از بی خبری عضوفرهنگی تا ترس مدیرکل کار!

حرف آنلاین: 58 جلسه علنی شورای اسلامی شهر ساری با حضور 12 نفر از 13 عضو برگزار شد. میهمانان این هفته شورای شهر ساری، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی بود که به همراه هیاتی به جلسه علنی شورا آمدند. قرار شد در این جلسه در خصوص وضعیت نیروهای شرکتی در ادارات از بابایی کارنامی […]

حرف آنلاین:

58 جلسه علنی شورای اسلامی شهر ساری با حضور 12 نفر از 13 عضو برگزار شد. میهمانان این هفته شورای شهر ساری، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی بود که به همراه هیاتی به جلسه علنی شورا آمدند. قرار شد در این جلسه در خصوص وضعیت نیروهای شرکتی در ادارات از بابایی کارنامی سئوال شود.رئیس شورای شهر ابتدای جلسه بازی خوبی که بازیکنان ایرانی در مقابل تیم آرژانتین را به نمایش گذاشتند تبریک گفت. جمال باقری افزود: بازیکنان ایرانی، بازی شگفت آفرین و کم نظیری را از خود به نمایش گذاشتند.

آقامیری دیگر عضو شورا از اینکه اعضای کمسیون فرهنگی مجلس هفته گذشته سفری به مرکز استان داشتند و در این سفر از چند پروژه از جمله تالار مرحوم کردان و ساحل دریای فرح آباد بازدید داشتند، از عدم حضور اعضای شورا و شهردار در این بازدیدها گله کرد.وی البته بیان کرد: حضور فرماندار ساری به همراه این هیات می توانست یک فرصت باشد برای دریافت امتیاز که متاسفانه شخص فرماندار هم در این بازدیدها حضور نداشت.

در ادامه صحبت های آقامیری، تریبون به رئیس کمسیون فرهنگی شورا رسید. علیجان شمشیربند نیز با انتقاد از بی اطلاع بودن اعضای شورا و شخص وی به عنوان رئیس کمسیون فرهنگی از سفر اعضای کمسیون فرهنگی مجلس، گفت: این چه هیات بلند پایه ای است که به مرکز استان سفر می کنند ولی اعضای شورا، شهردار و رئیس فرهنگی شورا از آن بی خبر است؟!!

باقری هم در پاسخ این دو عضو منتقد، گفت: سفر آن ها استانی بوده و بنده نمی دانم این سفر رسمی بوده است یا غیر رسمی و شاید لزومی نداشت که با ما هماهنگی نمایند، از این که با بنده هماهنگی نشده است خیلی دلخور نشدم.

اما شمشیربند که گویا از جواب رئیس شورا قانع نشد، بیان کرد: سفر رسمی و غیر رسمی ندارد و سفرشان رسمی بود.

علی اکبر زلیکانی نیز از پیرامون بازنگری ایستگاه های تاکسی و طرح جامع مطالعات شهری توضیحاتی ارایه داد.

وی خطاب به رئیس شورای شهر متذکرشد: بنده تنها عضو شورا هستم که نطق پیش از دستور را بدون حضور خبرنگاران قرائت کردم.فرامرز نقیبی هم از شفاف نبودن برخی از قراردادها در شهرداری که برخی از اعضای شورا از آن اطلاع ندارند انتقاد کرد.و اما محمد جعفری نیز از اتفاقی که صبح روز یکشنبه در خیابان قارن ساری کوچه آب انبار نو اتفاق افتاد صحبت کرد.وی افزود: اداره اوقاف شهرستان ساری یک خانواده را از خانه پدری شان که البته پدر خانواده آن را وقف کرده است بیرون کرد. خانمی که بیش از70سال سن داشت و حدود51 سال در خانه پدری زندگی کرد.جعفری تصریح کرد: اداره اوقاف باید فرهنگ اسلامی را در سطح شهر تببین کند اما این نوع رفتارشان خلاف آموزه های دینی است.

صحبت های جعفری، واکنش رئیس شورا را در پی داشت که باقری افزود: نماینده اوقاف در جلسه حضور ندارد و شما چطور با این صراحت اداره اوقاف را محکوم می کنید؟!کوروش یوسفی در خصوص  وضعیت مصوباتی که در شورا تایید می شود صحبت کرد و پیشنهاد داد که کمیته پیگیری مصوبات تشکیل شود.

وی که گویا بیشتر از دیگر اعضای شورا از وسایل نقلیه عمومی استفاده می کند این بار نیز به نوشته ای که در تاکسی دیده است اشاره کرد.یوسفی با اشاره به گنجشک خشکیده ای که روی داشبرد تاکسی بود به قرائت متن فرهنگی پرداخت که از زبان گنجشک بیان شده بود« گناهم چه بود که شب بی دفاع بودم مرا کشتید»

البته اعضای شورا به طنز او را با واژه های همچون “آفرین و به به “مورد تشویق قرار دادند.مسعود پیری که در دقایق نخست شورا تربیون در اختیار وی قرار گرفت، ترجیح داد تا صحبت هایش را در حضور بابایی کارنامی بازگو کند.اما تذکر باقری به پیری در خصوص رعایت وقت، موجب دلخوری این عضو شورا شده بود و بدون توجه به تذکر رئیس شورا صحبت های خود را ادامه داد.پیری گفت:« صحبت های بنده تنها سه دقیقه  طول کشیده شده است و شما تذکر داده اید چطور به آقای شمشیربند که وقت بیشتری را برای صحبت کردن دارد تذکر نمی دهید!»

پیری که خیلی تمایل داشت در حضور بابایی حرف بزند و سئوالات خود را از ایشان بپرسد اما پس از طرح سئوال منتظر جواب نماند و جلسه را ترک کرد.البته، پیوندی، نقیبی و زلیکانی نیز پای صحبت های میهمان ننشستند و جلسه را ترک کردند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در این جلسه از نرخ8/12 درصدی بیکاری، 146هزارو141نفر شاغل درمرکز استان  و همچنین وجود 8هزار کارگر ساختمانی در استان گفت.

وی در پاسخ به سئوال رئیس شورای شهر و برخی از اعضا در خصوص وضغیت نیروهای شرکتی در دستگاه های دولتی، بیان کرد:« ما می گوییم در دستگاه دولتی نیروی شرکتی وجود ندارد و اگر غیر از این باشد خلاف است، شما اگر اطلاعاتی در این زمینه دارید در اختیار ما بگذارید.»

بابایی آمار فارغ التحصیلان بخش علوم انسانی را بیشتر از سایر فارغ التحصیلان عنوان کرد و در ادامه توضیحاتی در خصوص نحوه فعالیت تعاونی ها و تسهیلاتی که دریافت می کنند و بیمه کارگران مطالبی بیان کرد.توضیحات بابایی، شمشیر بند را قانع نکرد و باعث شد شمشیربند سئوال خود را  مکررا در خصوص وضعیت بیکاری در استان عنوان کند که بابایی در جواب گفت: بر اساس قانون همه دستگاه ها متولی اشتغال هستند و ما دبیرخانه اشتغال در استان را برعهده داریم.

گویی بابایی در قامت متهم وارد شد و اعضای شورا هریک اتهامی را به وی نسبت می دادند. در بخشی از این سئوال و جواب ها، آقامیری بندی از مصوبه قانونی را قرائت کرد که در آن به اعضای شورای شهر اجازه می دهد که هریک از مسئولان استانی را به صحن شورا دعوت کنند و از او در خصوص عملکردش توضیح بخواهند که بابایی با کنایه گفت: بله بنده هم چون از شما ترسیدم به جلسه آمدم.

فاطمه عربی