از دانشگاه علوم پزشکی مازندران شکایت می کنیم

در پی درگذشت یکی از اعضای تحت پوشش انجمن تالاسمی شهرستان قائمشهر، این انجمن اعلام کرد: از رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مازندران، معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی، رئیس بیمارستان رازی و سرپرستار بخش تالاسمی بیمارستان شکایت می کنیم.

در پی درگذشت یکی از اعضای تحت پوشش انجمن تالاسمی شهرستان قائمشهر، این انجمن اعلام کرد: از رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مازندران، معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی، رئیس بیمارستان رازی و سرپرستار بخش تالاسمی بیمارستان شکایت می کنیم.

به گزارش حرف آنلاین به نقل از روابط عمومی انجمن تالاسمی قائمشهر، محمد علیزاده در گفتگو با خبرنگاران عنوان کرد: پس از جابجایی بخش تالاسمی به ساختمان تازه تاسیس بیمارستان جایگزین رازی به بهانه کمبود پرستار با تعطیلی شیفت عصر خونگیری مواجه شدیم و همین مسئله مشکلات زیادی را برای بیماران تالاسمی پدید آورد.

مدیرعامل انجمن تالاسمی قائمشهر گفت: بارها مخالفت خود را شفاهی به ریاست، مدیریت بیمارستان و سرپرستار بخش اعلام و نهایت با جمع آوری امضا و مکاتبه با دانشگاه خواستار رفع مشکل شدیم ولی به نتیجه نرسیدیم.

وی با بیان اینکه بسیاری از بیماران تالاسمی بزرگسال به دلیل سالها مواجه با مشکلات داروی و عوارض ناشی از کمبود دارو به عارضه قلبی مواجه اند، گفت: این افراد در روز خونگیری باید دو واحد را به آهستگی و در مدت زمان حدود ۶ساعت تزریق نمایند که به دلیل تعطیلی شیفت عصر به اجبار یا تک واحد تزریق می کردند یا سرعت خونگیری را افزایش می دانند و این باعث ایجاد عوارض جبران ناپذیری در بیماران تالاسمی می شد.

رئیس هیئت مدیره انجمن تالاسمی ایران ادامه داد: سلامت بیمار در تمام بیمارستان ها اولویت اول پزشک و پرستاران باید باشد و علی رغم همه ی هشدارها ریاست دانشگاه علوم پزشکی استان، مدیر درمان دانشگاه، ریاست بیمارستان رازی و سرپرستار بخش تالاسمی به این مورد بی توجه بودند و به عنوان نماینده بیماران تالاسمی خواستار ورود دستگاه قضا به پرونده هستم.

وی در خصوص فوت بیمار تالاسمی مهدی رحمانی کفشگری گفت: مرحوم رحمانی حدود یک ماه قبل علی رغم تمام گرفتاری های کاری با حال نامساعد و هموگلوبین پایین ساعت ۱۲ظهر وارد بخش تالاسمی بیمارستان رازی و خواستار تزریق خون شد، ولی سرپرستار بخش به بهانه تعطیل شدن بخش در ساعت ۱۴:۱۵ به گواه شاهدان عینی از انجام مراحل درمانی بیمار ممانعت بعمل آورد و مرحوم بدون تزریق خون بخش را ترک و مراتب را به بنده و آقای دکتر صادقی، رئیس هیئت مدیره انجمن تالاسمی قائمشهر گزارش و وضعیت بد جسمانی و قلبی خود را توضیح داد.

علیزاده ادامه داد، با افزایش اعتراضات و جمع آوری امضای معترضین مراتب را طی نامه ای به معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران اعلام و خواستار برگرداندن شیفت عصر به چرخه درمان و خونگیری عزیزان تالاسمی شدیم که تا کنون بی حاصل بود.

مدیرعامل انجمن تالاسمی قائمشهر گفت: پس از شنیدن خبر فوت مرحوم رحمانی(دبیر پرورشی مدارس قائمشهر و یکی از مداحان و قاریان ممتاز شهرستان) تنها دانشگاه علوم پزشکی استان و مدیران بیمارستان رازی قائمشهر را مسئول می دانیم و قبل وقوع اتفاق ناگوار دیگر برای اعضای تحت پوشش خود خواستار برقرای هرچه سریعتر شیفت عصر به روال قبل هستیم.

رئیس هیئت مدیره انجمن تالاسمی کشور تاکید کرد: در صورت عدم رسیدگی و اصلاح وضعیت موجود، مراتب را از طریق وزارت بهداشت و درمان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی پیگیری خواهیم کرد