اجرای طرح رایگان پروتز کامل برای سالمندان در بابل

رئیس دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: طرح غربالگری سرطان دهان، طرح دندانپزشکی بحران، پایگاه سلامت دهان و دندان دانش‌آموزی، طرح پروتز کامل برای سالمندان فاقد دندان بالای ۶۰ سال برای نخستین بار در کشور اجرا می‌شود. احسان موعودی با اشاره به اینکه دانشکده دندانپزشکی یکی از واحدهای دانشگاه علوم پزشکی بابل است، گفت: […]

2

رئیس دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: طرح غربالگری سرطان دهان، طرح دندانپزشکی بحران، پایگاه سلامت دهان و دندان دانش‌آموزی، طرح پروتز کامل برای سالمندان فاقد دندان بالای ۶۰ سال برای نخستین بار در کشور اجرا می‌شود.

احسان موعودی با اشاره به اینکه دانشکده دندانپزشکی یکی از واحدهای دانشگاه علوم پزشکی بابل است، گفت: این دانشکده به‌دنبال دو سال فعالیت در سال‌های 70 و71 به‌عنوان آموزشکده بهداشت کار دهان و دندان در سال 72 با جذب تعداد 35 نفر دانشجوی دوره عمومی دکتری دندانپزشکی بعنوان دانشکده دندانپزشکی فعالیت رسمی خود را آغاز کرد.

رئیس دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی بابل با بیان اینکه تاکنون 19دوره از فارغ‌التحصیلان در رشته عمومی دندانپزشکی از این دانشکده فارغ التحصیل شده‌اند، گفت: این دانشکده علاوه بر ارائه دوره دندانپزشکی عمومی، موفق به دریافت مجوز پذیرش نخستین دوره تخصصی دندانپزشکی را در رشته پریودانتیکس در سال 86 و رشته رادیولوژی، ترمیمی و اندو در سال 87 که تا پایان سال 88 کلیه 10 رشته تخصصی دندانپزشکی تکمیل شد.

موعودی افزود: در حال حاضر مجوز پذیرش تمامی رشته‌های تخصصی دندانپزشکی را دریافت کرده و دانشجویان دستیار در تمامی رشته‌های تخصصی دندانپزشکی زیر نظر 79 کادر هیأت علمی تمام وقت مشغول تحصیل هستند.

وی با اشاره به اینکه دو مرکز تحقیقات در این دانشکده مشغول به فعالیت است، ادامه داد: در لیست اولویت‌های دانشکده دندانپزشکی فعالیت‌های تحقیقاتی از جایگاه خاصی برخوردار است و دانشجویان، رزیدنت‌های تخصصی و اعضای هیأت علمی این دانشکده پیوسته در تلاش برای انجام پروژه‌هایی هستند که اغلب این فعالیت‌ها منجر به نوآوری‌های قابل توجهی نیز شده است که نتیجه این پژوهش‌ها همه ساله به‌صورت مقاله و پوستر در کنگره‌های علمی مطرح و یا در نشریات داخلی و خارجی منتشر شده است.

رئیس دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی بابل  بیان کرد: دانشکده دندانپزشکی بابل به‌عنوان یک مرکز آموزشی درمانی تحقیقاتی بیش از 25 سال است که مراقبت‌های دندانپزشکی بیماران و تمامی خدمات تخصصی را با کیفیت بسیار عالی در سطح استان مازندران ارائه می‌کند.

موعودی گفت: در استمرار طرح تحول سلامت کلینیک سیار دندانپزشکی به همت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و خیران سلامت درکشور به تعداد ۸۰ دستگاه توزیع شده که یکی از آنها به دانشگاه علوم پزشکی بابل اختصاص پیدا کرد و تاکنون منشا اثرات خیر برای تعداد بیش از 2هزار و 600 نفر از مردم مناطق محروم شهرستان بابل شده است.

وی افزود: طبق نتایج رتبه‌بندی اعلام شده دانشکده‌های دندانپزشکی کشور براساس شاخص H-Index، مبتنی بر مقالات اعضای هیات علمی دانشکده مربوطه دانشکده دندانپزشکی بابل نهمین دانشکده دندانپزشکی برتر کشور شد این رتبه‌بندی که براساس بانک اطلاعاتی Scopus در پایان سال میلادی ۲۰۱۷ استخراج شده است دربرگیرنده شاخص‌های تعداد مقالات، تعداد استنادات و شاخص H-index است.

رئیس دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی بابل  اضافه کرد: یکی دیگر از خدمات این دانشکده راه‌اندازی پایگاه سلامت دهان و دندان دانش‌آموزی به‌عنوان تنها دانشکده دندان پزشکی در ایران بوده است که در این طرح تعداد زیادی از دانش‌آموز مورد بررسی قرار گرفتند و بیماری‌های دهان و دندان شناسایی و نسبت به رفع این بیماری‌ها اقدامات لازم انجام شد.

موعودی برگزاری غربال‌گری سرطان دهان را از دیگر خدمات این دانشکده نام برد و گفت: طرح غربالگری رایگان دهان را با هدف آگاهی شهروندان از وضعیت جسمانی خود و به‌منظور پیشگیری از سرطان دهان، در هفته سلامت برای 6 سال متوالی در میادین پر تردد شهرهای بابل،امیرکلا، بابلسر اجرایی شد.

رئیس دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی بابل   اظهار کرد: بخش پاتولوژی دهان دانشکده دندانپزشکی بابل تنها بخش پاتولوژی تخصصی فک و دهان و صورت کل استان است که بعنوان مرکز ارجاعی استان محسوب می‌شود.

رئیس دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی بابل در پایان گفت: طرح پروتز کامل برای سالمندان فاقد دندان بالای 60 سال از دیگر اقدامات قابل ذکر این دانشکده است که به‌صورت کاملا رایگان دندان مصنوعی برای سالمندان قرار داده می‌شود.