آئین روز آتش نشانی شهرداری ساری با حضور استاندار مازندران برگزار شد+ عکس

حرف آنلاین: آئین روز آتش نشانی شهرداری ساری با حضور استاندار مازندران و مسئولین ساری برگزار شد.

7 مهر ماه در تقویم سالیانه روز آتش نشانی نامیده شده تا ضمن گرامیداشت و نکوداشت آتش نشانان به عنوان یکی از ارکان مهم خدماتی در شهرها، آگاهی رسانی لازم نیز در خصوص صورت بگیرد.

استاندار مازندران در این مراسم با بیان اینکه آتش نشانان با عشق وارد این شغل می شوند، گفت: این شغل خطرات زیادی دارد اما آتش نشانان با عشق و علاقه ای که دارند خطرات آن را می پذیرند و به مردم خدمت می کنند.

سید محمود حسینی پور، شغل آتش نشانی را جهاد در راه خدا دانست و اظهار داشت: افرادی که در راه خدا خالصانه خدمت می کنند شهید محسوب می شوند و آتش نشانان نیز جزو همین گروه هستند.

نماینده عالی دولت در مازندران با اشاره به اینکه آتش نشانان در میان مردم محبوب هستند، تصریح کرد:امکانات آتش نشانان برای ارائه خدمات معمولا محدود است اما با جانفشانی مانع بروز کمبودها می شوند که نمونه آن مشارکت در مهار آتش در جنگل کیاسر بود.

حسینی پور با تاکید براینکه امکانات و تجهیزات آتش نشانی در شهرهای استان مازندران با استانداردها و نیازها فاصله دارد، گفت: در حال برنامه ریزی هستیم تا سه دستگاه اطفای حریق و یک نردبان 54متری خریداری و به شهرهای غرب، مرکز و شرق استان اختصاص یابد.

استاندار مازندران در پایان از عملکرد شهرداری در پاکسازی شهر در اغتشاشات اخیر قدردانی کرد.

دولت به ساری توجه ویژه داشته باشد

رئیس شورای اسلامی شهر ساری نیز در این مراسم ضمن قدردانی و تجلیل از زحمات و فداکاری های آتش نشان، گفت: ساری به عنوان مرکز استان باید بیشتر مورد توجه استانداری قرار بگیرید که نمونه آن خرید نردبان بلندمرتبه است.

پرویز شعبانی افزود: ساری برای پیشرفت و آبادانی بیشتر نیازمند تکمیل طرح های مهم و بزرگ است که پل تا پل و هدایت آب های سطحی نمونه این طرح های می باشند، اجرا و تکمیل این طرح ها می تواند عب ماندگی مرکز استان را تامین کند.

خدمات دهی آتش نشانی ساری با ۱۹۸ نیروی کارآزموده

شهردار ساری نیز در مراسم گرامیداشت روز آتش نشانی با اشاره به این روز به جهت حفظ یاد و خاطره شهدای آتش نشانی سال ۱۳۵۹ پالایشگاه نفت آبادان است، گفت: آتش نشانی شهرداری ساری ۱۹۸ نیرو، شش ایستگاه و ۲۴ خودرو در اختیار دارد و علاوه بر شهر ساری، به حوزه جغرافیایی شهرستان نیز خدمات می دهد.

جواد طالبی ضمن قدردانی از رشادت‌ها و تلاش‌های آتش نشانان ساری، اظهار داشت: در سال ۱۴۰۰ همکارانم موفق شدند دستگاه هایی نظیر خودروی فوماتیک و نردبان ۳۲ متری را بازسازی و تعمیر کنند و همچنین چهار دستگاه موتورسیکلت نیز به ناوگان امداد و نجات ساری افزوده شد.

وی افزود: مرکز استان با توجه با موقعیت جغرافیایی و بحران ها، نیازمند تجهیزات بیشتر جهت خدمت رسانی می باشد تا بتواند در مواقع لزوم پاسخگوی نیاز شهروندان باشد، البته با همکاری و حمایت شورای شهر ساری ، اراضی در مناطق پر خطر شناسایی شده اما برای تجهیز نیازمند حمایت دولت هستیم.

شهردار ساری تخصص و اقدامات تیم های آتش نشانی را در بلایای طبیعی قابل تقدیر دانست و گفت: آتش نشانان علاوه خدمت در حوزه شهری، در بلایای طبیعی نظیر سیل نیز در نقاط مختلف استان مسئولیت پذیری خود را نشان داده اند.

وی به مصوبات شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی اشاره کرد و اظهار داشت: شهرداری ساری چند صد میلیارد تومان بدهی دارد ولی با مساعدت و حمایت استاندار مازندران مصوبات خوبی در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی در این خصوص به تصویب رسیده است.

به گفته وی، حمایت های دولت سیزدهم در تکمیل پروژه نیروگاه زباله سوز ساری نیز قابل تقدیر است.شهردار ساری همچنین از مدیریت نهادهای امنیتی و استانداری مازندران در مدیریت اغتشاشات اخیر قدردانی کرد.

در این مراسم علیخانی معاون امور عمرانی استانداری مازندران، انگوران سرپرست دفتر شهری استانداری مازندران،  محمد علی نوبخت فرماندار شهرستان ساری، پرویز شعبانی رئیس شورای اسلامی شهر ساری، سید حسین یوسفی، سید افشین راسخ، علی عاشقان، شهرام ایرجی اعضای شورای اسلامی شهر، معاونان، مشاوران و مدیران مجموعه شهرداری حضور داشتند.

به گزارش حرف آنلاین، اعطای لوح و درجه آتش نشانان پایان بخش مراسم روز آتش نشانی در ساری بود.