مدیر عامل آبفا مازندران:

خسارت سیل به آبرسانی غرب مازندران ۱۵ میلیارد تومان است

حرف آنلاین: مدیرعامل آبفا مازندران میزان اولیه خسارت سیل به آبرسانی غرب استان را ۱۵۰ میلیارد ریال اعلام کرد و به شرح جزییاتی از خسارت‌ها در روستاهای مختلف پرداخت.

بهزاد برارزاده در بازدید از مناطق سیل‌زده استان، با بیان اینکه سیل اخیر به دو کیلومتر خط انتقال در روستاهای مرج و یالده شهرستان نور خسارات وارد کرد، اعلام کرد: بخش‌هایی از تاسیسات آبرسانی در، چالوس، آمل، تنکابن و کلاردشت از مدار خارج شد.

وی افزود: همچنین یک دهنه چشمه در این منطقه مرج و یالده نور آسیب دید، سه کیلومتر شبکه و خطوط انتقال در روستاهای چالوس به همراه تاسیسات آبرسانی تخریب شد و دو کیلومتر خط انتقال و شبکه توزیع هم در روستاهای شهرستان آمل از مدار خارج شد.

آسیب‌ها به تصفیه خانه کلاردشت رسید 

برارزاده خاطرنشان کرد: سیلاب به ۶ کیلومتر خط انتقال در روستاهای کترولات، راور، پلت هال، مران، هلوکله و قاضی محله د تنکابن و یک باب مخزن ذخیره ۵۰ متر مکعبی آسیب وارد آورد و دو کیلومتر خط انتقال و شبکه توزیع در روستاهای کلاردشت را از مدار خارج کرد و به تصفیه‌خانه کلاردشت هم خساراتی وارد کرد.

مدیرعامل آبفا مازندران با اشاره به اینکه تعدادی از این روستاهای سیل‌زده تحت پوشش آبفا نیستند، اذعان داشت: با این حال با هدف رفع مشکلات آبرسانی در تمامی روستاهای سیلزده ضمن انتقال لوله‌های آبرسانی به این مناطق چندین دستگاه تانکر سیار آب‌رسان هم در این مناطق مستقر شد.