آسمان مازندران در انتظار تاکسی هوایی

حرف آنلاین: ۲۲ بهمن ماه ۱۴۰۰ بود که مراسم افتتاحیه خط پروازی تاکسی هوایی مازندران در فرودگاه شهدای ساری برگزار شد.

در این آیین که با حضور استاندار مازندران همراه بود، اعلام شد که یک هواپیمای ۱۱ نفره و یک بالگرد ۵ نفره با ۱۵ صندلی ویژه مسافران برای راه‌اندازی تاکسی هوایی در مازندران، در نظر گرفته شده است.

در این مراسم تاکید شد که مسیر پروازی این خط هوایی برای حد فاصل فرودگاه ساری، فرودگاه نوشهر و فرودگاه رامسر بوده و قرار است در آینده برای خط پروازی مازندران به گلستان و مازندران به گیلان نیز مورد استفاده قرار بگیرد.

باوجود گذشت چند ماه، مردم مازندران در انتظار پرواز تاکسی هوایی در آسمان‌های این استان بودند که خبر به پرواز درآمدن تاکسی هوایی قزوین به گوش رسید.

مدیرکل فرودگاه‌های مازندران دراین باره و در گفت‌وگو با حرف‌آنلاین گفت: تاکسی هوایی که هفته قبل در آسمان قزوین به پرواز درآمد یک هواپیمای مسافربری ملخ‌دار با ظرفیت حمل ۸ مسافر است که می‌تواند تا سقف ۴ ساعت در روز پرواز کند، در حالی که ما در انتظار تاکسی هوایی با ظرفیت ۱۱ نفر هستیم.

سعدالله وطن خواه با اشاره به پیگیری‌های استاندار مازندران در خصوص ورود تاکسی هوایی ۱۱ نفره به استان بزرگ مازندران، عنوان کرد: این موضوع هنوز محقق نشد و هواپیما به مازندران نرسید‌.

وی ادامه داد: در ادامه پیگیری‌ها، جلسه‌ای با حضور شرکت بهره‌بردار یا همان یاس ایر نیز برگزار شد و به‌طور جدی این موضوع در دستور کار قرار دارد.

وطن خواه با بیان اینکه فرودگاه نقش اپراتور را ایفا می‌کند، عنوان کرد: اقدامات زیرساختی برای به پرواز درآوردن این تاکسی هوایی ۱۱ نفره که در کشور نظیر ندارد و متناسب مازندران است فراهم است.