احداث و بهسازی کانال آبیاری سه هزار متری در محمودآباد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان محمودآباد از احداث و بهسازی کانال آبیاری (لاینینگ) سه هزار متری با اعتباری بالغ بر 17 میلیارد 500 میلیون ریال در این شهرستان خبر داد.

به گزارش حرف آنلاین ؛ محمد هادی‌زاده با اشاره به بهسازی و بتنی‌کردن کانال‌های آبیاری برای افزایش راندمان توزیع آب، گفت: طرح بهسازی و بتنی کردن کانال آبیاری (لاینینگ) در اراضی کشاورزی روستاهای برنجده، سنگ‏کتی، بائوده‏علیا، ارمک‏کلا و معلم‏کلا شهرستان محمودآباد با پیشرفت فیزیکی 100 درصدی با اعتباری بالغ بر 17 میلیارد و 500 میلیون ریال احداث شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان محمودآباد افزود: این کانال ها به طول سه هزار متر از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری، استانی و متوازن متمرکز و 3 درصد نفت احداث شده است.

این مسوول ادامه داد: با اجرای پوشش بتنی کانال های اراضی تسطیح شده، راندمان توزیع و انتقال آب افزایش یافته و هدر رفت آب کاهش می یابد و مدیریت توزیع آب مناسب تر و از رشد علف های هرز جلوگیری می شود.

هادی‌زاده با اشاره به نظارت مستمر کارشناسان امور فنی و زیربنایی این مدیریت بر اجرای طرح، اظهار کرد: برای اجرای این طرح از تمام توان و ظرفیت موجود برای رشد و اعتلای کشاورزی، رسیدن به اهداف سازمانی، کشاورزی پایدار، توسعه بخش کشاورزی و امنیت غذایی استفاده می شود.