تحریم فرصت مناسبی در حمایت از تولیدات داخلی

آمل-خبرنگار حرف: در اجرای طرح‌های زودبازده اقتصادی، فرمانده سپاه کربلای مازندران از یکی از طرح‌ها تحت حمایت طرح‌های اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی با عنوان پرورش بز فرانسوی آلپاین در آمل بازدید کرد که در حاشیه این بازدید در جمع خبرنگاران با اشاره به سیاست های سپاه مبنی بر اجرای دستور مقام معظم رهبری در زمینه […]

1
آمل-خبرنگار حرف:
در اجرای طرح‌های زودبازده اقتصادی، فرمانده سپاه کربلای مازندران از یکی از طرح‌ها تحت حمایت طرح‌های اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی با عنوان پرورش بز فرانسوی آلپاین در آمل بازدید کرد که در حاشیه این بازدید در جمع خبرنگاران با اشاره به سیاست های سپاه مبنی بر اجرای دستور مقام معظم رهبری در زمینه اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: در ابتدای امر تلاش می کنیم یک فرهنگ سازی مناسبی از سوی سپاه و بسیج صورت گرفته و مردم به این امر توجه کنند که اشتغال تنها در بخش دولتی نیست و منتظر ایجاد شغل در بخش دولتی نمانند؛ اقتصاد مقاومتی یکی از زمینه هایی است که با امکانات مناسب در دسترس همگان قرار دارد و مردم می توانند با ارائه طرح و برنامه از آن بهره مند شوند.
محمدحسن بابایی با بیان اینکه امکانات بسیاری در کشور وجود دارد که می تواند موجب درامد زایی شود، افزود: به عنوان مثال در حوزه برق و انرژی به راحتی می تواند از نورخوشید موجود در کشور برای تولید برق استفاده کرد. یا هدایت آب های سطحی رای تولید و پرورش ماهی در مازندران بهترین زمینه برای ایجاد شغل محسوب می شود.
وی با بیان اینکه از برنامه های این حوزه در راستای اجرای اقتصاد مقاومتی ایجاد شغل و درآمد با امکانات و مقدورات در اختیار است و در این زمینه باید فرهنگ سازی صورت گیرد، اظهار کرد: برای ایجاد شغل لزومی ندارد که آموزش ها دانشگاهی باشد؛ می توان با مراکز فنی و حرفه ارتباط برقرار کرد و اساتید متخصص در این زمینه با دانش و مهارت کافی می توانند فعالیت کرده و به اشتغالزایی منجر شوند.
فرمانده سپاه کربلای مازندران با بیان اینکه از دیگر تلاش سپاه در بسیج سازندگی راه اندازی مراکز عرضه و فروش برای تولیدات بوده است، عنوان کرد: در مازندران مراکز عرضه تولیدات با مشکل مواجه است، زیرا بعضا سیاست های دولت با تولید داخلی همراه نبوده است از این رو درب واردات باز بود و جامعه اقبالی به تولیدات داخلی نشان نمی دهد.
به گفته بابایی برای رهایی از قید و بندهای دولتی به دنبال حمایت از کالای ایرانی هستیم، از سویی باید در مقابل واردات نیز ایستادگی کرد و وظیفه دولت نیز این است که در مقابل ورود کالاهایی که در داخل تولید می شد می شود مقاومت کند.
وی با اشاره به اینکه تحریم فرصت خوبی برای رونق تولید داخلی است، بیان کرد: امروز بهترین فرصت دولت برای حمایت از بنگاه‌های کوچک است تا بازار را از تولیدات داخلی انباشته کند؛ این موضوع را طی چند سال در قالب ایجاد نمایشگاه‌های فروش و عرصه محصولات رونق داده ایم.
بابایی با تاکید براینکه با توجه به شرایط کشور، توسط زورگویان تحریم شده ایم اما بدانیم خودمان غرق ثروت هستیم و بالاترین ثروت ما دانش است، عنوان کرد: نیروهای جوان و پرتوان تحصیل‌کرده کنار افراد با تجربه به خوبی می‌توانند کار کنند و امکانات در داخل کشور بسیار است.
وی افزود: معتقدیم که کارهایی در قالب اقتصاد مقاومتی از سوی بسیج سازندگی پیگیری می شود که نیاز به سرمایه بالا ندارد و ورود به عرصه صنعتی نداریم و به دنبال تولید شغل زودبازده هستیم؛ با هزینه کم می‌توان شغل ایجاد کرد و بر سرمایه بالا دست یافت البته کسانی که تاسیس کارخانه صنعتی مدنظر دارند نیاز به وام کلان خواهد بود که مدنظر این طرح نیست.
فرمانده سپاه کربلای مازندران با اعلام اینکه سپاه مازندران تسهیلات اندک 5 تا 50میلیون تومانی از مشاغل حمایت می کند، گفت: در طی 5سال بیش از 155 میلیارد تومان تسهیلات اقتصاد مقاومتی در مازندران واگذار شده است. تاکنون حدود 22 هزار و 500 واحد اشتغال ایجاد شد که با سرمایه اندک چون 15 میلیون تومان در استان فراهم شده تا به توسعه کارهای زودبازده و کار تولیدی خود پرداختند.