اخبار ویژه روزنامه حرف مازندران/14مهرماه

  آب جوشی که پای فرماندار بابلسر را سوزاند!   جلسه بررسی آخرین وضعیت تور جهانی والیبال ساحلی در شهرستان بابلسر که در دفتر فرماندار این شهرستان برگزار شد، حاشیه های جالبی داشته است. شنیده های روزنامه های حرف مازندران حاکی است در این جلسه درگیری لفظی میان رئیس شورای شهر بابلسر و تقوی رئیس […]

1953281_141

 

آب جوشی که پای فرماندار بابلسر را سوزاند!

 

جلسه بررسی آخرین وضعیت تور جهانی والیبال ساحلی در شهرستان بابلسر که در دفتر فرماندار این شهرستان برگزار شد، حاشیه های جالبی داشته است.

شنیده های روزنامه های حرف مازندران حاکی است در این جلسه درگیری لفظی میان رئیس شورای شهر بابلسر و تقوی رئیس هیات والیبال استان، موجب شد آب جوش بر روی پای فرماندار بابلسر ریخته شود.

اینگونه که برخی کانال های تلگرامی می گویند درگیری لفظی به درگیری فیزیکی رسیده و رئیس هیات والیبال استان آب جوش روی میز را روی پای فرماندار ریخته است یا اقدامی مشابه اما رئیس هیات والیبال استان این موضوع را رد می کند.

تقوی به یکی از خبرگزاری ها گفته است که پروین رئیس شورای شهر بابلسر به جای بحث اصلی درباره تورجهانی والیبال مدام تکرار می کرده که چرا رئیس هیات والیبال شهرستان را عوض کردید و همین بهانه مجادله شده است. تقوی گفته که هنگام خروج آقای پروین از سالن انگار صندلی به لیوان چای خورده و روی پای فرماندار ریخته شده است!

 

نظام مهندسی مازندران در چالش عملکرد

 

 

با برگزاری انتخابات نظام مهندسی در استان مازندران، چالش های پیش روی این نهاد صنفی بیشتر مشخص می شود. نظام مهندسی در استان این روزها در چالش عملکرد دست و پا می زند از این رو، به نظر می رسد انتخابات نظام مهندسی ساختمان پیش از آنکه به تغییرات درون ساختاری منتهی شود باید به تغییرات ماهیتی و عملکردی منجر گردد. گرفتار شدن نظام مهندسی ساختمان در بروکراسی اداری، وابسته بودن به گروه های اقتصادی و بنگاه های ساخت و ساز و وابسته بودن به آرای شهرستان از چالش های پیش روی این نظام است. نظام مهندسی در چالش ساخت و سازهای این روزهای مازندران عملکردی نداشته است و به نهادی غیربارور و غیرمسئول تبدیل شده است که امضافروشی مهم ترین چالش آن به شمار می رود. باید دید با انتخابات جدید شرایط عملکردی این نهاد تغییر می کند یا خیر.

 

 

سکوت دستگاه ورزش مازندران در برابر حق کشی

 

یک کشتی مازندرانی از شهرستان آمل این روزها خبرساز شده است. علی ارسلان از دستیابی به دوبنده تیم ملی باز ماند در حالی که خود وی معتقد است در شرایط برابر با رقیب قرار داشته است. حالا پیش از آنکه دستگاه ورزش استان به این حق کشی پاسخ دهد فضای مجازی دست به کار شده است. اما شایسته تر است ورزش استان مازندران نگاه شهرستانی به مقوله کشتی نداشته و در این زمینه اظهار نظر کند.

 

 

سواستفاده از دماوند توسط دو دستگاه

 

یک سایت خبری در گفت وگویی با مدیرعامل انجمن  دوستداران دماوند متذکر شده است که فدراسیون کوهنوردی و شهرداری رینه از دماوند درآمدزایی هنگفتی دارند از این رو برای ساماندهی آن کارشکنی می کنند. مهدی مسچی گفته با تلاش فعالان محیط زیست و نیز کارگروه دماوند معادن بسته شد اما جاده‌های منشا تخریب از جمله جاده ضلع جنوبی دماوند از ارتفاع 2200 متر به 3050 متر باز و در دست شهرداری رینه و موجب سوء استفاده فدراسیون کوهنوردی و قاطرداران برای کسب درآمد هنگفت خود شد که به همین دلیل کار گروه تشکیل شده در استانداری به عنوان کار گروه حفاظت و مدیریت اثر طبیعی و ملی دماوند پس از چهار جلسه کارشناسی نتوانسته به نتیجه عملی دست پیدا کند.  فدارسیون کوهنوردی به واسطه نگاه درآمدی خود همچنان مقاومت می‌کند در حالی که باید بنابر ذات کوهنوردی خود از این عرصه ملی، ورزشی و محیط زیستی و حمایت می کرد.

مهدی مسچی،گفته: کوهنوردان ایران یک میلیون نفر هستند اما کوهنوردانی که عضو فدراسیون هستند کمتر از ده درصد را شامل می‌شوند،اما مابقی کوهنوردان آزاد و رها که بدون قاعده و رعایت محیط زیست اقدام به کوهنوردی می‌کنند و زباله و فضولات انسانی را در عرصه طبیعی رها می‌کنند دردساز شده اند.

وی گفته در ارتفاع 4200 متر قله دماوند چرا باید هتل و فروشگاه دایر باشد و کنسرو ،آب بطری،تخت و چادر اجاره ای وجود داشته باشد؟ هیچ کس نسبت به دماوند احساس مسئولیت ندارد.