ضرورت نظارت هدفمند بر بازار

مقام عالی دولت در مازندران که در جلسه شورای اداری استان نظارت جدی بر بازار و قیمت کالاها را یک ضرورت خواند و اظهار داشت: با نظارت دقیق، هدفمند و جدی در سایه همکاری با اصناف می توان جلوی افزایش کاذب قیمت ها در بازار را گرفت و فشار بر مردم را کاهش داد. احمد […]

1

مقام عالی دولت در مازندران که در جلسه شورای اداری استان نظارت جدی بر بازار و قیمت کالاها را یک ضرورت خواند و اظهار داشت: با نظارت دقیق، هدفمند و جدی در سایه همکاری با اصناف می توان جلوی افزایش کاذب قیمت ها در بازار را گرفت و فشار بر مردم را کاهش داد.

احمد حسین زادگان همچنین با اشاره به این که مهم ترین اولویت های استان جذب و حمایت از سرمایه گذاری است، عنوان کرد: باید در مسیری حرکت کنیم که سرمایه گذاران به مشارکت در شکوفایی اقتصادی استان تشویق شوند ‎.

مقام عالی دولت در استان عنوان کرد: سرمایه گذاری بخش خصوصی در جهت شکوفایی استان است و باید اولویت همه دستگاه ها باشد و با دستگاه هایی که در خصوص کاهش بروکراسی های زائد و حذف آن ها کوتاهی کنند، برخورد می شود.حسین زادگان، ادامه داد: باید در مسیری حرکت کنیم که سرمایه گذاران به مشارکت در شکوفایی اقتصادی استان تشویق شوند و از اقتصاد و بودجه دولت محور رهایی یابیم. وی با بیان این که با بهره گیری از توان بخش خصوصی سعی داریم باری از دوش مردم برداریم و زمینه های تقویت تولید، تجارت، اشتغال و اقتصاد فراهم شود، ابراز داشت: باید زمان پاسخگویی به خواسته های سرمایه گذاران با کوتاه کردن فرآیندهای اعطای مجوز از سوی دستگاه ها به حداقل زمان ممکن کاهش یابد و در این راستا بدنبال تقویت فعالیت پنجره واحد سرمایه گذاری هستیم.

وی ضمن قدردانی از حماسه تاریخی مردم مازندران در راهپیمایی 22 بهمن با اشاره به ضرورت امیدآفرینی و پرهیز از یاس در فضای جامعه و توجه به منویات مقام معظم رهبری در بیانیه ” گام دوم انقلاب “، خطاب به ملت ایران اسلامی، افزود: یکی از ابزارهای توسعه؛ اجتماع محور کردن امور و بهره گیری از توانمندی مردم و تشکل ها و سازمان های مردم نهاد است.

استاندار مازندران با تاکید بر این که باید با راه اندازی سمن های تخصصی، دستگاه های اجرایی را در انجام ماموریت هایشان کمک کنیم، گفت: سامانه نظام مدیریت مشارکتی استان تحت عنوان ” نمتا ” را برای استفاده از خرد جمعی همه اقشار مردم بویژه صاحبان فکر و خلاقیت، دانش آموزان، دانشجویان و … در مدیریت استان راه اندازی کردیم که لازم است از سوی دستگاه های تبلیغی، فرهنگی، صدا و سیما و رسانه ها ترویج و فرهنگ سازی شود.

رییس شورای اداری استان با اشاره به این که طرح مازندران پاک باید با همکاری مردم، سمن ها و نهادها و دستگاه ها در استان اجرا شود، بیان داشت: زدودن سطح استان از زباله و نخاله و پاک نگه داشتن استان طی یکسال یک حرکت فرهنگی فراگیر استانی است که باید با کار فرهنگی گسترده و همراهی رسانه ها صورت گیرد و فرهنگ سازی شود.

استاندار، با اشاره به این که مازندران تا نوروز باید خانه تکانی کند و نظافت شهرها و حاشیه جاده ها نباید به روزهای پایانی سال موکول شود، گفت: باید برای مسافران و گردشگران، مازندرانی تمیز و به دور از زباله را به نمایش بگذاریم چرا که بهداشت و نظافت نخستین قدم در جذب گردشگر است.

وی با بیان این که درختکاری در سطح استان نیز برای ما یک هدف مستمر است و کاشت یک میلیون اصله نهال را هدف گذاری و برنامه ریزی کردیم، افزود: در گام نخست با مشارکت دستگاه ها کار خوبی در شهرستان ها صورت گرفت.

استاندار بر مدیریت مصرف بهینه آب و برق در فصول پیش رو تاکید کرد و خاطرنشان ساخت: برنامه عملیاتی زمان بندی شده برای مصرف بهینه آب و برق قبل از فرارسیدن فصول گرم تهیه و تدوین شود و قبل از ورود مسافران، اقدامات پیشگیرانه در حوزه مصرف آب و برق صورت گیرد.حسین زادگان با اشاره به سیل و خرابی های پاییز امسال در غرب مازندران، یادآور شد: اقدامات و حضور مدیران و مسئولان و پیگیری های این بخش باید مستمر باشد.

استاندار مازندران، افزود: در بحث منطقه آزاد به مدل توافقی جدید در استان رسیدیم و بزودی نامه ای با امضای 12 نماینده، نماینده ولی فقیه در استان و استاندار ارائه می شود.

مقام عالی دولت در مازندران با اشاره به معرفی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری، با بیان این که این حوزه از بخش های بسیار اساسی استان است، گفت: تعامل و گفتگوی مستمر با احزاب باید بسیار مورد توجه باشد و تقویت رسانه ها نیز به عنوان یک دستور کار مهم در این راستا مورد توجه جدی قرار گیرد.

گفتنی است، در این جلسه با حضور استاندار مازندران، یوسف نژاد و رضیان، نمایندگان مردم ساری و میاندورود و قائم شهر، جویبار، سوادکوه، سوادکوه شمالی و سیمرغ در مجلس شورای اسلامی و اعضای شورای اداری استان، حسین حسن نژاد طی حکمی از سوی وزیر کشور به عنوان معان سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری معرفی شد.