کشف 40هزار عدد داروی قاچاق و تقلبی در غرب مازندران

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مازندران از کشف بیش از چهل هزار عدد دارو شامل ۲۵ قلم از فرآورده های مخدر تحت کنترل، داروهای روانگردان قاچاق و تقلبی و دستگیری یکی از عوامل اصلی تهیه و توزیع غیر قانونی دارو درغرب استان مازندران خبر داد. دکتر محمد رضا شیران معاون غذا و داروی […]

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مازندران از کشف بیش از چهل هزار عدد دارو شامل ۲۵ قلم از فرآورده های مخدر تحت کنترل، داروهای روانگردان قاچاق و تقلبی و دستگیری یکی از عوامل اصلی تهیه و توزیع غیر قانونی دارو درغرب استان مازندران خبر داد.

دکتر محمد رضا شیران معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مازندران این دانشگاه  با اعلام کشف۴۱ هزار عدد دارو که شامل ۲۵ قلم از فرآورده های مخدر تحت کنترل، داروهای روانگردان قاچاق و تقلبی به ارزش ۱/۶۰۰/۰۰۰/۰۰۰ ریال از منزل شخصی یکی از متصدیان عطاری در سلمانشهر عباس آباد، از دستگیری  و تحویل متخلف به مراجع قضایی خبرداد.

دکتر شیران با بیان اینکه نامبرده دارای سوابق قبلی در این زمینه بوده که توسط  بازرسین دانشگاه علوم پزشکی مازندران شناسایی شد و پرونده های وی در این زمینه در مراجع قضایی در حال رسیدگی است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مازندران ، تاکید کرد: عطاری محل عرضه دارو حتی به طور گیاهی آن نبوده و مردم، دارو و مکمل های مورد نیاز خود را فقط از داروخانه ها و مراکز دارای مجوز زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی مازندران تهیه کنند و از اصالت و سلامت هر کالای سلامت محور اعم از دارو و مکمل با استعلام شناسه اصالت کالا الصاقی روی بسته هاي دارو و فرآورده هاي سلامت محور از سامانه تيتک، وبسايت TTAC.ir ، سامانه پیامکی ۲۰۰۰۸۸۲۲ یا اپلیکیشن TTAC  قابل نصب روی تلفن های همراه هنگام خرید و قبل از مصرف، اطمینان حاصل کنند.