بازنگری در اجرای طرح‌های هادی روستایی مازندران

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مازندران با اعلام اینکه بازنگری در 150 طرح روستایی مازندران در انجام شده است، گفت: برای 400 روستا هم نیاز به تخصیص اعتبار استانی داریم. محمد‌خانی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در تهیه و اجرای طرح‌های هادی 3 هزار و 200 روستا ارائه کنیم. وی با اعلام اینکه برای این […]

4

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مازندران با اعلام اینکه بازنگری در 150 طرح روستایی مازندران در انجام شده است، گفت: برای 400 روستا هم نیاز به تخصیص اعتبار استانی داریم.

محمد‌خانی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در تهیه و اجرای طرح‌های هادی 3 هزار و 200 روستا ارائه کنیم.

وی با اعلام اینکه برای این روستاها تهیه طرح انجام شده است، تصریح کرد: در سال گذشته بازنگری 150 روستا انجام شده است و 400 روستا هم افق طرح آنها به بازنگری رسیده است که نیاز به تخصیص اعتبار استانی داریم.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مازندران با اشاره به اینکه در سال جاری تا 200 روستا بتوانیم بازنگری طرح داشته باشیم، افزود: بنا داریم با بازنگری مشکلات مردم را کاهش دهیم.

این مسؤول با بیان اینکه در هر کیلومتر اجرای طرح هادی به صورت میانگین حدود 700 میلیون هزینه انجام می‌شود، گفت: مشارکت مناسبی بین دهیاران، اهالی و بنیاد مسکن وجود داشته و تا حدودی میزان هزینه‌های دولتی کاهش پیدا کرده است به همین دلیل اجرای طرح‌های بیشتری در سطح استان داشتیم که حدود 600 طرح عملیاتی با اعتبار حدود 83 میلیارد استانی و ملی که مبلغ تخصیص اعتبارات عمرانی حدود 8 میلیارد تومان بوده که به صورت کامل تخصیص پیدا کرده است و در جذب اعتبارات عمرانی هم 50 درصد بوده است.

خانی با اعلام اینکه دولت قیر رایگان را برای اجرای طرح هادی روستایی اختصاص می‌دهد، گفت: در سال 96 حدود 32 میلیارد تومان قیر دریافت کردیم که توزیع قیر براساس طرح‌های نیمه تمام، مشارکت مردمی و سهم‌بری براساس جمعیت و سطح شهرستان بوده است.

وی اضافه کرد: محرومیت در شهرستان‌ها هم ملاک عمل بوده است، براساس همین اولویت‌های قیر در اختیار شهرستان‌ها قرار گرفته است و به فرماندارها نامه زدیم که این مباحث مدنظر قرار گیرد و باید تا 31 تیرماه این قیرها را جذب می‌کردیم و همه سهمیه خودشان را جذب کرده و علاوه بر آن قیر مازاد به برخی شهرستان دادیم در نهایت توزیع نسبتا عادلانه در کل شهرستان داشتیم در حال حاضر هم قیر به اندازه سال 96 در اختیار داشته که بتوانیم نیازمندی‌های شهرستانی را تامین کنیم.مدیرکل بنیاد مسکن مازندران با اعلام اینکه حفظ بافت فرسوده یکی از دغدغه‌های جدی این مجموعه است، گفت: در سه روستا اقدامات جلوگیری از بافت باارزش در برنامه کاری قرار گرفته است.

این مسؤول ادامه داد: برای این روستاها طرح پایلوت فاضلاب هم در دست اقدام است، برنامه‌ریزی برای تصفیه فاضلاب روستایی و ساخت دستگاه کمپوست کوچک جز برنامه‌های ما هست، در بحث فاضلاب مشاوره‌های انجام شده است.

خانی در ادامه با اعلام اینکه هفت روستا مازندران به عنوان روستای هدف گردشگری در نظر گرفته شده است، افزود: روستاهای استان در سال گذشته سه میلیون و 700 هزار گردشگر را جذب کرد که برنامه‌ریزی برای ساماندهی فاضلاب و پسماند باید در برنامه کار قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: طرح ساماندهی فاضلاب را با توجه به تجربه کاری که در دیگر استان‌های کشور داشتم، عملیاتی شده است و از این تجربیات بنا دارم در مازندران هم استفاده کنم.

مدیرکل بنیاد مسکن مازندران با اعلام اینکه، هزار و 200 روستا در استان عملیاتی کردیم، گفت: به صورت میانگین حدود 500 روستا به اتمام رسیده است، در بحث اجرای طرح هادی نسبت به میانگین کشور حدود دو درصد عقب هستیم در ارتباط با تهیه طرح‌ها مشکلی نداریم و دلیل عقب‌ماندگی ما هم بالا بودن ارزش افزوده است، میانگین کشور براساس طرح‌های شروع شده محاسبه می‌شود و بنا داریم این عقب ماندگی را جبران کنیم.