از نتایج شگفت انگیز تا دستگیری‌ها در برزیل

حرف انلاین: بسته ویژه جام جهانی حرف آنلاین نگاهی ویژه به حاشیه ها و نتایج جام 2014 دارد. ژاپن مقابل ساحل عاج تن به شکست داد/ دومین شکست آسیایی‌ها تیم فوتبال ژاپن در دیدار مقابل ساحل عاج تن به شکست داد تا دومین تیم آسیایی باشد که در رقابتهای جام جهانی شکست می‌خورد. تیم فوتبال […]

حرف انلاین: بسته ویژه جام جهانی حرف آنلاین نگاهی ویژه به حاشیه ها و نتایج جام 2014 دارد.
ژاپن مقابل ساحل عاج تن به شکست داد/ دومین شکست آسیایی‌ها
تیم فوتبال ژاپن در دیدار مقابل ساحل عاج تن به شکست داد تا دومین تیم آسیایی باشد که در رقابتهای جام جهانی شکست می‌خورد.
تیم فوتبال ساحل عاج بامداد امروز یکشنبه در گروه C رقابتها در ورشگاه “پرنامبوکو” با نتیجه 2 بر یک از سد ژاپن گذشت.”کیسوکه هوندا” در دقیقه 16 تیم فوتبال ژاپن را پیش انداخت اما “ویلفرد بونی” (64) و “ژروینیو” (66) گل‌های تیم آفریقایی را به ثمر رساندند.پیش از این دیدار، کلمبیا با سه گل از سد یونان در این گروه گذشت.

جدول رده‌بندی گروه C

نام تیم بازی برد تساوی باخت زده خورده تفاضل گل امتیاز
1 کلمبیا 1 1 3 3 3
2 ساحل عاج 1 1 2 1 1 3
3 ژاپن 1 1 1 2 1-
4 یونان 1 1 3 3-

 

انگلستان جام جهانی را با شکست آغاز کرد/ بالوتلی به داد ایتالیا رسید
در ادامه مسابقات مرحله مقدماتی جام جهانی برزیل و در گروه چهارم، تیم‌های ملی فوتبال انگلستان و ایتالیا از ساعت 18 (به وقت محلی) در ورزشگاه آمازون شهر مانائوس به مصاف هم رفتند که این بازی در نهایت با نتیجه 2 بر یک به سود  ایتالیا به اتمام رسید.ابتدا این تیم ایتالیا بود که بر خلاف روند بازی موفق شد توسط مارکیزیو در دقیقه 35 قفل بازی را باز کند. مارکیزیو در حالی که روی حرکت زیبای پیرلو صاحب توپ شده بود، با یک ضربه زمینی از پشت محوطه جریمه گل اول مسابقه را به ثمر رساند.با این حال شادی گل ایتالیایی‌ها دو دقیقه بیشتر دوام نداشت. دنیل استوریج بازیکن تیم انگلستان موفق شد در دقیقه 37 و با پاس وین رونی، گل تساوی را به ثمر برساند.

در دقایق ابتدایی این مسابقه و پیش از آنکه گلی از خط دروازه‌ها عبور کند، انگلستان صاحب چند موقعیت خوب گلزنی شده بود. همچنین تیم ایتالیا در دقیقه 45 صاحب دو فرصت برای به ثمر رساندن گل‌های بیشتر شد که مدافع انگلستان و تیرک دروازه مانع گلزنی ایتالیا شدند.

در نیمه دوم بازی این تیم ایتالیا بود که کار را هجومی‌تر شروع کرد و در همان ابتدای کار موفق شد یک بار دیگر از انگلستان پیش بیفتد. ماریو بالوتلی در دقیقه 50 و با یک ضربه سر دومین گل تیم ایتالیا را به ثمر رساند تا خیال طرفداران این تیم تا اندازه زیادی راحت شود.

همین گل باعث شد تا نیمه دوم به مراتب زیباتر و جذاب‌تر از نیمه اول دنبال شود. حملات پی در پی بازیکنان انگلستان آنها را صاحب فرصت‌هایی برای جبران نتیجه کرد که این حملات با عملکرد مدافعان و دروازه‌بان ایتالیا خنثی شد تا بازی با همان نتیجه 2 بر یک به اتمام برسد. البته پیرلو در دقیقه سوم از وقت‌های تلف شده روی یک ضربه کاشته دیدنی تیرک دروازه انگلستان را به لرزه درآورد تا به نوعی به حملات انگلستان پاسخ داده باشد.

به این ترتیب انگلستان جام جهانی را با شکست آغاز کرد و  ایتالیا با این پیروزی به رده دوم جدول گروه چهارم رسید.

یکی از نکات جالب این مسابقه، مصدومیت “گری لوین” فیزیوتراپ تیم انگلستان بود که بعد از گل اول انگلیس و به خاطر شادی گل از روی نیمکت، پایش پیچ خورد و با برانکارد به رختکن منتقل شد!

در دیگر بازی گروه چهارم تیم کاستاریکا موفق شد با نتیجه 3 بر یک از سد اروگوئه عبور کند. به این ترتیب تیم‌های کاستاریکا و ایتالیا هر کدام با سه امتیاز در رده‌های اول و دوم هستند و تیم‌های انگلستان و اروگوئه در رده‌های سوم و چهارم قرار گرفتند.

 

کاستاریکا با شکست اروگوئه شگفتی آفرید
تیم‌های ملی فوتبال اروگوئه و کاستاریکا از گروه D رقابت‌های جام جهانی 2014 در شهر “فورتاله زا” به مصاف یکدیگر رفتند که بازیکنان تیم ملی کاستاریکا در پایان دیدار با شکست 3 بر یک حریف صاحبنام خود موفق شدند نخستین شگفتی جام بیستم را رقم بزنند. این شگفتی در حالی رقم خورد که سفیدپوشان کاستاریکا در نیمه نخست این دیدار با شکست یک بر صفر به رختکن رفتند. تک گل تیم ملی اروگوئه در این دیدار را “کاوانی” از روی نقطه پنالتی در نیمه نخست به ثمر رسانده بود.در ادامه در نیمه دوم بازیکنان کاستاریکا توانستند به بازی برگردند و سه بار توسط “جوئل کمپل”، “اسکار دوارته” و “مارکوس اورنا” در دقایق 54، 58 و 84 دروازه تیم ملی اروگوئه را باز کنند.  در این دیدار “ماکسیمیلیانو پریرا” به دلیل خطای عمد بر روی “کمپل”، در دقیقه 94 بازی با کارت قرمز مستقیم داور مواجه شد تا بازیکنان اروگوئه در یک دقیقه به پایان بازی 10 نفره کار را دنبال کنند.اروگوئه ای‌ها در این دیدار “سوارز” مهاجم سرشناس خود را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارند.

کمپل: می‌دانستم کاستاریکا پیروز می‌شود

جوئل کمپل اعلام کرد که همیشه می‌دانست که کاستاریکا اروگوئه را شکست خواهد داد. کاستاریکا شب گذشته شکست یک بر صفر را با پیروزی سه بر یک عوض کرد.

ادینسون کاوانی در دقیقه 24 از روی نقطه پنالتی برای اروگوئه گلزنی کرد اما کمپل، اسکار دوارته و مارکو اورنا گل‌های تیم‌ ملی کاستاریکا را در نیمه دوم به ثمر رساندند.

کمپل پس از این بازی اظهار داشت: این پیروزی برای ما عجیب نبود. ما برای پیروزی به این مسابقه آمدیم. امتیازات را می‌خواستیم و توانستیم آنها را به دست آوریم. با وجود این حقیقت که آنها یک بر صفر پیش افتادند، ما خوش‌بین بودیم. می‌دانستیم که پیروز می‌شویم.

وی ادامه داد: هرگز به شکست فکر نمی‌کردیم و خدا را شکر که توانستیم نتیجه بگیریم.

کاستاریکا روز جمعه مقابل ایتالیا بازی خواهد کرد و چهار روز بعد به مصاف انگلیس می‌رود.

بازیکن 21 ساله کاستاریکا خاطرنشان کرد: هنوز دو بازی بزرگ دیگر در پیش داریم و امیدواریم که عملکرد بسیار خوبی مقابل آنها داشته باشیم.

کیکر:‌ ایران دروازه‌بان باتجربه ندارد/ تکلیف دروازه‌بانی ایران مبهم است

نشریه کیکر در سایت خود گزارش کرد هنوز تکلیف انتخاب دروازه‌بان شماره یک تیم ملی مشخص نیست.

این نشریه آلمانی افزود کارلوس کی‌روش نمی‌تواند براساس عامل تجربه بازیکنش، دروازه‌بان انتخاب کند و دنیل داوری، رحمان احمدی و علیرضا حقیقی با هم همچنان رقابت دارند.

کیکر ادامه داد: حقیقی 6 بازی ملی کرده، داوری 4 بار از دروازه ایران مراقبت کرده و احمدی نیز 11 بازی ملی در کارنامه دارد.

پیکارهای جام جهانی از پنجشنبه شب با دیدار برزیل و کرواسی در ورزشگاه سائوپائولو آغاز شد که به مدت یک ماه ادامه خواهد داشت.

تأخیر کاری کارمندان زن مالزی به خاطر جام جهانی

در شرایطی که از شروع مسابقات جام جهانی مدت کمی گذشته اما به نظر می‌رسد همین دوره کوتاه باعث خلل در نظم کاری کارمندان مالزیایی شده است.

یک روزنامه پرمخاطب شهر کوآلالامپور گزارش کرد برگزاری مسابقات جام جهانی باعث شده تا کارمندان زن سر وقت در محل کار خود حاضر نشوند.

علت این امر علاقه زیاد بانوان مالزیایی برای تماشای مسابقات فوتبال جام جهانی گزارش شده است.

پیکارهای جام جهانی از پنجشنبه شب با دیدار برزیل و کرواسی در ورزشگاه سائوپائولو آغاز شد که به مدت یک ماه ادامه خواهد داشت.

کاروان رسانه‌ای ایران به کوریتیبا رسید

کاروان خبرنگاران و عکاسان ایرانی که راهی برزیل شده اند بعد از سفری زمینی و طولانی به شهر محل بازی ایران و نیجریه در جام جهانی 2014 برزیل رسیدند.

کاروان رسانه‌ای ایران از ساعت 18 به وقت برزیل از سائوپائولو راهی شهر کوریتیبا شدند و در ساعت یک و سی دقیقه بامداد به وقت این شهر به کوریتیبا رسیدند و در هتل دل ری مستقر شدند.

کوریتیبا میزبان دیدار فردا شب ایران و نیجریه در جام‌جهانی 2014 است.

برنامه ویژه مهار مسی توسط بوسنی و هرزگوین

چند نشریه چاپ بوسنی و هرزگوین گزارش کردند سافت سوسیچ از دو بازیکن به طور توام برای مهار کاپیتان آرژانتین استفاده می‌کند.

به باور سوسیچ زمانی که تیم آرژانتین صاحب توپ شود لیونل مسی صاحب فضا خواهد شد و در این حالت و بدون مراقب بسیار خطرناک خواهد بود. بر همین اساس مربی با تجربه بوسنی از یک مدافع و بازیکنی از خط میانی برای این منظور استفده خواهد کرد.

رسانه‌های بوسنیایی در گزارش‌های چند روز خود از تلاش مربی تیم کشورشان برای انجام صحیح این روش تاکتیکی در تمرینات اشاره کردند.

پیکارهای جام جهانی از پنجشنبه شب با دیدار برزیل و کرواسی در ورزشگاه سائوپائولو آغاز شد که به مدت یک ماه ادامه خواهد داشت.

دستگیری ۱۸ معترض به برپایی جام جهانی

پلیس شهر بلوهونیزنته و فورتالزا روز گذشته اعلام کرد 18 نفر که قصد آشوب  داشتند و به برپایی جام‌جهانی در کشورشان معترض بودند، دستگیر شده‌اند.

در شهر بلوهونیزنته طبق گزارش نیروهای امنیتی حدود 200 نفر قصد تظاهرات داشتند. در فورتالزا نیز 100 نفر اقدام به برپایی اجتماع معترضانه کردند.

طبق گزارش اداره پلیس برزیل قبل از برپایی مسابقه افتتاحیه هزار و 500 نفر در شهر ریو اجتماع کرده و خواهان عدم برگزاری مسابقات جام جهانی شدند.

پیکارهای جام جهانی از پنجشنبه شب با دیدار برزیل و کرواسی در ورزشگاه سائوپائولو آغاز شد که به مدت یک ماه ادامه خواهد داشت.