری اسلامی و نحوه برخورد قضایی با متهمان پرونده اختلاس سه هزار میلیارد تومانی صادر شده است.
صادق زیباکلام، تحلیلگر سیاسی و استاد دانشگاه تهران به هجده ماه حبس تعزیری محکوم شد.
وب سایت بی بی سی فارسی (BBC) خبر این محکومیت را از صفحه فیسبوک زیباکلام منتشر کرد.
بر همین اساس صادق زیباکلام در فیسبوک خود نوشت: «احکام حبس توسط دادگاه انقلاب اسلامی و در ارتباط با اظهارنظرهای او در مورد سیاست هسته‌ای جمهوری اسلامی و نحوه برخورد قضایی با متهمان پرونده اختلاس سه هزار میلیارد تومانی صادر شده است.»
***توافق هسته‌ای بعید است
یک دیپلمات سابق آمریکایی تاکید کرد: فشارهای “اسراییل” بر دولت آمریکا، مانع توافق میان ایران و غرب -و به ویژه آمریکا- در مذاکرات هسته‌ای است.
“ادوارد پیک” دیپلمات اسبق آمریکایی در گفتگو با شبکه خبری العالم بعید دانست که ایران و غرب و به ویژه آمریکا در مذاکرات هسته ای فعلی تا پایان مهلت مشخص شده در توافقنامه ژنو، به توافق برسند؛ زیرا فشارهای اسراییل بر دولت آمریکا مانع از حصول توافق می شود.
وی افزود: به سختی می توانم نتیجه ای برای این مذاکرات ببینیم؛ زیرا دو طرف با مشکلات بسیاری روبرو هستند، علاوه بر آن، تحریم های اقتصادی و جنگی که ناگهان در عراق شعله ور شد نیز به مشکلات می افزاید. نمی توانم پیش بینی کنم که با وجود همه این مشکلات و موانع، ایران و آمریکا به توافق برسند.
این دیپلمات سابق آمریکایی خاطرنشان کرد که آمریکا و ایران منافع متضاد در منطقه دارند، پس چگونه می توان به توافق دست یافت؟ برخی طرفهای شرکت کننده در این مذاکرات نیز در وخیم تر کردن اوضاع چه در عراق یا سوریه و یا دیگر مناطق دست دارند.
ادوارد پیک تاکید کرد که طرفهای بسیاری در این مساله مشارکت دارند و تمام طرفها خواه ترک ها یا آمریکایی ها و یا سعودی ها می خواهند که دیگری، کار را به عهده بگیرد؛ زیرا نمی خواهند سختی این امور را خود به دوش بکشند؛ از این رو پیش بینی میکنم که این مذاکرات 6 ماه دیگر نیز تداوم داشته باشد، زیرا در حال حاضر به سبب فشارهای اسراییل بر آمریکا شاهد هیچ گونه موفقیتی نیستیم.
وی افزود: سیاستهای آمریکا در قبال پرونده های مختلف منطقه و از جمله عراق بر اساس ثبات و اصولی ثابت است و در طول دوران کوتاه گذشته تغییری در آن رخ نداده است.

***از رضاخان تا رضاجان پهلوی!
“مانوک خدابخشیان” مجری تلویزیون ماهواره ای ضدانقلاب “اندیشه” در مورد انتشار ترانه ای علیه رضاخان پهلوی، اظهار نظر کرد.
“محسن نامجو” خواننده دین ستیز هنجارشکن که پس از فرار از کشور مورد استقبال شبکه های ماهواره ای و رسانه های بیگانه قرار گرفته بود، در یکی از آخرین کارهای خود “رضاشاه پهلوی” را نیز بی نصیب نگذاشت و در این میان شبکه “صدای آمریکا” نیز به تبلیغ این ترانه پرداخت.
مانوک خدابخشیان در ابتدای برنامه خود با اظهار شادمانی و خوش خیالی از اینکه “جمهوری اسلامی” از بین خواهد رفت، گفت: «همه ما صدای رنسانس ایران را می شنویم. صدای پای پهلویسم می آید. پهلویسم خواهد آمد.»
این فعال ضدانقلاب با کنایه به کسانی که خواهان برگشت ربع پهلوی به ایران و ادامه سلطنت وی هستند گفت: «البته منظور ما از پهلویسم، یعنی سکولاریسم و مدرنیسم است، نه اینکه شاهزاده ای با اسب سفید و با سم های طلایی به تهران بیاید. ما چنین نظری نداریم.»
مانوک خدابخشیان خاطر نشان کرد: «ما درباره پهلویسم صحبت می کنیم، به گونه ای که یک گیتارزن به نام محسن نامجو به همه مردم یادآور می شود. نمی دانم چرا بعضی از افراد اپوزیسیون خارج از کشور به خشم آمده اند؟ این گیتارزن راست می گوید. ملت ایران نیاز به کسی دارد که مثل رضاخان “اخلاق سگ” داشته باشد.»
مجری شبکه با اشاره به حضور ربع پهلوی در برنامه افق صدای آمریکا یادآور شد: « به اصطلاح نوه رضاخان، همان شاهزاده ای که نمی دانم اگر ایشان نبود، برنامه افق صدای آمریکا چه باید می کرد؟ در هر بحثی از او دعوت می کنند؛ وقتی زلزله رخ می دهد رضا پهلوی باید اظهار نظر کند؛ وقتی گردباد می آید رضا پهلوی باید اظهار نظر کند؛ در هر اتفاقی باید او حرف بزند.»
وی افزود: «وقتی از رضا پهلوی درباره این کلیپی که علیه رضا شاه درست شده است سوال می کنند، او وارونه جواب می دهد، چون می خواهد “رضاجان” بماند. البته بین رضاخان و رضاجان یک نقطه فاصله است و این رضا پهلوی است که باید انتخاب کند کدام راه را انتخاب خواهد کرد.»
*** ایران قربانی تسلیحات کشتار جمعی است
پس از برنامه دیدار محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران، با پزشکان ایرانی و اتریشی معالج جانبازان شیمیایی هشت سال دفاع مقدس فرصتی دست داد تا با حسن تاجیک، سفیر جمهوری اسلامی ایران در اتریش، گفتگویی داشته باشیم.
وی درباره ایده تمجید از این پزشکان گفت : “اولا ایرانی‌ها همیشه از زحماتی که دیگران برای آنها می‌کشند تشکر می‌کنند و در واقع دلیل خاص مقطعی وجود نداشت. همانطور که اشاره شد بعد از گذشت سال‌ها ما باید به عنوان نمایندگان ملت ایران به این پزشکان ایرانی و اتریشی که برای مداوای مجروحین ما زحمت کشیده بودند یادآوری می‌کردیم که مردم ما این زحمات را فراموش نکرده‌اند.”
تاجیک افزود: “از طرف دیگر همانطور که آقای ظریف هم گفتند تبلیغاتی در ارتباط با ایران هراسی و نیز سلاح‌های کشتار جمعی و هسته‌ای مطرح بوده و ما تحت اتهام بودیم. اینکه یادآوری بشود که ما همیشه قربانی این سلاح‌ها بودیم و خودمان از اینها در مقابل کسی به مانند صدام حسین استفاده نکردیم. همچنین افکار عمومی دنیا فراموش نکنند که همه ملت‌ها و مردم با این سلاح‌ها مخالف هستند و دوم اینکه ما در هشت سال جنگ تحمیلی هم از این نوع سلاح‌ها استفاده نکرده و قربانی آن بودیم و با تمام پوست و گوشت‌مان آن را لمس کردیم. بنابراین این برنامه می‌تواند علامت خوبی برای افکار عمومی دنیا باشد.”
***هنوز تامین اجتماعی وارد اتاقک شیشه ای نشده است
نزدیک به یازده ماه پیش، حسن روحانی در برنامه های انتخاباتی خود خبر از بیمه همگانی و رایگان و نیز شفاف سازی عملکرد یکی از بزرگترین نهادهای مالی کشور یعنی سازمان تامین اجتماعی داده بود. از همان ابتدا بار مالی اجرای این طرح ها سوالاتی را در ذهن ایجاد کرد و اغلب کارشناسان سرانجام خوشی را برای این طرح پیش بینی نمی کردند.
امروز اما اجرای موقت این طرح موجب تغییرات اساسی در زندگی افراد نمی شود، با این وجود دولت خود را همچنان مصمم به اجرای این طرح می داند.
در بررسی نقاط ضعف و قوت و میزان تحقق این وعده ها، محمد اسماعیل سعیدی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در پاسخ به این پرسش که چرا تا کنون این وعده اجرایی نشده، گفت : مرتفع نشدن معضلات صنعت بیمه و عدم رقابت پذیری جدی بین بیمه ها جزو مشکلات اصلی این حوزه است. به این مشکلات باید اعتبار گزاف این طرح ها را نیز اضافه کرد. اعتبار مادی چنین طرح هایی باید در ابتدا دیده شود. بخش قابل توجهی از این اعتبارات از طریق خود دولت تامین می گردد ضمن اینکه باید به این نکته هم توجه داشت که درآمدهای دولت در دو سال گذشته به شدت کاهش یافته و پیش بینی ها نیز غلط از آب درآمده است. لذا بنده معتقدم که با حرف نمی توان کارها را پیش برد و به یک برنامه ریزی با دیدی واقع گرایانه و هماهنگ نیاز است.
نماینده مردم تبریز در ادامه در پاسخ به اینکه با توجه به صحبت های رئیس جمهور چرا تاکنون شفافیت عملکرد سازمان تامین اجتماعی محقق نشده است، عنوان داشت : مشکل عمده در این بخش در رابطه با ماهیت ساختاری این سازمان است . سازمان تامین اجتماعی جزو نهادهای عمومی غیر دولتی بوده و تحت نظارت دیوان محاسبات نیست و این دیوان هیچ گونه نظارت و اشرافی بر روی آن ندارد.
وی افزود: باید دیوان محاسبات بتواند به مباحث نظارتی بر روی این سازمان ورود پیدا کند و یا یک دستگاه بازرسی و نظارتی خاص به عملکرد مالی این سازمان رسیدگی کند. صرف وجود افرادی از هیات مدیره و بازرسی های درون سازمانی که از سوی یک وزیر در راس وزارتخانه تعیین می شود، نمی تواند از تخلفات گسترده آن جلوگیری کند.
این نماینده مجلس نهم با اشاره به اینکه مباحث مربوط به نظارت بر عملکرد های مالی موسسات عمومی غیردولتی در کمیسیون اجتماعی مطرح شده ، ابراز کرد : در جریان تحقیق وتفحص و اتفاقات پیرامون آن، مسائل و مشکلات نظارت بر این گونه مراکز به بحث گذاشته شد که با توجه به پیچیدگی موضوع نیاز به کمک و همراهی دولت احساس می گردد و با توجه به اینکه شفاف سازی در این موضوعات یکی از مطالبات جدی مردم و نمایندگان است ، متاسفانه تاکنون شاهد واکنش جدی دولت در این زمینه نبوده ایم.
*** واکنش عربستان به هشدار روحانی
سخنان حجت الاسلام و المسلمین روحانی در دفاع از حرم امامان(علیهم السلام) و هشدار به ابرقدرت ها و مزدورانشان که در خرم آباد بیان شد، بازتاب زیادی در رسانه های غربی داشت.
رسانه های فارسی زبان دولت های غربی نیز این سخنان را با تیتری مشابه منعکس کردند: “روحانی: ایران برای حراست از عتبات عالیات از هیچ کوششی دریغ نمی‌کند”
بی بی سی فارسی (BBCpersian) نوشت:
حسن روحانی، رئیس جمهور ایران که برای دیدار رسمی از استان لرستان وارد خرم آباد شده است از آمادگی ایران برای حفاظت از شهرهای مذهبی عراق در برابر تهاجم نیروهای شورشی خبر داده است.
آقای روحانی گفته “در زمینه عتبات مقدسه، کربلای عزیز، نجف عزیز، کاظمین عزیز و سامرای عزیز به همه ابرقدرت ها و مزدورانشان و آدم کشان و تروریست ها اعلام می کنیم ملت بزرگ ایران برای حراست از عظمت عتبات مقدسه از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد.”
پیشروی‌های خشونت‌آمیز داعش (دولت اسلامی عراق و شام) در عراق نگرانی بین‌المللی را برانگیخته و بعضی مقام‌های غربی خواهان گفت‌وگو یا همکاری با ایران برای پیدا شدن راه حلی برای مقابله با این بحران شده‌اند.
آقای روحانی، اوایل هفته جاری گفته بود “هرگاه آمریکا علیه داعش اقدامی کرد، می‌شود درباره همکاری با این کشور فکر کرد.”
دو روز پس از گفته های رئیس جمهور ایران، جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد که “اگر ایرانی‌ها بتوانند به پایان خشونت و بازگرداندن اعتماد به دولت عراق کمک کنند، آمریکا آماده مذاکره با آنها خواهد بود.”
محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران که برای دور پنجم مذاکرات جامع اتمی با گروه 1+5 در وین به سر می برد، طرح موضوع عراق در نشست سه‌جانبه با آمریکا و اتحادیه اروپا در وین را تایید کرده و گفته “با توجه به وخامت اوضاع عراق طبیعی است که حتی در جلسه با خانم اشتون و در جلسه سه جانبه اشاراتی به وحشیگری‌های داعش در عراق بشود.”
***کنایه «عکس فوتبالی» روحانی به محمود احمدی نژاد!
«دو روز پیش “حسن روحانی” رئیس‌جمهور ایران، “لباس روحانی” خود را درآورد و با لباس ورزشی، عکسی از خود را که در حال تماشای فوتبال بود، توئیت کرد.»
«البته تصاویری که نشان دهد رؤسای جمهور ایران، طرفدار فوتبال هستند مطلب جدیدی نیست؛ حتی “محمود احمدی‌نژاد” رئیس‌جمهور سابق ایران با رئیس‌جمهور بولیوی فوتبال بازی کرد.
اما به‌عنوان یک شخصی که از آن به عنوان “طلبه” یاد می شود، تصویر روحانی از اهمیت خاصی برخوردار است. چراکه نشان دادن روحانیانی که در قدرت هستند، با لباس معمولی، دارای محدودیت زیادی است؛ حتی تصاویر مهمانی‌های غیررسمی از آن‌ها نیز این‌چنین است.
اما عکس حسن روحانی این قانون را شکست و تصویر او به‌ اندازه‌ای که توانست نظر طرفدارانش را جلب کرد، و این کافی است.»
«اتاقی که روحانی در آن نشسته است، اتاقی است که در سطح طبقه متوسط جامعه ایرانی به‌حساب می‌آید، درحالی‌ که مخالفین روحانی سعی می‌کنند وی را یک فرد “اشرافی” نشان دهند؛ به همین دلیل روحانی سعی دارد با تصویر خود این اتهامات را برطرف کند.»
«مسئله دیگری که درباره این عکس وجود دارد این است که بسیاری از اهالی روستاها و شهرهای کوچک از “احمدی‌نژاد” طرفداری می‌کنند، روحانی با انتشار این عکس سعی کرده است که محبوبیت خود را در بین کسانی که به وی رأی نداده‌اند، افزایش دهد.»

***مشاور فراری: روحانی را رها نکنید
اردشیر امیرارجمند با کمک سفارت آمریکا در ترکیه از کشور گریخت و در پاریس برای مدتی گروهی موسوم به شورای هماهنگی سبز تشکیل داد که به جایی نرسید و عملا منحل شد.
وی گعده چند تن از عناصر گروهکی ملی-مذهبی و چپ در پاریس گفته است: جنبش سبز باعث از بین رفتن بحث خودی-غیرخودی شد که حتی توسط برخی از دوستان ما هم تئوریزه شده بود.
فتنه‌گران سبز در سال 88 علنا با طیفی از گروهک‌های ضدانقلاب شامل بهائیت، منافقین، مارکسیست‌های سابق، جبهه ملی، نهضت آزادی و حتی گروهک‌هایی نظیر ریگی پیوند خوردند؛ با همین بهانه که جنبش سبز خودی و غیرخودی ندارد.
امیرارجمند همچنین گفته است: روحانی نه رقیب ماست و نه طرف مقابل ما. هیچ انرژی از ما صرف مقابله با روحانی نباید بشود. باید سعی کنیم او را در کنار خود داشته باشیم.
او در عین حال می‌گوید: مدیریت مطالبات‌مان مهم است اما نباید آنها را به بهانه تضعیف دولت کنار گذاشت.
در نشست اپوزیسیون که بیژن حکمت، احمد سلامتیان، فرزانه عظیمی و سهراب رزاقی نیز حضور داشتند، رزاقی (مدیر دفتر مطالعات سیاسی وزارت کشور در دولت اصلاحات)، به تخطئه موسوی و کروبی و خاتمی پرداخت و گفت: سران جنبش سبز نتوانستند نقش مدیریت و رهبری را داشته باشند و تبدیل به رهروان شدند. شیفتگی و عوام‌زدگی به آنها سرایت کرد. نیروهای جنبش سبز دچار توهم نسبت به توان حکومت بودند.
وی از بیژن زنگنه و وزرای دولت روحانی به عنوان سبزهای شرمگین یاد کرد و گفت جنبش سبز آفاتی هم داشته است.

 

***بحران جشن طلاق در تهران
رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران گفت: هم‌ اکنون در تهران شاهد کارت‌ های جشن طلاق هستیم.
فاطمه دانشور رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران با اشاره به اینکه نباید دغدغه افزایش جمعیت منجر به تصویب طرح‌های ناپخته و بدون فکر شود، گفت: در این زمینه باید طرح‌هایی تصویب شود که کاملاً منطقی وعملی باشد.
وی تصریح کرد: براساس آمارهای کمیته اجتماعی شورای شهر و نظر سنجی بدست آمده از طریق ان‌ جی‌ او‌ها بیشترین آسیب‌های اجتماعی را در بین خانواده‌های محروم و آسیب دیده شاهد هستیم.
دانشور تصریح کرد: باید با برنامه‌ریزی به سمتی حرکت کنیم که قشر تحصیل کرده جامعه را به سمت بچه‌دار شدن سوق دهیم و این در حالی است که دیگر مثل سابق ماشین عروس در تهران نمی‌بینیم. وی افزود: هم اکنون شاهد کارتهای جشن طلاق در تهران هستیم.

***مخالفت با سریالی درباره «زنای محارم»
شبکه تلویزیونی MBC یکی از شبکه‌هایی ماهواره‌ای در جهان عرب است که هر ساله خود را به رقابت‌های سریال‌های رمضانی در جهان عرب می‌رساند تا بتواند در برابر سریال‌های مصری و سوری که زمانی قدرت داشتند قدعلم کند که در این عرصه در سال‌های گذشته توفیقات زیادی داشته است.
اما در سال جاری سریال این شبکه پیش از آغاز ماه رمضان جنجالی شده است؛ سریال «دیشب دوستت داشتم؛ صبح و بعد از آن» نام سریالی است که قرار است در ماه رمضان از این شبکه پخش شود و موضوع آن یک مسئله عجیب و غریب یعنی «زنای با محارم» است.
این سریال اما به شدت با مخالفت جریان‌های متدین در عربستان سعودی و منطقه خلیج فارس همراه شده است به گونه‌ای که کمپینی در این باره در اینترنت و شبکه‌های اجتماعی به راه افتاده است.
همچنین مسئله به حدی حاد شده است که شیخ عبدالعزیز آل‌ شیخ مفتی عربستان سعودی در فتوایی پخش هرگونه سریالی که در آن به «زنای محارم» بپردازند ممنوع خوانده است.
***گزارشی تکان دهنده از صنعتی مرگبار که قرار است ضامن سلامتی باشد
آمریکایی ها هر سال بیشتر از 300 میلیارد دلار خرج داروهای شیمیایی و نسخه ای می کنند، از قرصهای ضد کلسترول و فشار خون گرفته تا مسکن های درد و ضد افسردگی و آرام بخش و شهوت زا.
اگرچه بسیاری از مصرف کنندگان از فواید این داروها بهره می برند اما هزاران نفر نیز در سال در اثر نسخه های جانبدارانه پزشکان و یا اثرات جانبی این داروها جان، سلامتی و سرمایه زندگی خود را از دست می دهند.
در چند سال اخیر دهها مورد افتضاح و رسوایی در رسانه ها مطرح شده که شرکتهای داروسازی با روشهای ناسالم، خطرات و اثرات جانبی مرگبار برخی از داروها را پنهان کرده و منجر به فروش میلیاردها دلار دارو و در عین حال هزاران مورد نقص عضو و تلفات شده اند.
از جمله روش های شرکتهای داروسازی و یا نمایندگان آنها، تطمیع جامعه پزشکی و حتی مسئولین نظارتی وزارت بهداشت آمریکا با جوایز نقدی، مسافرت های شاهانه و حتی خانم های فروشنده و ویزیتور بسیار زیبا و جسور! و همچنین استفاده از تبلیغات گرانقیمت و گاه فریب دهنده تلویزیونی و رسانه ای برای عموم مردم است.

بر مبنای آموزه های سرمایه داری، سیستم درمانی آمریکا طوری طراحی شده است که اصلی ترین هدف آن کسب سود بوده و با خدمت رسانی به مردم میانه ای ندارد.
در آمریکا سالانه نزدیک به 300 میلیارد دلار صرف دارو می‌شود و 7/15 درصد از درآمدها نیز از آن صنعت دارویی است.
***ردپای برنامه های ماهواره‌ای در نزاع های خانواده ها
در خبرها اعلام شده بود که آمار نزاع‌هایی که در سازمان پزشکی قانونی به ثبت می‌رسد در مقایسه با سال گذشته دارای رشد 8/3 درصدی است.
این خبر که از سوی مدیرکل پزشکی قانونی تهران اعلام شد هر چند کوتاه بود اما دارای ناگفته‌های بسیاری برای افرادی است که به مطالعه جامعه‌شناسی و علوم رفتاری علاقه دارند به علاوه واکاوی دلایل افزایش آماری درگیری و نزاع افراد برای بسیاری از خانواده‌ها هم دارای پیام‌های فراوانی است.
این درحالی است که برای به‌دست‌آوردن آمار کلی نزاع و درگیری در جامعه باید رقمی بزرگ‌تر از رشد 8/3 درصدی را در نظر گرفت چرا که این اطلاعات تنها از پزشکی قانونی استخراج شده و تنها مربوط به درگیری‌هایی است که به‌دلیل جرح کار به پزشکی قانونی رسیده است در حالی که روزانه هزاران مورد درگیری کوچک و بزرگ در گوشه و کنار جامعه اتفاق می‌افتد بدون آنکه نیاز باشد افراد به پزشکی قانونی مراجعه کنند یا پرونده‌ای برای آنها تشکیل شود.
به هر حال افزایش آمار درگیری در جامعه به هر مقدار که باشد پسندیده نبوده و نشان‌دهنده آن است که مشکلات در جامعه افزایش پیدا کرده است. افزایش مشکلات اقتصادی و بیکاری را می‌توان به‌عنوان مهم‌ترین عامل کاهش‌دهنده آستانه تحمل افراد دانست در شرایطی که نزاع بین افراد غریبه صورت گرفته باشد. اما متاسفانه آنچه که درباره آمار و اعداد و ارقام درگیری بیشتر ایجاد نگرانی می‌کند بالا بودن سهم درگیری‌های خانوادگی در آمارهای منتشر شده است. درگیری‌هایی که در برخی از موارد به قتل‌های خانوادگی هم منجر شده است.
برای این موضوع باید شبکه‌ای از دلایل را در نظر گرفت که خانواده‌ای را برای ویرانی آماده می‌کند. از ابتدایی‌ترین دلایل باید به نداشتن شناخت زوجین از یکدیگر اشاره کرد که زمینه اختلافات خانوادگی را بنیان‌گذاری می‌کند. نکته دوم تغییری است که در نقش‌های اعضای خانواده تحت تاثیر رسانه‌های غربی و سریال‌های ماهواره‌ای اتفاق افتاده است تا جایی که انتظارات اعضای خانواده از یکدیگر متحول شده و روابط بین فردی کمرنگ شده است.
از دیگر عوامل تاثیرگذار تغییر هرم قدرت در خانواده است، از زمانی که سبک زندگی ایرانی- اسلامی ما دستخوش تغییرات شده و تک فرزندی در جامعه باب شده است ناخودآگاه فرزندسالاری هم به مشکلات خانواده افزوده شده است. هر کدام از این موارد می‌تواند کم‌کم باعث از بین رفتن عاطفه و مهربانی در خانواده شده و تمام افراد خانواده نگاه تازه‌ای به یکدیگر پیدا کنند به این معنی که از همدیگر فقط انتظار رفع خواسته‌هایشان را دارند، همین نوع نگاه زمینه‌ساز بروز درگیری و تنش در خانواده‌ها شده و ادامه آن می‌تواند مشکل را بزرگ‌تر کرده تا جایی که حتی دستشان به خون هم آلوده می‌شود البته در این میان نقش دستگاه‌های دولتی را هم نباید نادیده گرفت چرا که برخی از کارکردهای خانواده تحت تاثیر عملکرد دستگاه‌های دولتی تغییر پیدا کرده و بخشی از کارکردهای خانواده به ارگان‌های دولتی منتقل شده است و به نقش خانواده و بویژه نقش زن به عنوان عمود خیمه خانواده آسیب جدی وارد کرده است بنابراین لازم است در این باره تجدید نظری صورت گیرد و نهادهای دولتی کارکردهای خانواده را پس دهند تا دوباره نقش خانواده در جامعه پررنگ شود.
***جواب «هنرمندانه» سفیران فرهنگی ایران به هموطنان منتقد
دو تن از هنرمندان شبه روشنفکر که اتفاقاً نسبت خانوادگی هم با هم دارند، در دو ماجرای جداگانه به توهین نسبت به مردم پرداختند.
بهاره رهنما همسر پیمان قاسم‌خانی در واکنش به حاشیه‌های ایجاد شده پیرامون ازدواج مهناز افشار و واکنش‌های مجازی به آن، با حالتی از خود متشکر در صفحه فیسبوک خود نوشت: «اینکه همسر، فرزند کیست به ما چه؟ به شما چه؟ این خصوصی‌ترین تصمیم زندگی یک انسان است. دست از سر زندگی آدم‌های معروف بردارید. این واقعا روا نیست و پوسیده‌ترین طرز فکر است که پدر کسی یا مادرش تا ابد برچسب شخصیتی اوست، کمی به فکر خودمان باشیم تا دیگران! یاد یک جمله از نمایش قبلی‌ام (نوشته خودم) افتادم: «ما آدمای معروف هیچی مون عادی نیست و هیچی مون مال خودمون نیست، نه عروسیمون، نه طلاقمون، نه مرگمون، نه غربتمون؛ هیچی!»
و از طرفی دیگر برادر شوهر او یعنی مهراب قاسم‌خوانی که این روزها مثلاً برای حمایت از تیم ملی به برزیل رفته است، در واکنش به اعتراضات صورت گرفته به شلوارک پوشیدن و گشت زدنش در برزیل به طعنه نوشت: « من نماینده ایران در برزیل نیستم و هیچ مسئولیت سنگینی هم روی دوش خودم حس نمی‌کنم. من نماینده خودم هستم و به عنوان یه عشق فوتبال و عشق سفر اومدم که از دیدن فوتبال و یه کشور جدید لذت ببرم. در نتیجه توقع خاصی از من نداشته باشید. همونطور که وقتی شما به سفر میرید من هیچ توقعی از شما ندارم.»
قاسم‌خانی در یادداشت مبتذل خود که در فیسبوک منتشر کرد علاوه بر ادعای اینکه با پول بیت‌المال نیامده و اسپانسر هزینه سفر او را داده حرفهای نامربوط دیگری مثل اینکه در حمام چیزی تنم نیست و در استخر مایو می‌پوشم و بروید در فرودگاه جلوی همه کسانی که می‌روند سفر را بگیرید و… هم نوشت.
قبل از هر چیز باید گفت که شلوارک پوشیدن یا نپوشیدن یک نویسنده طنزهای لوده تلویزیونی و یادداشت سخیف او واقعا بی‌اهمیت و بی‌نیاز از پاسخ است و اگر قرار باشد سفر این جمع با عنوان حمایت از تیم ملی به برزیل زیر ذره بین قرار بگیرد، باید به مسائلی در خصوص چرایی اصل این سفر، هزینه‌های انجام شده برای آن، قراردادهای منعقد شده بین مدیر سفر و اسپانسر و احیاناً سایر نهادها و سازمان‌ها، و حتی سفر پسران برخی مدیران صدا و سیما و… پرداخته شود.
اما آنچه حائز اهمیت است اینکه این بار هم دمل چرکین غرور و خود برتربینی این قشر مثلاً هنرمند نیشتر خورده است و در برابر کوچکترین واکنش‌ها به رفتارهای آنها، مردم را آماج توهین‌ها و تحقیرهای خودشان کرده‌اند.
حال آنکه معلوم نیست قاسم‌خانی که تا پایش به برزیل رسیده نماینده خودش شده است، چرا در این یکی دو ماه که همه جا سخن از اعزام گروهی از هنرمندان برای حمایت از تیم ملی به برزیل بود، از این حرفها نمی‌زد و خودش را فقط نماینده خودش نمی‌دانست؟!
چرا این افراد آن وقتی که به لطف شهرت، برای حضور در یک برنامه نیم ساعته تلویزیونی، میلیونها تومان پول طلب می‌کنند، به شهرت و محبوبیت خود فحش و بد و بیراه نمی‌گویند اما همین‌که مردم درباره رفتار آنها کوچکترین واکنش ناخوشایندی ابراز کردند، شروع می‌کنند به توهین و تحقیر مردم؟
جالب آنکه این رفتارهای سریالی برای مدیران رسانه ملی هم درس عبرتی نمی‌شود که انقدر در این بادکنک‌ها ندمند و این افراد بی‌جنبه را بزرگ نکنند. حال باید منتظر ماند و دید دمل رفتارهای اینچنینی این قشر که به یک برادر شوهر و زن داداش محدود نمی‌شود، بار دیگر کی نیشتر خواهد خورد و چرک و عفونت غرور و تفرعن از آن بیرون خواهد زد.
***بیانیه داعش درباره زنان موصل
گروه تروریستی دولت اسلامی عراق و شام موسوم به داعش در نهمین روز اشغال موصل، دومین شهر بزرگ عراق با انتشار بیانیه ای از ساکنان این شهر خواست که دختران خود را به منظور جهاد نکاح (اشاعه فساد و فحشا به اسم نکاح) تسلیم داعش کنند.
در این بیانیه آمده است که هر کس از این فرمان سرپیچی کند، طبق قوانین این گروه تروریستی مجازات خواهد شد. پیشتر نیز منابع محلی و شاهدان عینی از اجبار زنان موصلی به جهاد نکاح از سوی داعش خبر دادند.
در این میان چندین نفر از زنان موصل که مجبور به این کار شده بودند خود کشی کردند.
***از فتاوای وهابیت تا پنکه های آلمانی!
حسن فرحان المالکی تحلیل گر و متخصص تاریخ و علوم دینی عربستان سعودی در سخنان جدید خود به انتقاد شدید از علمای وهابی پرداخت.
این اندیشمند سعودی در سخنان جنجال برانگیز امروز خود گفت: « از سال 1923 میلادی تا به امروز، فتوای آیت الله سیستانی اولین فتوای جهاد در عراق به شمار می آید. فتوایی که در آن به مقابله با داعش به عنوان دشمن مشترک شیعه و اهل سنت حکم شده است. این در حالی است که فتاوای ما ( علمای وهابی) روزی دو بار عوض می شود. یک بار بر له یک مسأله حکم می دهیم و همان روز بر علیه همان موضوع حکم می کنیم»
وی در ادامه افزود: « چرا پیروی و استقبال شیعیان از فتاوای علمایشان این چنین قوی و شدید است؟
بگذارید صریح بگویم . چون علمای آنها (شیعیان) از روی مزاج و حال و هوس فتوا نمی دهند.
ما نمی خواهیم زمام خودمان را به کسانی مانند قرضاوی و عرعور (دو مفتی وهابی) بدهیم که مانند پنکه های آلمانی به هر طرف می چرخند»
***آزادی رابطه جنسی پیش از ازدواج و فتوای مفتی وهابی
محمد العریفی یکی از شیوخ وهابیت و سلفیت به حساب می آید. وی در آخرین سخنان خود ، برای جلوگیری از کاهش ازدواج و تولید مثل گفت : اگر دختر و پسری همدیگر را دوست داشته باشند می توانند با همدیگر رابطه جنسی داشته باشند، چرا که شاید این رابطه جنسی باعث شود که این دونفر به همدیگر علاقه پیدا کنند، و با توجه به این علاقه کانون خانواده تشکیل شود.
وی در ادامه گفت : با این کار می توان نسل جامعه ی مسلمان را در کشورها زیاد کرد، وی گفت اگر علمای مسلمان در دادن فتوا انعطاف داشته باشند دیگر به هیچ وجه نگران جمعیت مسلمانان نخواهیم بود!
گفتنی است العریفی چند ماه پیش با صدور فتوایی به نام “جهاد نکاح” از دختران و زنان بیوه و حتی شوهردار خواست تا برای تأمین و اشباع تمایلات شهوانی جنگجویان مسلح به سوریه بروند و خود را در اختیار آنان قرار دهند.
***نظر آیت الله مهدوی کنی درباره رئیس جمهور شدن روحانی
در خاطرات آیت الله مهدوی کنی  آمده است:

در اینجا، جای این سوال هست که آقای ناطق نوری چه ویژگی هایی داشت که شما اینقدر محکم به میدان آمدید و از ایشان حمایت کردید؟ ملاحظه کنید ما در اثر تجربه های گذشته از اول انقلاب در ریاست جمهوری دو شرط را لازم می دانستیم؛ شرط اول صلاحیت و شرط دوم روحانی بودن.
من اعتقادم این بود «الان هم همین اعتقاد را دارم» که رئیس جمهور اسلامی ایران حتی الامکان روحانی باشد؛گر چه آن موقع اصرار من برای برخی از دوستان مورد اشکال و اعتراض بود. حتی در همان زمان، جناب آقای موسوی اردبیلی از قم به تهران تشریف آوردند؛ با اینکه ایشان بیمار بودند و راه رفتن برایشان سخت بود به دانشگاه امام صادق (ع) آمدند. ایشان شنیده بودند ما آقای ناطق را می خواهیم مطرح کنیم. در آن وقت آقای خاتمی مطرح نبود، ولی آقای میر حسین موسوی بیشتر مطرح بود. ایشان آمدند گفتند: شما چرا بر نامزدی آقای ناطق اصرار دارید؟ اگر آقای میر حسین باشد، چه اشکالی دارد؟ ایشان مرد خوبی است، امتحانش را هم داده، نخست وزیر بوده، بهتر این است که ایشان باشد. مردم هم به ایشان رای می دهند.
من به ایشان عرض کردم که من نمی گویم که آقای میر حسین بد است، ولی معتقدم در اوضاع کنونی ترجیح با روحانی است. ایشان گفتند: مگر ما انقلاب کردیم که بر مردم حکومت کنیم؟ مگر امام نفرمودند که ما برای حاکمیت انقلاب نکردیم؟ من عرض کردم که تجربه ی گذشته نشان داده که ترجیح با روحانی است، گر چه امام فرمودند مجلس در راس امور است و حقیقت هم همین است، ولی تجربه نشان داده که دولت در راس امور است.
تاریخ هم این را نشان داده که مجلس را هم دولت به وجود می آورد، شوراها را هم دولت درست می کند. بالاخره این مسائل چیزی نیست که فقط در ایران ما باشد، بلکه در دنیا اینطور است. درست است که ایران ما در جهت دموکراسی گام برمی دارد، ولی دوران کودکی را طی می کند و به بلوغ نرسیده است. آنها هم که ادعای بلوغ می کنند باز دولت ها در انتخابات دخالت می کنند. من این را روی تجربه می گفتم. می گفتم واقعا ما یک انقلاب دینی مبتنی بر ولایت فقیه به وجود آوردیم. اگر دولتی سر کار بیاید و آرام آرام بخواهد راه را کج کند می تواند، ولی روحانی معمولا بیشتر قابل اعتماد است. بالاخره ما شناختی از او داریم و از قبل به افکار او آشنایی داریم؛ دیگر اینکه یک روحانی صالح و عادل، به خاطر معلومات دینی و احساس مسئولیت بیشتر نسبت به دین، دیانت و ولایت، قهرا از پاسداری از دین و ارزشهای دینی حساس‌تر است و کمتر دچار انحراف می شود و تاریخ ایران و انقلاب های آن بهترین گواه است بر این موضوع که کنار گذاشتن علمای دینی از کارها و مسئولیت های کلیدی، انقلاب را از درون می پوساند. من نمی گویم تمام مسئولیت ها را در اختیار روحانیون بگذاریم، ولی می گویم به بهانه های گوناگون روحانیت را منزوی نکنید و به عذر پاک ماندن دامن علما و روحانیون آنها را از صحنه بیرون نرانید که آنها تنها نظاره گر باشند و حداکثر فریادی بزنند، که البته «آن چه به جایی نرسد فریاد است».
اما چرا آقای ناطق را انتخاب کردیم؟ آقای ناطق را انتخاب کردیم برای اینکه ما در آن زمان کسی را بهتر از او سراغ نداشتیم. البته من به آقای ناطق احترام می گذارم، دوست ماست، ولی ما در آن زمان اگر در میان روحانیون برای این کار کسی را بهتر از ایشان پیدا می کردیم آن را انتخاب می کردیم. ما نسبت به شخص ایشان تعصبی نداشتیم، گرچه من از این جهت ضربه هم خوردم، ولی به خاطر عقیده ام ایستادم و تا آخرین قدم در صحنه بودم؛ ولی ایشان رای نیاوردند. خیلی هم کم رای آوردند.
ما تصور نمی کردیم که انتخابات به این صورت دربیاید. می گفتیم اگر تفاوتی باشدکمی بالاتر یا کمی پایین تر است و این فاصله واقعا در ذهن ما نبود، ما دنبال آمار گیری و نظر سنجی و این حرف ها هم نبودیم. علاوه، به نظرسنجی ها و آمار هم چندان اعتمادی نداشتیم.
***قلیان؛ دغدغه علی مطهری!
علی مطهری در جلسه اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس با مسئولان فرهنگی مازندران در سالن شماره یک استانداری مازندران اظهار داشت: در اجرای طرح دریا در سال‌های گذشته سهل‌انگاری صورت می‌گرفت.
وی ادامه داد: طرح‌های دریا در سال جاری پیشرفت کرده و با وجود اینکه دولت متهم است در برنامه‌های فرهنگی سهل‌انگاری می‌کند اما رفتار دولت یازدهم در برنامه‌های طرح دریا قابل قبول‌تر از دولت گذشته است.
نماینده مردم تهران با بیان اینکه گردشگری مهمترین مسئله مازندران است، افزود: مردم زیادی به مازندران سفر می‌کنند تا از مواهب طبیعی بهره‌مند شوند اما چه باید کنیم که این افراد را جذب فرهنگ اسلامی و نظام کنیم و چهره خوبی از نظام را برای آنها نشان دهیم.
مطهری با بیان اینکه منطقی نیست که فقط بخواهیم به بودجه تکیه کنیم که کار پیش برود، اظهار داشت: گاهی یک لبخند از سوی یک مسئول در مردم بسیار تاثیرگذار است و می‌تواند مردم را جذب کند.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه برخوردهای قهری در این مسئله را نمی‌پذیریم، ادامه داد:‌مسئله قلیان هم باید حل شود. چون خودم هم نمی‌دانم قلیان ممنوع است یا نه. در حالی که در غذاخوری‌های تهران قلیان هم ارائه می‌شود.
مطهری با بیان اینکه هدف ما باید جذب قشر سهل‌انگار در دین باشد، خاطرنشان کرد: برگزاری همایش حجاب برای خانم‌های چادری چه فایده دارد اگر همایشی گذاشتیم که بانوان کم‌حجاب وارد شدند آن زمان موفق عمل کرده‌ایم.
وی راه جذب افراد کم‌حجاب به دین را احترام گذاشتن به این قشر عنوان کرد و یاد‌آور شد: ضمن اینکه نظارت انجام می‌شود نباید فضا را امنیتی کنیم.
***جلسات محرمانه برای اعلام یک منطقه آزاد
یکی از سیاست های دولت یازدهم افزایش مناطق آزاد کشور برای افزایش سرمایه گذاری های خارجی است.
در این راستا تعدادی از مناطق جنوب کشور به عنوان منطقه آزاد اعلام شدند که پس از آن قیمت های این مناطق به شدت افزایش یافت.
در همین رابطه شنیده شده طی چند روز گذشته “ح.م” به همراه دو نماینده اصلاح‌طلب اسبق و فعلی در مجلس شورای اسلامی به صورت محرمانه در یکی از شهرستان‌های استان اردبیل حضور یافته و جلساتی را برگزار کرده اند.
این جلسه جهت بررسی این شهرستان در خصوص منطقه آزاد تجاری و پتانسیلهای موجود در آن برگزار شده است تا در صورت امکان این شهرستان نیز جزء مناطق آزاد اعلام شود.
گفته می شود این افراد نقش موثری در صدور مجوز‌ مناطق آزاد در کشور دارند.
پیش از این نیز اخباری مبنی بر اینکه فرزندان دو تن از مسؤولان دولت با اطلاع از این که قرار است منطقه جاسک به عنوان منطقه آزاد اعلام شود، زمین های این منطقه را با قیمت نازل خریداری و شرکتی را با عنوان شرکت توسعه فراگیر جاسک راه اندازی کرده اند منتشر شده بود.
***راه‌اندازی کمپین جدید منافقین علیه ایران
یکی از فعالیت های ثابت سازمان منافقین راه اندازی گروه ها و کمپین ها در فضای حقیقی و مجازی برای ایجاد پوشش در فعالیت های جاسوسی و جذب عناصر ساده لوح است.
در بین جریان های مد نظر منافقین،طیف های دانشجویی و خبرنگاران از جایگاه ویژه ای برخوردارند و همواره پر سر و صدا ترین کانون های فعالیت های نفاق را به خود اختصاص می دهند.
این گروه ها به حدی برای سازمان منافقین اهمیت دارند که از صاحب تشکیلات نباشد به هر نحوی تلاش می کنند تا در آن نفوذی داشته باشند و در برهه های مناسب از آن بهره بگیرند.
از جمله جریان هایی که می توان بعنوان نمونه در سالهای اخیر به آن اشاره نمود، کمپین حمایت از دانشجویان ستاره دار و محروم از تحصیل می باشد که طیف های مربوط به دانشجو نماهایی است که با نام دانشجو به فعالیت های تبلیغی علیه نظام دست می یازیدند و بصورت مستقیم و غیر مستقیم اهداف منافقین را پیگیری می کردند.
در آخرین مورد از اقدامات منافقین کمپینی راه اندازی شده است که تحت عنوان “کمپین پشتیبانی‌ از روزنامه‌ نگاران برای ایران” قرار است به فعالیت های جاسوسی،خبرسازی و جذب عناصر فریب خورده بپردازد.

البته در کنار موارد مذکور راه اندازی چنین گروه هایی همواره بهانه ای برای جذب بودجه از دستگاه های جاسوسی غربی و امریکایی بوده است و در سالهای بعد از خروج منافقین از ایران و حضور در عراق و کشورهای اروپایی تا کنون بیش از سیصد مورد از این طیف ها از سوی منافقین شناسایی و بررسی شده است.
نکته جالب توجه در معرفی این کمپین در رسانه های فارسی زبان ضد ایرانی که ماهیت حضور نفاق در آن را مشخص می نماید استفاده از ادبیات مخصوص منافقین است.
***حادثه ای هولناک در یکی از پارک های ماهشهر
تیراندازی شبانه به سگ‌های ولگرد حادثه دردناکی را برای سه زن جوان رقم زد.
این زنان وقتی در حوالی پارک ماهشهر اسلامشهر در حال قدم زدن بودند، هدف گلوله‌های ساچمه‌ای تفنگ پیمانکار شهر‌داری قرار گرفتند.
عقربه‌های ساعت 22 و 45 دقیقه شامگاه سه‌شنبه 20 خردادماه سال جاری را نشان می‌داد. سه زن جوان برای قدم زدن به پارک ماهشهر که در نزدیکی خانه‌شان بود رفتند. هنوز نیم ساعت نگذشته بود که صدای شلیک چند گلوله به گوششان رسید، آنها ابتدا تصور کردند صدای ترقه بازی بچه‌ها است، همزمان یکی از زنان برگشت و به کوچه‌شان نگاهی انداخت ولی کوچه تاریک بود و چیزی دیده نمی‌شد تا این‌که همگی صدای زوزه سگی را شنیدند و هنوز نمی‌دانستند در برابر چه خطری قرار دارند که از ناحیه دست و پا‌هایشان احساس سوزش شدیدی کردند و ناله‌کنان به سختی خود را به روشنایی رساندند و دیدند که دست و پاهایشان خون‌آلود است.
شوهران این سه زن که همراهی‌شان می‌کردند وقتی دیدند آنان هدف گلوله ساچمه‌ای قرار گرفته‌اند به تعقیب تیرانداز پرداختند و چهار مرد را دیدند که می‌خواستند با وانت‌نیسانی که آرم شهرداری داشت، فرار کنند.
مردان خشمگین، مردان فراری را دستگیر کرده و مأموران کلانتری چهاردانگه اسلامشهر را در جریان قرار دادند و سه زن جوان را به نزدیک‌ترین درمانگاه انتقال دادند. دقایقی بعد چهار مرد به کلانتری انتقال یافتند و در جریان تحقیقات میدانی مشخص شد یکی از آنها به‌نام «کاکاوند» پیمانکار شهرداری منطقه چهاردانگه است و با تفنگ دولول به شکار سگ‌های ولگرد می‌پردازد و سه مرد دیگر وی را همراهی می‌کنند.
***ماجرای کلاهبرداری ماهی صفت!
ماجرا از این قرار است که هر از چند گاهی خبرهایی از گوشه و کنار می رسد که، حمیدرضا ماهی صفت گفته که برادری ندارد! این بار هم امیررضا ماهی صفت این موضوع را در مصاحبه اش بیان کرده است.
نمی دانم چرا این مسایل خانوادگی باید در رسانه ها مطرح شود، البته به دنبال دلیل آن هم نیستم! چند باری این مسایل پیش آمده و جوابیه هایی هم ارایه شده است. جالب این جاست که در کنار این ادعای کاملا بی اساس، موارد کاملا کذب دیگری نیز گاهاً مطرح شده است که نمی دانم چرا هیچوقت تلاشی برای اثبات آن ها نمی شود.
اگر من کلاهبردار هستم، چرا تا الان کسی مرا تحت پیگرد قرار نداده است؟ یعنی نمی شد در یکی از چندین برنامه ای که در این سال ها اجرا کرده ام، دوستان نیروی انتظامی مرا به جرم کلاهبرداری و استفاده دروغین از نام خانوادگی ماهی صفت دستگیر کنند؟ یعنی اینقدر پیدا کردن من سخت است؟ اصلا مگر اینکه یک نفر نام خانوادگیش ماهی صفت باشد و از قضا برادر حمید ماهی صفت هم باشد جرم است؟ مگر من از اسم حمید ماهی صفت برای کارهایم استفاده می کنم؟
من امیر رضا ماهی صفت هستم. مدارک این گفته را هم دارم و میتوانید مشاهده کنید.
من و حمید هردو از یک پدر هستیم اما اصلا دوست ندارم که روی این موضوع تاکید کنم! حرف من چیز دیگری است. در هیچ برنامه ای سعی نکرده ام روی این نکته تاکید کنم که برادر چه کسی هستم. حتی به آن اشاره هم نکرده ام. چون معتقدم اگر هنری دارم، این مردم هستند که باید قضاوت کنند چه کسی واقعا هنرمند است.
امیدوارم دیگر مجبور نباشم ثابت کنم که امیررضا ماهی صفت هستم. چون می دانم این حرف و حدیث ها فقط به این خاطر راه می افتد که من ر ا از مسیر پیشرفتی که به آن اعتقاد دارم دور کند.
دیگر بیش از این وقت شما عزیزان دوست داشتنی را نمی گیرم. برای همگی آرزوی سعادت و خنده های ماندگار و از ته دل دارم
***شیوه های جدید جذب نیرو از سوی انجمن حجتیه
انجمن حجتیه از ظرفیت خانواده ها برای گسترش فعالیت‌های خود استفاده کرده است و با هدف جذب نیروهای مختلف از میان کودکان، نوجوانان و جوانان جلسات متعددی برای این اقشار برگزار می‌کنند.
با فرا رسیدن فصل تابستان و افزایش اوقات فراغت دانش‌آموزان، گرایش آنها به کلاس های تابستانی و فعالیت های اردویی بیشتر می شود.
شنیده‌ها حاکی از آن است که انجمن حجتیه از ظرفیت خانواده ها برای گسترش فعالیت‌های خود استفاده کرده است و با هدف جذب نیروهای مختلف از میان کودکان، نوجوانان و جوانان جلسات متعددی برای این اقشار برگزار می‌کنند.
این انجمن بدون معرفی ماهیت اصلی خود به بهانه جلسات تربیتی کودکان و نوجوانان، سعی در ترغیب والدین بر فرستادن کودکان خود به این جلسات تربیتی دارند.
همچنین این انجمن با برگزاری اردوهای تفریحی و آموزشی برای کودکان و نوجوانان سعی در جذب، تربیت و عضوگیری برای این انجمن دارد.
طی ماه های اخیر فعالیت های این انجمن انحرافی در کشور به صورت های مختلفی افزایش یافته است به طوری که یکی از عمده ترین فعالیت های آنها اختلاف افکنی در مرز های کشور بوده است.
همچنین پیش از این انجمن به اعضای خود توصیه کرده بود به دنبال گرفتن مجوز تأسیس دبستان های غیر انتفاعی باشند.
این انجمن تأکید کرده است که اعضاء کارهای تبلیغاتی خود را از مقطع دبستان جهت آموزش کودکان و نهادینه شدن این آموزش ها در آنها آغاز کنند.

انجمن حجتیه تشکیلاتی است که در ابتدا با هدف اصلی، دفاع از اسلام در مقابل بهائیت و تلاش برای «فراهم کردن زمینه ظهور امام عصر» در سال 1332 به رهبری یک روحانی شیعه به نام شیخ محمود حلبی تأسیس شد ؛ این گروه را در سال 1362 پس از تذکر امام خمینی (ره) در خصوص ارتجاع و خیانت این انجمن تعطیل شد ولی در حال حاضر برخی وابستگان به آن جریان فکری فعالیت خود را شروع کرده اند.
علت اصلی اختلاف انجمن حجتیه با مذهب تشیع آن است که آنها معتقد به تلاش برای تشکیل حکومتی اسلامی تا پیش از ظهور امام عصر نیستند و هدفشان ترویج گناه برای ظهور امام زمان (عج) است.
***مصاحبه های عجیب والیبالیست های ایتالیایی علیه ایران
شماری از بازیکنان مطرح تیم والیبال ایتالیا علیه ایران مصاحبه کرده اند و برای بانوان ایرانی پیام مقاومت فرستاده اند!
فدراسیون والیبال پیش از شروع مسابقات لیگ جهانی صراحتا اعلام کرد که بانوان حق ورود به سالن 12 هزار نفری را ندارند و پیش فروش اینترنتی بلیت نیز فقط مختص آقایان است. فدراسیون والیبال به موقع در این زمینه اطلاع رسانی کرد و مشکلی در این زمینه پیش نیامد تا اینکه بازی اول ایران و برزیل در سالن 12 هزار نفری برگزار شد و پس از آن حاشیه‌سازی‌های رسانه‌های بیگانه آغاز شد.
کاسه‌های داغ‌تر از آش مدام از تبعیض بین زنان و مردان در ورزش ایران سخن گفتند و بر تنور این حاشیه‌سازی‌ها دمیدند.البته جالب است که شهیندخت مولاوردی، معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور در یادداشتی در صفحه فیس‌بوک خود این عمل فدراسیون والیبال را نقد کرد و نوشت: «امروز در هیئت دولت به ممنوعیت ورود زنان به سالن مسابقات والیبال اشاره کردم و مراتب اعتراض و ناامیدی نسل جوان را از این موضوع اعلام کردم.به ویژه آنکه تماشای این مسابقات ظاهراً در دوره‌های قبلی برای دختران و زنان محدودیتی نداشته است و ایجاد محدودیت در دوره دولت تدبیر و امید مایه تعجب شده است.»
این تمام اتفاقات رخ داده در مورد ممنوعیت ورود بانوان به سالن 12 هزار نفری نبود. حتی برخی از مثلا فعالان حوزه زنان در فیس بوک ویدئویی منتشر کردند که در آن بازیکنان مشهور والیبال ایتالیا این عمل فدراسیون والیبال ایران را تقبیح کرده بودند. بازیکنان مطرح تیم والیبال ایتالیا از جمله زایتسف، تراویکا پاسور ایتالیا، پیانو، روسینی لیبرو و کادر فنی و .. در این ویدئو برای بانوان ایرانی آرزوی موفقیت کرده‌اند و صراحتا از بانوان ایرانی می‌خواهند مقابل این شرایط مقاومت کنند! حتی برخی از بازیکنان والیبال ایتالیا از بانوان می‌خواهند که شرایط را تغییر بدهند زیرا ورزش متعلق به همه است و نباید بین زنان و مردان تبعیض قائل شد.
ظاهرا بازیکنان تیم والیبال ایتالیا در این ویدئو در نقش اپوزیسیون نظام جمهوری اسلامی عمل کرده اند و فراموش کرده‌اند که یک ورزشکار نباید به مسایل سیاسی آن هم مسایل دیگر کشورها کاری داشته باشد و هر کشوری قوانین خاص خودش را دارد.
***فشار نظام پزشکی برای جلوگیری از منطقی شدن مالیات پزشکان پردرآمد
سازمان صنفی پزشکان از منطقی شدن مالیات گروه های پردرآمد پزشکی انتقاد کرد.
رئیس کل سازمان نظام پزشکی از افزایش‌ مالیات برخی گروه‌های پزشکی و همچنین آنچه خدشه به شان و جایگاه جامعه پزشکی در برخی برنامه‌های تلویزیونی خواند، انتقاد کرد.
دکتر علیرضا زالی ضمن انتقاد از آنچه افزایش مالیات پزشکان خواند، از اقدام اخیر برنامه تلویزیونی «شوق زندگی» که با پخش برنامه‌ای با محتوای چگونگی شکایت از پزشکان بود، شدیدا انتقاد کرد و آن را باعث التهاب در جامعه پزشکی دانست.
او با بیان این که حفظ شان جامعه پزشکی درخواست مسئولان مختلف کشور است، افزود: در نظام پزشکی در معرض گلایه‌های مختلف جامعه پزشکی قرار داریم، هرگونه تحرکی که باعث واکنش‌های التهاب آفرین شود خدمت تلقی نخواهد شد. وی افزود: مجددا تذکر می‌دهم که ادامه این روند تخریب جامعه پزشکی در رسانه‌ها به ویژه سیما به صلاح کشور نیست. جهت توقف ساخت چنین برنامه‌های التهاب آفرین در سیما به مهندس ضرغامی، ریاست سازمان صدا و سیما کتبا نامه نوشته‌ایم و این موضوع را پیگیر خواهیم بود.
رئیس کل سازمان نظام پزشکی همچنین درباره تعرفه‌های ابلاغی دولت برای بخش بهداشت و درمان دولتی و خصوصی در سال 93 گفت: انتظار آن بود که تعرفه‌های امسال از اول فروردین ماه ابلاغ و اجرایی شود. اما به دلیل انجام مباحث کارشناسی متفاوت، نهایتا تعرفه‌ها از اول اردیبهشت ماه 93 اعلام شد که البته اعلام تعرفه‌ها نسبت به پنج سال گذشته از نظر بازه زمانی،‌ زودتر ابلاغ شد.
اعتراض سازمان صنفی پزشکان به منطقی شدن مالیات ها در حالی صورت می گیرد که طبق اظهارات منابع موثق در نظام درمان، در حالیکه بخش بزرگی از پزشکان عمدتا جوان و کم درآمد، به ویژه پزشکان عمومی، مالیات متعارف می پردازند، اما مبلغ مالیات پرداختی برخی از مشهورترین پزشکان از رقم پرداختی مالیات کارکنان نیز کمتر است. به گفته این منابع، در یک مورد خاص، رقم پرداختی مالیات سالانه یکی از مشهورترین پزشکان قلب کشور که برای هر عمل، طلب مبلغی در حد پانزده تا بیست میلیون تومان می کند، حدود 9 میلیون تومان بوده است. این پزشک، عمده مبالغ جراحی خود را از طریق مباشر خود دریافت می کند.
***سرانجام خلبان ایرانی که در ارتش عراق می‌جنگید
سراسیمه همراه با جمع کثیری از مردم، خود را به محل فرود خلبان رساندم. با کمال حیرت متوجه تسلط کامل او به زبان فارسی شدم و بعدها دریافتم پدربزرگ او دزفولی بوده است.
وبلاگ آخرین بازمانده نوشت: در یکی از روزهای آفتابی فصل زمستان خفاش‌های دشمن در آسمان آبی شهر دزفول ظاهر شدند؛ و آرامش اهالی متدین شهر را با انفجار موشک‏‌های هوا به زمین و شکستن دیوار صوتی به هم زدند.
این حادثه چیز جدیدی نبود و مردم به آن خو کرده بودند؛ اما یکی از هواپیماهای جنگی دشمن که در ارتفاع بسیار پایین پرواز می‌کرد و تمام موشک‌ها و بمب‌‏های خود را هنوز بر سینه داشت، تعجب مردم را دو چندان کرده بود.
علی‌رغم اینکه در آن وضعیت بحرانی، هواپیمای مزبور حتی با تیربار خود می‌توانست به اهداف پلید دشمن در قتل عام مردم بی‌دفاع جامه عمل بپوشاند، اما همچنان در ارتفاع بسیار پایین، شهر را دور می‌‏زد و ظاهراً قصد فرود داشت ولی هیچ مقام نظامی نمی‌توانست به دشمن قسم خورده اسلام اعتماد کند و در نتیجه اجازه فرود در باند فرودگاه نیافت، لذا خلبان با رها کردن هواپیما در چند کیلومتری شهر و نجات دادن خود، غائله را خاتمه داد.
وقتی که سراسیمه همراه با جمع کثیری از مردم، خود را به محل فرود خلبان رساندم با کمال حیرت متوجه تسلط کامل او به زبان فارسی شدم و بعدها دریافتم که پدربزرگ او دزفولی بوده و برای کسب علوم دینی به نجف اشرف سفر کرده است و اینک نواده‌‏اش با این کار، خود به آغوش وطن پدری‌اش برمی‌گشت./قدس