پرداخت مالیات بازیکنان از سوی باشگاه‌ها چرا و به‌ چه دلیل؟

در حالی که مهدی تاج در زمان حضورش در سازمان لیگ اعلام کرد باشگاه‌ها نباید مالیات بازیکنان و مربیان را بدهند اما عملا این موضوع اجرایی نمی‌شود. به گزارش تسنیم، باشگاه استقلال در شرایطی اسناد پرداخت مالیات بازیکنان و مربیان خارجی خود را منتشر کرد که سازمان لیگ 4 سال پیش (زمان ریاست تاج) اعلام […]

1

در حالی که مهدی تاج در زمان حضورش در سازمان لیگ اعلام کرد باشگاه‌ها نباید مالیات بازیکنان و مربیان را بدهند اما عملا این موضوع اجرایی نمی‌شود.

به گزارش تسنیم، باشگاه استقلال در شرایطی اسناد پرداخت مالیات بازیکنان و مربیان خارجی خود را منتشر کرد که سازمان لیگ 4 سال پیش (زمان ریاست تاج) اعلام کرد که باشگاه‌ها اجازه ندارند مالیات بازیکنان و مربیان خود را پرداخت کنند و این امر بر عهده خود آنهاست.

تاج فروردین سال 93 در این باره گفته بود: «باشگاه‌ها به جز پرداخت مالیاتی که برعهده‌شان است حق تقبل کردن پرداخت مالیات دیگری را ندارند و در این رابطه ما در کنار سازمان امور مالیاتی هستیم و اگر مشکلاتی برای بازیکنان و مربیان به وجود آید از تصمیمات آنها دفاع می‌کنیم. عملکرد سازمان لیگ نشان داده که بر اجرای تصمیماتش پافشاری می‌کند و ذره‌ای کوتاه نخواهد آمد.»

بدون تردید استقلال تنها باشگاهی نیست که خلاف این مسئله عمل می‌کند بلکه باشگاه‌های زیادی هستند که بدون اهمیت دادن به این موضوع، پرداخت برخی از بازیکنان و مربیان‌شان را عهده‌دار می‌شوند. شاید آنها به این خاطر که نمی‌خواهند بازیکنان و مربیان خود را از دست دهند پرداخت مالیات آنها را برعهده می‌گیرند تا شاید مانع از جدایی‌شان از تیم و فشار هواداران شوند.

در این میان مشخص نیست چرا سازمان لیگ و البته فدراسیون فوتبال و شخص مهدی تاج که آن زمان رئیس سازمان لیگ بود و امروز رئیس فدراسیون است، نسبت به این مسئله مهم واکنشی از خود نشان نمی‌دهند و اگر واقعا قانونی تصویب یا اعلام شده است چرا اجرایی نمی‌شود. اگرچه اولین باری نیست که چنین مسائلی را در فوتبال‌مان شاهد هستیم. پیش از این؛ مشابه این اتفاقات را در مسائل مختلف شاهد بوده‌ایم. نمونه بارز آن فصل گذشته بود که وقتی باشگاه ذوب‌آهن با کی‌روش استنلی قرارداد بست متوجه شد قوانین سازمان لیگ اجازه جذب بازیکنی از لیگ دسته پایین برزیل را به آنها نمی‌دهد اما بعد از یکی دو هفته با تغییر قانون در سازمان لیگ بازیکن نامبرده خیلی راحت با باشگاهش قرارداد بست.

امیدواریم سازمان لیگ و البته فدراسیون فوتبال در مورد قوانین نظارت بیشتری روی باشگاه‌ها داشته باشند تا حداقل به این شکل و این قدر واضح شاهد دور زدن قوانین از سوی باشگاه‌ها نباشیم.