اخبار جعلی «انتخابات» در راهند

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا راهکار تشخیص اخبار جعلی انتخابات را تشریح کرد. سرهنگ علی محمد رجبی رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا به موضوع انتخابات و انتشار اخبار جعلی اشاره و اظهار داشت: خبررسانی جعلی نوعی خبرنگاری زرد یا پروپاگاندا با قصد پخش […]

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا راهکار تشخیص اخبار جعلی انتخابات را تشریح کرد.

سرهنگ علی محمد رجبی رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا به موضوع انتخابات و انتشار اخبار جعلی اشاره و اظهار داشت: خبررسانی جعلی نوعی خبرنگاری زرد یا پروپاگاندا با قصد پخش اطلاعات غلط است.

رئیس‌ مرکز‌تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا با بیان اینکه هدف از انتشار اخبار جعلی، گمراه کردن افکار عمومی و آسیب رساندن به یک کاندیدای خاص است،‌ به راهکارهای تشخیص اخبار جعلی از خبرهای واقعی اشاره و تصریح کرد: اخبار جعلی در بستر رسانه های چاپی بی اعتبار یا زرد یا شبکه‌های اجتماعی انتشار پیدا می کند.

وی با تاکید دوباره بر اینکه نباید هر خبری را باور کرد ، خاطرنشان کرد: توجه به تاریخ، منبع و محتوای خبر مهم بوده و باید در مورد گوینده خبر تحقیق کرد یا اینکه جستجوی معکوس مطلب یا خبر مدنظر را انجام داد تا از صحت تا سقم آن مطلع شد.  

انتهای پیام/نیروی انتظامی