مدیرکل آموزش و پرورش مازندران خبرداد

رتبه برتر مازندران در کیفیت آموزشی و جهش نمرات

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران گفت:خوشبختانه وضعیت آموزش و پرورش مازندران در برنامه های مختلف در وضعیت مطلوب و جز ۵ استان برتر قرار دارد و در کیفیت آموزشی و ارتقاء میانگین نمرات ، مازندران  در جهش و رشد میانگین نمرات جز سه استان برتر است.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران گفت:خوشبختانه وضعیت آموزش و پرورش مازندران در برنامه های مختلف در وضعیت مطلوب و جز ۵ استان برتر قرار دارد و در کیفیت آموزشی و ارتقاء میانگین نمرات ، مازندران  در جهش و رشد میانگین نمرات جز سه استان برتر است.

“حسین کمالی” در آیین تجلیل از معلمان ابتدایی اظهار کرد: خانواده دانش آموزان مازندرانی به علم و  تحصیل بسیار اهمیت می دهند  و ویژگی بارز اهالی این استان، توجه  به دانش، سواد، فرهنگ بومی و محلی، است و بسیاری از شهرهای استان عالِم پرور هستند و مسئولین و نمایندگان محترم مجلس هم به امر آموزش توجه داشته و به آموزش و پرورش  کمک می‌کنند.
وی افزود: با توجه به جایگاه و اهمیت دوره ابتدایی در نظام آموزشی و تربیتی، نام گذاری یک روز بنام آموزش ابتدایی ، اقدامی خلاقانه و شایسته بود که جای تقدیر دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران تصریح کرد: آموزش و پرورش در همه حوزه‌ها زیرساخت توسعه کشور است و سرمایه اجتماعی می سازد و زیر بنای آموزش و پرورش حوزه آموزش ابتدایی است و شالوده و بنای کار آموزش و پرورش از آموزش ابتدایی  بوده  و فرایند رشد  و تعالی از خانواده آغاز می شود.

وی ادامه داد: در حوزه ابتدایی یا بهتر بگوییم از خانه و دبستان یک همگرایی و‌ پیوند وجود داشته  و موجب پیشبرد بهتر امور خواهد شد و در حوزه های مختلف نظام آموزشی و کیفیت آموزش همکاری و مشارکت دیده می شود.

رئیس دستگاه تعلیم و تربیت مازندران افزود: معلمان دوره ابتدایی با برنامه ریزی و اهتمام ویژه نسبت یاددهی  دانش آموزان اقدام می کنند و خوشبختانه وضعیت آموزش و پرورش مازندران در برنامه های مختلف در وضعیت مطلوب و جز ۵ استان برتر قرار دارد و در کیفیت آموزشی و ارتقاء میانگین نمرات ، مازندران  در جهش و رشد میانگین نمرات جز سه استان برتر است.

وی بیان کرد: حدود چهار هزار مدرسه دولتی و غیر دولتی که نزدیک به سه هزار مدرسه دولتی و مابقی غیر دولتی بوده، ۲۴هزار کلاس درس  در استان وجود دارد که  از این تعداد۱۲هزار کلاس درس در مقطع ابتدایی است و کمی بیشتر از نیمی از دانش آموزان استان در دوره ابتدایی تحصیل می کنند و بار سنگین آموزشی و تربیتی بر دوش معلمان و عوامل دوره ابتدایی است.