اختتامیه هفته هنر انقلاب اسلامی در مازندران برگزار شد

آیین اختتامیه هفته هنر انقلاب اسلامی توسط حوزه هنری مازندران برگزار شد.

حرف آنلاین – اسحق پاک نیا: آیین اختتامیه هفته هنر انقلاب اسلامی با حضور هنرمندان و نماینده ولی فقیه در مازندران توسط حوزه هنری استان مازندران برگزار شد.

پس از یک هفته اجرای برنامه های مختلف فرهنگی و هنری ، شعرخوانی، تجلیل از هنرمندان برتر و قدردانی از نهادهای فعال و برتر در حوزه هنر انقلاب اسلامی در آیین اختتامیه برگزار شد.

علیرضا دهرویه از قائم شهر، امین طاهری از ساری، معصومه بخشنده از ساری، احمد ایرانی‌نسب از ساری، محسن بصیری از آمل، فاطمه معصومی از امیرکلا، محمود شاه‌نوری از آمل، مسعود کاظمی و قاسم اسدی در این مراسم به شعرخوانی پرداختند.

کتاب قافله قلم از انتشارات سوره و کتاب قصه آقا درباره زندگی روحانی مبارز شهرستان ساری عبدالوهاب قاسمی نیز در این مراسم رونمایی شد.

اداره کل حفظ آثار و نشر آثار دفاع مقدس مازندران، دفتر اجتماعی و فرهنگی استانداری مازندران، صدا و سیمای مازندران، بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران، معاونت فرهنگی سپاه کربلا و سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری ساری شش نهادی بودند که برای تولید آثار هنری مبتنی بر هنر انقلاب اسلامی همراه ویژه حوزه هنری مازندران در سال گذشته بودند و مورد تجلیل قرار گرفتند.

نماینده ولی فقیه در مازندران نیز در این مراسم با بیان اینکه، کتاب های رونمایی شده باید در سطح ملی انعکاس یابد، گفت: دو کتاب ارزشمندی در این مراسم رونمایی شد که در بخش هنر انقلاب اسلامی کم نظیر است.

آیت الله محمدی لائینی درباره هنر نیز گفت: هنر برای تاثیرگذاری است و هنرمندان باید هنر خود را به منظور تاثیرگذاری در جامعه و ترویج ارزش های انقلاب اسلامی باشد.

وی افزود: این تاثیرگذاری ابتدا باید در خود شخص باشد تا در میان عموم مردم نیز اثر داشته باشد، سبک زندگی، پوشش، صداقت، امانت و نماز اول وقت مصداق های یک‌هنرمند در تراز انقلاب اسلامی است که می تواند اثرش در جامعه اثرگذار باشد.

گفتنی است در این مراسم از ۲۰ هنرمند برتر ۱۴۰۱ حوزه هنری تجلیل شدند که یکی از افراد جزو افراد برتر ملی انتخاب شده است. این هنرمندان در حوزه  فیلمسازی، سرود، هنر تجسمی، برنده کتاب سال، کارگردان تئاتر، شاعر، موشن‌گرافی، هنر سنتی، کارتونیست، عکاسی، رسانه، آواز، ادبیات پایداری، خوشنویسی فعال هستند.