اخبار ویژه روزنامه حرف مازندران /12آذرماه

*وضعیت آشفته شهرداری های مازندران! شنیده های روزنامه حرف مازندران حاکیست شهرداری ها و شوراهای اسلامی استان مازندران در شرایط خوبی قرار ندارند و نیاز به بازرسی ویژه دارند.براساس این گزارش، شوراهای اسلامی شهرها در سال های اخیر نتوانسته اند برای توسعه شهری گام های مثبتی بردارند، و بیشتر در صدد براوردن منافع مادی خود […]

خبر-ویژه

*وضعیت آشفته شهرداری های مازندران!
شنیده های روزنامه حرف مازندران حاکیست شهرداری ها و شوراهای اسلامی استان مازندران در شرایط خوبی قرار ندارند و نیاز به بازرسی ویژه دارند.براساس این گزارش، شوراهای اسلامی شهرها در سال های اخیر نتوانسته اند برای توسعه شهری گام های مثبتی بردارند، و بیشتر در صدد براوردن منافع مادی خود بوده اند.
در ماه های اخیر که جریان رسیدگی به برخی تخلفات شهرداری های استان در جریان بوده است، برخی اعضای شورا پا را فراتر نهاده و برای مدیران شهری تله های سیاسی و اخلاقی پهن کرده اند.به نظر می رسد باید به تخلفات اعضای شوراها و مدیران میانی و رده متوسط و رده بالای شهرداری ها همزمان رسیدگی شود.

*سونامی سرطان در مازندران
گزارش های زنجیره ای از افزایش سرطان در مازندران در روزنامه های سراسری به چاپ می رسد که می تواند زنگ هشداری برای مسئولان این استان باشد.
به نوشته روزنامه جوان، محسن اعرابی، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مازندران علل شیوع سرطان در مازندران را الگوی نادرست تغذیه‌ای و رفتاری مازندرانی‌ها و استفاده بسیار زیاد سموم شیمیایی کشاورزی دانسته و گفته «با توجه به اینکه در کشورمان امید به زندگی افزایش پیدا کرده بیماری‌هایی از قبیل سرطان نیز افزایش یافته است.
اما در استان مازندران به دلیل اینکه کشاورزی به عنوان شغل اصلی محسوب می‌شود، میزان استفاده از سموم نیز در آن زیاد است و این یکی از عوامل افزایش بیماری‌هایی از قبیل سرطان خواهد بود. همچنین این استان به دلیل نزدیکی به کوه و دریا و کم بودن زمین در حوزه دفع پسماندها، زباله‌ها و فاضلاب از میانگین‌های کشوری بسیار عقب است و مردم این استان در معرض آلودگی مواد شیمیایی و آسیب‌رسان بیشتری قرار گرفته‌اند در نتیجه افزایش بیماری نیز در این استان اتفاق می‌افتد.»
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفته «ما هنوز با سونامی سرطان مواجه نیستیم و تعداد سرطان‌ها در کشور ما پایین‌تر از میانگین اعلامی آن در جهان است. اما با عدم توجه به آلودگی‌ها و عدم رعایت الگوی صحیح مصرفی مردم در جامعه با این سونامی روبه‌رو خواهیم شد.

*روایت خواندی از وزیری که خاوری را منصوب کرد!
سید شمس‌الدین حسینی، وزیر اقتصاد دولت دهم در برنامه دستخط مقابل رنجبران مجری این برنامه نشست و به سوالات وی پاسخ داد. آنچه در ذیل آمده بخشی از گفتگوی این وزیر تنکابنی است. وی خاوری را به سمت مدیرعاملی بانک ملی منصوب کرده است و این امر چالش هایی را برای وی به دنبال داشته است.
*آقای خاوری هنوز کانادا است. شما به عنوان رئیس بانک ملی انتخاب کردید. می‌دانستید دو تابعیتی است؟خیر.
-مگر می‌شود وزیر نداند دوتابعیتی است؟الان شما اینجا کار می‌کنید. می‌خواهیم شما را استخدام کنیم.
*استعلام می‌کنید. احسنت. باید بپرسید استعلام کردید؟
-همین نکته است.بله. استعلام کردیم.
*وزارت اطلاعات هم به شما تائیدیه دادند؟
-بله. ایشان تائید شده بود. آقای خاوری مگر فرد ناشناخته‌ای بود؟ یا مگر من ایشان را کشف کرده بودم؟ آقای خاوری قبل آن چه کاره بودند؟ مدیرعامل بانک سپه بودند. من به یک جمع‌بندی رسیدم که آقای خاوری، چون کارشناس در عرصه بین‌الملل و حقوق بین‌الملل است، شناخت خوب دارد بیاید. ضمن این که برای ایشان استعلام گرفته بودم.
*پس نمی‌دانستید و به شما هم اعلام نشده بود.
-نمی‌دانستیم و کسی هم به ما اعلام نکرده بود. نکته جالبی راب یان کنم.

*این را هم بگویید چرا رفت؟ چه شد؟
-این را بگویم که جالب است. بعد از استیضاح من نامه رسمی نوشتم که هر مدیر دوتابعیتی که در وزارت خانه من هست به من اعلام کنید. اگر شما پاسخ دریافت کردید من هم پاسخ دریافت کردم. آن چیزی که من معتقدم خاوری اشتباه کرد که البته در این ماجرا تحریک شد این بود که خاوری برنگشت.