خسارت ۴۶ میلیاردی با سرقت کابل مخابراتی در مازندران

مدیرکل مخابرات منطقه مازندران از تحمیل خسارت ۴۶ میلیارد تومانی در حوزه سرقت کابل مخابرات درمازندران خبر داد و یادآور شد: مخابرات مازندران در صورت آمادگی روستاهای استان طرح فیبر نوری را اجرا می‌کند.

به گزارش حرف آنلاین؛ علی نوروزی با اشاره به اینکه در راستای تحریم ظالمانه دشمن و تنگناهای مالی موجود سرقت تجهیزات به مشکلات مخابرات دامن زده است، اظهار کرد: برای مرتفع کردن این مشکل توسعه فیبر نوری در مازندران در دستور کار قرار گرفت.

وی از راه اندازی ۱۹۰ سایت جدید طی دو سال گذشته خبرداد و افزود: با وجود راه اندازی ۱۹۰ سایت برای پوشش مخابراتی در مازندران به دلیل شرایط اقلیمی استان و ساخت و سازهای آپارتمانی هنوز مشکل پوشش در برخی از نقاط استان را داریم.

نبود بهره برداران تکنولوژی ۵G در مازندران

نوروزی با اشاره به نبود بهره بردارن تکنولوژی”۵G” فعلآ در مرحله نصب و آماده سازی زیرساخت‌های مربوطه در استان هستیم تصریح کرد: در راستای ارتقاء تکنولوژی های نوین همراه، ۲۰ سایت”۵G” برای استان مصوب شده است که تعداد ۱۰ سایت نصب و تعداد سه سایت راه اندازی شد.

مدیر مخابرات منطقه مازندران با اظهار اینکه افزایش آپارتمان نشینی و مجتمع سازی در استان به خصوص در غرب مازندران شرکت مخابرات آمادگی کامل برای زیر پوشش قرار دادن این مناطق را دارد، اظهار کرد: متأسفانه همکاری لازم از طرف دستگاه‌های اجرایی و مردم صورت نمی‌گیرد و در مناطق غرب استان در حوزه تلفن همراه دچار مشکل هستیم که با رایزی مسئولان استانی و شهرستانی این مشکل تاحدودی در حال مرتفع شدن است.

وی با اعلام این خبر که تا پایان سال جاری باید ۱۳۹ سایت در قالب فاز ۹ سیارنصب و راه اندازی شود گفت: برای تکمیل سایت ها باید ۴۶ سایت را در قالب “USO” در استان راه اندازی کنیم.

نوروزی یادآور شد: در راستای افزایش اجرای پروژه پهنای باند و توسعه فیبر نوری “US۰” در مازندران ۵۰۰ کیلومتر و در شهرستانها نیز ۵۵۳ کیلومتر در جاده ها اجرایی شد.

وی با اشاره به اینکه در راستای اجرای طرح نجما حدود ۷۰۹ طرح فیبرنوری طراحی شد، ادامه داد: از این تعداد حدود ۱۷۰ طرح نجما در مازندران اجرایی شد.

بهره مندی روستاها از فیبر نوری

مدیر مخابرات مازندران با اعلام اینکه روستاهای استان از فیبرنوری بهره مند می‌شوند، تصریح کرد: طی دوسال گذشته با همکاری نمایندگان مردم بابل در مجلس شورای اسلامی، درمخابرات منطقه مازندران مجوز اجرای حدود ۱۵۰۰ کیلومتر فیبرنوری از رئیس جمهوری اخذ شد.

خسارت ۴۶ میلیاردی با سرقت کابل مخابراتی در مازندران

نوروزی از تحمیل خسارت ۴۶ میلیارد تومانی در حوزه سرقت کابل مخابرات درمازندران خبر داد و یادآور شد: مخابرات مازندران در صورت آمادگی روستاهای استان طرح فیبر نوری را اجرا می‌کند.

مدیرکل مخابرات منطقه مازندران با اشاره به اینکه هزینه ماهانه نگهداری خط تلفن ۲۸ هزار تومان است اما مخابرات از مردم ۱۰ هزار تومان دریافت می‌کند، گفت: مازندران از ۲۵ استان زیان‌ دهنده کشور در حوزه نگهداری خط تلفن است.

این مسئول با اشاره به ضرر ۸ هزار میلیارد تومانی مخابرات مازندران در راستای طرح هم کدسازی تلفن ثابت در دولت‌های گذشته، افزود: چالش اصلی در مخابرات نوسازی و توسعه شبکه های مخابراتی است.

نوروزی درآمد ماهیانه مخابرات منطقه مازندران را ۵۲ میلیارد تومان اعلام کرد و یادآور شد: در حالی که هزینه‌های این بخش در ماه ۶۸ میلیارد تومان است.

مدیرکل مخابرات منطقه مازندران در پاسخ به سوال ایسنا درباره نبود پوشش مخابرانی در محله “نوعلم بابل” و بیمارستان “بابل کلینیک” در باغ فردوس که مردم با مشکلات عدیده‌ای مواجه هستند، تصریح کرد: دوسال قبل مجوز نصب و راه اندازی سایت در آن منطقه اخذ شد ولی با جوسازی و شایعه پراکنی عده ای موفق به راه اندازی این سایت نشدیم؛ انتظار داریم برای مرتفع شدن مشکل مردم آن منطقه فرماندار شهرستان بابل مساعدت نموده تا پروژه مذکور اجرایی شود.