آرزوی ۱۵ساله اهالی فرهنگ و هنر مازندران محقق شد

حرف آنلاین: مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت: تالار مرکزی ساری این آرزوی دیرینه ساروی‌ها بعد از ۱۵ سال به‌واسطه تخصیص اعتبار ۶۰درصدی از محل مصوبات سفر اخیر ریاست جمهوری تکمیل و افتتاح شد.

حسین جوادی امروز در آئین گشایش تالار مرکزی مرکز مازندران که با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی کشور برگزار شد، اظهار کرد: کار ساخت این مجموعه از سال ۱۳۸۶ آغاز شد و تا به الان بالغ بر ۱۴۰ میلیارد تومان هزینه داشت که ۸۰ میلیارد تومان آن از محل مصوبات سفر ریاست جمهوری اختصاص پیدا کرد که حدود ۶۰درصد بودجه کل این پروژه بود.

وی با بیان اینکه افتتاح این تالار آرزوی دیرینه شهروندان ساروی و فرهنگ و هنر مازندران بود، افزود: بیش از ۳هزار واحد زیرمجموعه در اختیار اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی داریم که در اختیار هنرمندان است، لذا این جمعیت عظیم باید کنار یکدیگر باشیم.

جوادی خاطرنشان کرد: زیربنای تالار مرکزی ساری حدود ۱۲ هزار و ۳۸۰ متر مربع است که با سه کاربرد با سه گروه جریان‌ساز مختلف فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت: استان مازندران با حدود ۴ میلیون جمعیت، همه ساله میزبان بیش از ۲۱ میلیون گردشگر است، از این رو اگر این استان ویژه دیده شود و بودجه ملی باشد قطعا میزبانی بهتری صورت می‌گیرد.

این مسئول در پایان خواستار افتتاح اماکن فرهنگی در شهرهای مختلف گردشگری استان همچون کلاردشت شد.

گفتنی است؛ تالار مرکزی ساری با زیربنایی حدود، ۱۲ هزار ۳۸۰ متر مربع و اعتبار تخصیص یافته ۱۴۶ میلیارد تومان از سال ۱۳۸۶ در زمینی به مساحت ۵۳۰۰ متر مربع افتتاح شد.

همچنین این تالاز دارای سه سالن با مجموع ۹۴۶ صندلی شامل؛ سالن آمفی تئاتر ۶۰۱ صندلی و سالن سینما ۱۸۷ صندلی و سالن موسیقی با کاربری سالن کودکان و نوجوانان با ظر فیت ۱۵۸ صندلی بوده و فضاهای عملکردی دیگری به مانند گالری ؛ فضای اداری، کلاس های آموزشی ؛ کتابخانه تخصصی ؛ کارگاه ساخت دکور ؛ دفاتر انجمن های مختلف موسیقی ؛ تئاتر ؛ هنرهای تجسمی؛ مکان های رفاهی شامل کافی شاپ و نمازخانه و غیره دارد.