امسال اربعین برای مرفهین است

گروه اجتماعی: مسئول موکب شهدای مدافع حرم شهرستان آمل گفت: با توجه به اینکه سفر اربعین امسال با محدودیتهای اعمال شده سفر گرانی محسوب می‌شود، با اعضای این موکب تصمیم گرفتیم موکب را در شهر آمل برپا کرده و با نیت امام حسین (ع) به زائران از راه دور حضرت خدمت کنیم. اسماعیل فدایی در […]

گروه اجتماعی: مسئول موکب شهدای مدافع حرم شهرستان آمل گفت: با توجه به اینکه سفر اربعین امسال با محدودیتهای اعمال شده سفر گرانی محسوب می‌شود، با اعضای این موکب تصمیم گرفتیم موکب را در شهر آمل برپا کرده و با نیت امام حسین (ع) به زائران از راه دور حضرت خدمت کنیم.

اسماعیل فدایی در گفت‌وگو با حرف مازندران، از صرف هزینه ۴ میلیاردی جمع‌آوری شده موکب در مازندران به‌جای عراق خبر داد و اظهار داشت: همان‌طور که می‌دانید پس از وقفه در پیاده‌روی اربعین در سال گذشته، اعزام موکب‌های حسینی به اربعین در سال ۱۴۰۰ با محدودیت‌هایی همراه است.

وی افزود: از این رو باوجود آمادگی کامل در موکب شهدای مدافع حرم برای حضور در اربعین ۱۴۰۰ و با توجه به اینکه اعزامها باید با صرف هزینه پنج الی پانزده میلیون تومانی برای پرواز هوایی و حمل پول به‌جای کالاهای خریداری شده صورت بگیرد، در حالی که ما همه اقلام و امکانات را آماده کرده و آماده اعزام زمینی به خاک کربلا بودیم.

فدایی یادآور شد: با توجه به اینکه ارزش پول کشور ما در خارج از کشور پایین و هزینه پرواز هوایی بالا است تصمیم گرفتیم موکب را در همین شهرستان برپا کرده و کلیه خدمات بهداشتی، پزشکی و‌ پذیرایی را با برپایی ایستگاه‌های صلواتی به‌صورت رایگان انجام دهیم.

مسئول موکب شهدای مدافع حرم شهرستان آمل تاکید کرد: طی نشست با حضور اعضای ستاد عتبات عالیات مازندران در شهرستان، تصمیم خود را اعلام کردیم و مقرر شد بسته‌های معیشتی و خدماتی را بین کادر درمان که مدت‌ها است در مراکز درمانی درگیر ویروس کرونا هستند توزیع کنیم.

این مسئول‌ با اشاره به سابقه فعالیت‌های این موکب، ادامه داد: موکب شهدای مدافع حرم در آمل در سال ۱۳۹۸ تاسیس شد و با توجه به اینکه شهر آمل دارای هشت شهید مدافع حرم است، با این عنوان نامگذاری شد و در همان سال به کربلا اعزام و در شهر حیدریه ۳۰ کیلومتری مسیر نجف به کربلا در عمود ۵۴۴ فعالیتش را آغاز کرد.

وی اضافه کرد: در موکب خدمات فراوانی اعم از پذیرایی از ۲ هزار نفر در طول روز، بحث اسکان و موارد دیگر ارائه می‌شد. برای سال ۱۳۹۹ نیز آماده اعزام بودیم که به‌دلیل شیوع ویروس کرونا سفر لغو شد. امسال ۱۹۰ عضو این موکب مشتاقانه منتظر اعزام بودند ولی میسر نشد.

فدایی با بیان اینکه اربعین امسال اربعین مرفهین است نه بیچاره‌ها، اظهار کرد: با یک حساب سرانگشتی به این‌ نتیجه رسیدیم که با صرف مبلغ ۴ میلیارد تومان در عراق نمی‌توانیم آنطور که باید کار را پیش ببریم، از این رو تصمیم گرفتیم این پول را صرف مردم شهر و زائران دلی امام حسین (ع) کنیم.

مسئول موکب شهدای مدافع حرم شهرستان آمل، یادآور شد: همراهان همیشگی موکب که مردم دلداده اهل بیت (ع) هستند، از پیر تا جوان هر کدام سهمی در جمع‌آوری این مبالغ داشتند، ما نباید خودمان را مدیون کنیم. پیرزنی یک کیلو برنج به نیت امام حسین (ع) به موکب تحویل داد… هر کسی به انداره توان خودش..