مدیرعامل شرکت برق مازندران خبر داد؛

اجرای ۱۱۰ پروژه شرکت توزیع برق مازندران در هفته دولت

حرف آنلاین: مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران - ساری از اجرای ۱۱۰ پروژه با اعتبار ۳۴۰ میلیارد ریال در هفته دولت خبر داد و گفت: در سال جاری خاموشی نداشتیم و امیدواریم ادامه پیدا کند.

سید کاظم حسینی در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اقدامات مهم شرکت توزیع برق مازندران در طول سال، اظهار کرد: همه تلاشمان در راستای عدم خاموشی صورت گرفت، امیدواریم تا پایان پیک هم خاموشی نداشته باشیم.

وی از اخذ تفاهم‌نامه با سازمان صمت با هدف کاهش مصرف برق و همچنین پایش مصرف ادارات خبر داد و گفت: این اقدام که‌ دستگاه‌های اجرایی مکلف به کاهش ۳۰ درصدی مصرف برق شدند گامی موثر در جهت صرفه‌جویی مصرف و کاهش خاموشی‌ها بود‌.

حسینی همچنین خاطرنشان کرد: پیک مصرف برق در تابستان ۳برابر قبل میشود، سال گذشته میزان قطعی‌ها زیاد بود، اما در سال جاری با تعمیرات اساسی در نیروگاه‌های کشور و اقداپات طبق مصوبه هیات دولت کارها خوب پیش رفت.

مدیرعامل شرکت برق مازندران با اشاره به صدور اخطار برای دستگاه‌هایی که در مصرف برق صرفه‌جویی نکردند، افزود: در این راستا طرح های تشویقی نیز اجرا شد.

از شناسایی تا جمع آوری رمز ارز غیرمجاز در مازندران

این مسئول ادامه داد: یک در میان کردن روشنایی چراغ‌ها، رفع ضعف ولتاژها، تعمیر و اصلاح، تبدیل سیم به کابل، جمع آوری ۵۵۰ کیلومتر سیم‌های مسی در سال گذشته، بهسازی در حوزه عوارض برق، برخورد با رمز ارزها و غیره از جمله اقدامات این شرکت بود.

وی با اشاره به افزایش نرخ برق از سال گذشته، گفت: تداوم گرما بصورت پلکانی بوده و قیمت‌ها هم تغییر می‌کنند، الگوی مصرف برق ۳۰۰ کیلووات بوده اما در مازندران به ۴۰۰ کیلووات می‌رسد و بصورت تصاعدی افزایش پیدا می‌کند و بیش از آن آزاد تمام می‌شود.

حسینی اضافه کرد: تا به این لحظه ۲۲۴ رمز ارز غیر مجاز در مازندران شناسایی شد و ۴هزار و ۲۷۶ دستگاه جمع‌آوری شد، تعداد مراکز و تعداد دستگاه متفاوت است

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران با بیان اینکه ۳۲۰هزار چراغ در کل استان وجود دارد که تعمیرات آن هزینه‌بر است، گفت: در بخش سرقت کابل به نسبت سال قبل افزایش نسبی داشتیم، در مازندران نیروگاه برقابی نداریم.