احکام قضایی تخریب ساخت‌وساز نباید معطل ادوات بماند

حرف آنلاین: فرماندار چالوس در بحث اجرای احکام تجاوز به اراضی کشاورزی و تخریب ساخت و سازهای غیر‌مجاز بر لزوم اجرایی شدن احکام قطعی تاکید کرد و گفت: اینکه مطرح شود عدوات برای اجرای حکم نداریم قابل قبول نیست. علی قاسمی در گفت‌وگوی اختصاصی با حرف مازندران، به برگزاری جلسه‌ای با حضور نماینده ویژه استاندار […]

حرف آنلاین: فرماندار چالوس در بحث اجرای احکام تجاوز به اراضی کشاورزی و تخریب ساخت و سازهای غیر‌مجاز بر لزوم اجرایی شدن احکام قطعی تاکید کرد و گفت: اینکه مطرح شود عدوات برای اجرای حکم نداریم قابل قبول نیست.

علی قاسمی در گفت‌وگوی اختصاصی با حرف مازندران، به برگزاری جلسه‌ای با حضور نماینده ویژه استاندار در موضوع مبارزه با جنگل‌خواری در چالوس اشاره و اظهار کرد: در این جلسه به مدیران منابع طبیعی، محیط زیست، جهاد کشاورزی و امور آب بابت اجرای احکام قطعی تاکید کردیم که در ارتباط با ساخت و ساز غیر‌مجاز اگر احکام قضایی صادره و قطعی دارند باید با جدیت و قدرت نسبت به اجرا شدن این احکام اقدام کنند.

وی در پاسخ به چرایی این موضوع که دادستان عمومی و انقلاب چالوس گفته که اداره جهاد کشاورزی در بحث تجاوز به عرصه منابع طبیعی ۷۰ پرونده در دست دارد ولی ادوات برای اجرای حکم ندارد، عنوان کرد: اینکه مطرح شود ما عدوات نداریم قابل توجیه و قبول نیست، احکام قضایی صادره نباید معطل بماند و دستگاه‌های اجرایی خودشان باید ادوات مورد نیاز برای تخریب را تامین کنند و اگر به دلایلی دستگاهی این عدوات را ندارند باید اجاره کنند.

قاسمی با بیان اینکه این عدوات در شهرستان موجود است و میتوان از اینها در جهت اجرای احکامی که صادر شد به خدمت گرفت، خاطرنشان کرد: هیچ موضوعی در خصوص مشکل تامین عدوات برای اجرای حکم ساخت و ساز غیرمجاز نداریم‌.

فرماندار چالوس در بخش دیگری از سخنانش بر لزوم توقف صدور مجوزهای معادنی و برداشت‌هایی که صورت می‌گیرد و تخریب منابع طبیعی و زیست محیطی را به دنبال دارد، تاکید کرد.

این مسئول تاکید کرد: صنعت معدن و تجارت استان مازندران باید از صدور هرگونه مجوز معدنی در شهرستان چالوس خودداری کنند، دستگاهای اجرایی استان بااطلاع فرمانداری نسبت به برگزاری مزایده و صدور مجوزها اقدام کنند ،در غیر اینصورت این مجوزها و مزایده ها مورد سوال قرار می گیرند و دستگاه استانی باید نسبت به آن پاسخگو باشد.