اخبار ویژه روزنامه حرف مازندران /چهار اردیبهشت98

دو شهر مازندران به دنبال شهردار اخبار رسیده به روزنامه حرف مازندران حاکیست دو شهر استان به دنبال شهردار هستند. با رفتن عبوری به تهران و نشست بر مسند معاونت وزارت راه و جانشینی فرزانه به جای وی، گزینه های متعددی خود را جایگزین عبوری معرفی می کنند. شنیده ها نشان می دهد علیرغم بدهی […]


دو شهر مازندران به دنبال شهردار

اخبار رسیده به روزنامه حرف مازندران حاکیست دو شهر استان به دنبال شهردار هستند. با رفتن عبوری به تهران و نشست بر مسند معاونت وزارت راه و جانشینی فرزانه به جای وی، گزینه های متعددی خود را جایگزین عبوری معرفی می کنند. شنیده ها نشان می دهد علیرغم بدهی سنگین شهرداری ساری، افراد بسیار چشم بر نشستن به مسند شهرداری ساری دارند اما شواهد حاکیست که اعضای شورای شهر ساری به جز مدیران داخلی شهرداری به گزینه های دیگر فکر نمی کنند و سرپرست فعلی نیز با اطمینان از این ماجرا خود را شهردار آینده ساری می داند. درباره شائبه های جانشین آینده شهردار ساری بیشتر خواهیم گفت.

از سویی دیگر نیز اختلاف در میان اعضای شورای شهر آمل نیز موجب شده است که یکی از طرف های اختلاف، به دنبال جانشین شهردار فعلی هستند. نکته مهم در این زمینه، این است که اعضای فعلی به گزینه غیربومی فکر نمی کنند و تلاش می کنند از افراد نزدیک به خود فردی را به عنوان شهردار آینده انتخاب کنند. هنوز سرنوشت رفتن یا ماندن شهردار فعلی مشخص نیست اما برخی نشست و برخاست ها و لابی ها افرادی که گفته می شود تلاش می کنند با تکیه بر قدرت و پول بر مسند شهرداری آمل بشینند نیز شک برانگیز است.

بررسی موضوع عزل یک مقام اقتصادی توسط دفتر رئیس‌جمهور

رئیس دفتر رئیس جمهور در خصوص نامه نمایندگان به رئیس جهمور و معاون اول وی در خصوص عزل پوری حسینی از ریاست سازمان خصوصی سازی گفت: این موضوع مطرح شده و ما آن را بررسی می‌کنیم. چندی پیش ده‌ها تن از نمایندگان مجلس در نامه‌ای شدیداللحن خطاب به رئیس جمهور و معاون اول وی، خواستار برکناری پوری حسینی از ریاست سازمان خصوصی‌سازی شدند و نوشتند با وجود تشکیل پرونده کیفری و ممنوع‌الخروج شدن آقای پوری حسینی، رئیس سازمان خصوصی‌سازی، علت ممانعت جنابعالی و آقای جهانگیری از عزل ایشان چیست؟

مردان حتی نمی‌پذیرند که زنان در احزاب باشند

چند روز پیش، در مجلس شورای اسلامی به هنگام بررسی اصلاح مواردی از قانون انتخابات مجلس، اتفاق عجیبی رخ داد که تا به امروز کمتر به آن پرداخته شده است. نمایندگان زن مجلس در جلسه علنی روز سه شنبه، دو پیشنهاد مطرح کردند، ولی هر دو پیشنهاد با مخالفت قاطع نمایندگان مواجه و حذف شد.

چند روز پیش، در مجلس شورای اسلامی به هنگام بررسی اصلاح مواردی از قانون انتخابات مجلس، اتفاق عجیبی رخ داد که تا به امروز کمتر به آن پرداخته شده است. نمایندگان زن مجلس در جلسه علنی روز سه شنبه، دو پیشنهاد مطرح کردند، ولی هر دو پیشنهاد با مخالفت قاطع نمایندگان روبه رو و حذف شد.

پیشنهاد نخست مبنی بر تکلیف احزاب به اختصاص سهمیه یک ششمی به زنان در شهر‌های دارای بیش از شش نماینده بود که پروانه مافی در مجلس شورای اسلامی آن را ارائه کرد.

پیشنهاد دوم از سوی فاطمه حسینی مطرح شد؛ به این صورت که کرسی‌های دارای چهار و پنج کرسی نمایندگی، دو نفر از فهرست انتخاباتی و در حوزه‌های دارای شش کرسی نمایندگی و بالاتر نیز، یک سوم فهرست انتخاباتی به زنان اختصاص یابد. طبق این پیشنهاد، حوزه‌های انتخابیه دارای یک یا دو کرسی نمایندگی تحت تأثیر این پیشنهاد قرار نمی‌گرفتند که با این حساب، بیش از ۱۷۰ حوزه انتخابیه مشمول این پیشنهاد نمی‌شود و به این ترتیب، هر دو این پیشنهاد‌ها با کمترین استقبال از سوی نمایندگان روبه رو شد!

پروانه سلحشوری در گفت وگو با تابناک در این باره اظهار داشت: فراکسیون زنان مجلس، پیشنهادی داشت که به نظر عملی‌تر بود؛ به این شکل که یک کرسی از شش کرسی مجلس در استان‌هایی که بیش از شش نماینده در مجلس دارند، به زنان اختصاص یابد که البته این طرح، استان‌های زیر شش نماینده را شامل نمی‌شد؛ به عبارت دیگر، ما خیلی از این استان‌ها را داریم که حضور زنان در مجلس تهدیدی برای مردان حساب نمی‌شود و می‌توانستند رأی دهند، ولی همین‌ها نیز به طرح ما رأی ندادند.

پزشکان می‌خواهند تعرفه‌هایشان ۷۰ درصد افزایش پیدا کند؟

رئیس کل سازمان نظام پرستاری با انتقاد از درخواست پزشکان درباره افزایش ۷۰ درصدی تعرفه‌های پزشکی، گفت: در شرایطی که حقوق کارگران افزایش ۳۰ تا ۳۵ درصدی داشته این افزایش تعرفه‌ها شلاقی بر پشت مردم است. اصغر دالوندی رئیس کل سازمان نظام پرستاری اظهار کرد: برای اینکه متوجه شویم افزایش تعرفه‌های پزشکی معقولانه بوده یا خیر؟ باید نگاهی به حداقل حقوق و دستمزد کنیم که یک شاخص اساسی در کشور است. زمانی که حداقل حقوق یک کارگر یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است و نسبت به سال گذشته‌اش بین ۳۰ تا ۳۵ درصد افزایش یافته چطور می‌توان توقع داشت تعرفه‌های پزشکی ۷۰ درصد افزایش پیدا کند؟ تسنیم